Τράπεζες: σημαντικά οφέλη για τους καταναλωτές από την είσοδο των neobanks

Δημοσιεύτηκε στις 24/11/2025 09:34

Τράπεζες: σημαντικά οφέλη για τους καταναλωτές από την είσοδο των neobanks

Σε μια νέα, ψηφιακή εποχή, εισέρχεται με ταχύτατους ρυθμούς το εγχώριο πιστωτικό σύστημα, καθώς η είσοδος της Snappi, αλλά και η ενίσχυση της παρουσίας της Revolut με φυσικό κατάστημα στην Αθήνα, πυροδοτούν για πρώτη φορά έναν ουσιαστικό και έντονο ανταγωνισμό.

Είναι γεγονός, τονίζει υψηλόβαθμη τραπεζική πηγή, ότι «για πρώτη φορά, οι τέσσερις συστημικές τράπεζες βρίσκονται αντιμέτωπες με neobanks που προσφέρουν ταχύτητα, χαμηλό κόστος και «έξυπνες» ψηφιακές λύσεις που κερδίζουν έδαφος στις νεότερες γενιές χρηστών και εμείς πρέπει να αντιδράσουμε άμεσα».

Το στίγμα των επερχόμενων εξελίξεων έσωσε πρόσφατα η Διοίκηση της Eurobank προαναγγέλλοντας την αύξηση του ετήσιου προϋπολογισμού για επενδύσεις τεχνολογίας από 100 σε 150 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, προγραμματίζει επιπλέον επένδυση 55 εκατ. ευρώ την επόμενη τριετία μόνο για να αναβαθμίσει τις υπηρεσίες πληρωμών της, ώστε να φτάσουν το επίπεδο της Revolut — τομέας όπου οι neobanks κερδίζουν συνεχώς μερίδια αγοράς.
Υπό την κλιμακούμενη πίεση των neobanks οι συστημικές τράπεζες είναι αναγκασμένες πλέον να εστιάσουν:
σε πιο γρήγορες mobile εφαρμογές,
σε αυτοματοποιημένες διαδικασίες μέσω τεχνητής νοημοσύνης,
σε μείωση ή κατάργηση χρεώσεων,
σε πιο απλή και άμεση εξυπηρέτηση.
Ως εκ τούτου είναι αναγκασμένες να προσαρμοστούν στα δεδομένα της εποχής αλλά διατηρώντας το πλεονέκτημα της αξιοπιστίας και της ρυθμιστικής εποπτείας που έχουν επί δεκαετίες.

Snappi: η ελληνική neobank που «ταράζει» τα νερά

Στο επίκεντρο του εγχώριου ενδιαφέροντος βρίσκεται η Snappi, η νέα ψηφιακή τράπεζα που δημιούργησαν η Τράπεζα Πειραιώς (55%) και η τεχνολογική εταιρεία Natech (45%).
Έκανε το επίσημα ντεμπούτο της τον περασμένο Σεπτέμβριο, διαθέτει ελληνικό ΙΒΑΝ και πλήρη ενσωμάτωση στο σύστημα ΔΙΑΣ, ενώ προσφέρει συναλλαγές IRIS και τοπικές μεταφορές χωρίς περιορισμούς.
Άξιο αναφοράς η παροχή 24/7 ανθρώπινης εξυπηρέτησης ενώ προσφέρει μηδενικές χρεώσεις, πλήρη διαφάνεια και επιτόκιο 3% για καταθέσεις έως 1.000 ευρώ.
Η Snappi μπήκε ήδη και στο Buy Now Pay Later και έχει ήδη θέσει φιλόδοξους στόχους: 100.000 πελάτες έως το 2025 και 1 εκατ. έως το 2027, χρονιά κατά την οποία υπολογίζει ότι θα «γράψει» για πρώτη φορά κέρδη.

Revolut: Ήρθε για να μείνει

Η Revolut με την σειρά της μετρώντας ήδη περίπου 1,7 εκατ. χρήστες στη χώρα μας προχωράει άμεσα στο άνοιγμα καταστήματος στην Αθήνα, κίνηση που της επιτρέπει να εκδίδει ελληνικό ΙΒΑΝ και να προσφέρει πιο ολοκληρωμένες τραπεζικές υπηρεσίες.
Η διοίκηση της δεν κρύβει τους επιθετικούς στόχους που έχει για την ελληνική αγορά όπως να εδραιωθεί ως ο βασικός τραπεζικός λογαριασμός των Ελλήνων πελατών, όχι απλώς ως μια δεύτερη λύση για ταξίδια ή online πληρωμές.
Η εταιρεία έχει θέσει ως στόχο τους 2 εκατ. Έλληνες πελάτες έως το 2026, ενώ δημιουργεί τοπική ομάδα που θα λανσάρει προϊόντα ειδικά σχεδιασμένα για την ελληνική αγορά.

Τα οφέλη για τους καταναλωτές

Όπως εξηγεί η ίδια τραπεζική πηγή, «αναμφίβολα ο ψηφιακός ανταγωνισμός φέρνει χειροπιαστά οφέλη για τους Έλληνες χρήστες καθώς η πίεση των neobanks αναγκάζει και τις παραδοσιακές τράπεζες να γίνουν πιο γρήγορες, πιο φιλικές προς τον χρήστη και πιο οικονομικές».
Ετσι στα πιο βασικά οφέλη συγκαταλέγονται:
Λιγότερες χρεώσεις σε βασικές συναλλαγές.
Ταχύτερες πληρωμές, τόσο εντός Ελλάδας όσο και στο εξωτερικό.
Πιο απλές εφαρμογές κινητού, με αυτοματοποιημένες διαδικασίες.
Καλύτερα επιτόκια σε μικρές καταθέσεις (π.χ. Snappi 3%).
Μεγαλύτερη διαφάνεια στους όρους και στα κόστη.
24/7 εξυπηρέτηση, σε αρκετές περιπτώσεις από ανθρώπους.
Περισσότερες επιλογές για αγορές σε δόσεις τύπου Buy Now Pay Later.

Την ίδια στιγμή διάχυτη είναι η εκτίμηση ότι η νέα ψηφιακή κούρσα στον στίβο του ανταγωνισμού, αναμένεται να ενταθεί ιδιαίτερα στον τομέα των διεθνών πληρωμών, των μετατροπών νομισμάτων, των μικρο-επενδύσεων μέσω εφαρμογών και εξατομικευμένων προϊόντων.
Οι Έλληνες καταναλωτές βρίσκονται μπροστά σε μια περίοδο όπου ο ανταγωνισμός για την… οθόνη του κινητού τους θα καθορίσει το ποιες τράπεζες θα κερδίσουν έδαφος την επόμενη δεκαετία.


Περισσότερα Video

Ακολουθήστε το Politica στο Google News και στο Facebook