Γιατί “κόπηκε” το υδατοδρόμιο στη Σούδα

Δημοσιεύτηκε στις 30/06/2020 09:13

Γιατί “κόπηκε” το υδατοδρόμιο στη Σούδα

Απορρίφθηκε το αίτημα για την αδειοδότηση υδατοδρομίου στο λιμάνι της Σούδας, όπως κάνει γνωστό ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής, απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή του ΚΙΝΑΛ Β. Κεγκέρογλου σχετικά με την πρόοδο αδειοδότησης δικτύου υδατοδρομίων στην Κρήτη.

Στο νησί, όπου σχεδιάζονται επενδύσεις, ύψους 7 δισ. ευρώ, όπως το αεροδρόμιο στο Καστέλι, η υποθαλάσσια ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης – Αττικής και και μεγάλα τουριστικά έργα, το ενδιαφέρον για ίδρυση υδατοδρομίων είναι υψηλό. Έως σήμερα, αιτήσεις έχουν κατατεθεί για τους λιμένες Ηρακλείου, Σητείας, Ρεθύμνου, όπως, κατά πληροφορίες, και για το Καστέλι Κισσάμου Χανίων.

Ωστόσο, η αίτηση αδειοδότησης υδατοδρομίου στη Σούδα Χανίων απορρίφθηκε “λόγω των αυξημένων πιθανοτήτων δημιουργίας επισφαλών καταστάσεων από τη δρομολόγηση υδροπλάνων, με συνέπεια τη δυσχέρεια της εναέριας κυκλοφορίας των ενόπλων δυνάμεων της περιοχής” όπως αναφέρει ο κ. Καραμανλής. Στη Σούδα είναι εγκατεστημένες η αμερικανική Αεροπορική Βάση, η Νατοϊκή Ναυτική Βάση που χρησιμοποιείται από τον έκτο στόλο, το Πεδίο Βολής και η 115η Μοίρα Καταδρομών.

Του χρόνου οι πτήσεις

Σε κάθε περίπτωση, φέτος, δεν πρόκειται να δραστηριοποιηθούν στη χώρα μας τα υδροπλάνα αν και φαίνεται ότι υφίσταται σημαντικό επενδυτικό ενδιαφέρον και από ελβετική εταιρεία. Το σύντομο χρονικό διάστημα για την οργάνωση της εν λόγω αγοράς, που μεσολάβησε από τη ψήφιση, αρχές της χρονιάς του νομοσχεδίου για την ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών, σε συνδυασμό με την πανδημική κρίση, “πάγωσαν” (και) φέτος το εγχείρημα.

Σήμερα, έχουν αδειοδοτηθεί μόνο τα υδατοδρόμια σε Κέρκυρα, Παξούς και Πάτρα. Και για να υπάρξει ένα δίκτυο οκτώ υδατοδρομίων, απαιτείται η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων να προχωρήσει στην προκήρυξη του διαγωνισμού για την τοποθέτηση οικίσκων στα υδατοδρόμια Κεφαλονιάς, Ιθάκης, Λευκάδας, Μεγανησίου και Ζακύνθου.

Σχετικά με τον πρόσφατα ψηφισθέντα Ν.4663/20202, όπως αναφέρει ο κ. Καραμανλής, σκοπός του είναι να επιταχυνθούν οι διαδικασίες αδειοδότησης υδατοδρομίων στην Ελλάδα, να απλοποιηθούν σε μεγάλο βαθμό οι απαιτούμενες ενέργειες για τη χορήγηση αδειών υδατοδρομίων, σε σχέση με τις διατάξεις του προηγούμενου θεσμικού πλαισίου, να διευρυνθεί το νομικό καθεστώς των δικαιούχων και να επεκταθεί το πεδίο εφαρμογής αδειοδότησης υδατοδρομίων πέραν των λιμένων και λιμνών της χώρας.

Σε σχέση με τη διαδικασία αδειοδότησης, η αρμοδιότητα της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας προσδιορίζεται στον ορισμό των φυσικών χαρακτηριστικών του διαδρόμου, στη χωροθέτηση του πεδίου ελιγμών, στον έλεγχο των επιφανειών απελευθέρωσης εμποδίων, ώστε να εξασφαλίζονται τα κριτήρια καθαρότητας για την ασφαλή προσθαλάσσωση/ αποθαλάσσωση των υδροπλάνων, καθώς και στην εξέταση των υποβαλλόμενων Εγχειριδίων του Υδατοδρομίου (Εγχειριδίου Λειτουργίας, Σχεδίου Αντιμετώπισης Καταστάσεων Εκτάκτου Ανάγκης καθώς και του Προγράμματος Ασφαλείας από Έκνομες Ενέργειες, εναρμονισμένου με τις αντίστοιχες απαιτήσεις του Εθνικού Κανονισμού Ασφάλειας Πολιτικής Αεροπορίας – ΕΚΑΠΑ).

Σύμφωνα με τον Ν.4663/2020, για τη χορήγηση άδειας υδατοδρομίου (άδεια ίδρυσης, άδεια λειτουργίας, άδεια ίδρυσης και λειτουργίας) απαιτείται υποβολή στο Τμήμα Εναερίων Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών σχετικής αίτησης του ενδιαφερομένου συνοδευόμενη από Τεχνικό Φάκελο, ο οποίος θα περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, όλες τις απαραίτητες μελέτες και τεύχη, που εκπονούνται με ευθύνη του ενδιαφερόμενου. Εφόσον ο τεχνικός φάκελος είναι πλήρης, βάσει των σχετικών διατάξεων, αποστέλλεται από το Τμήμα Εναερίων Μεταφορών στις συναρμόδιες/εμπλεκόμενες Υπηρεσίες προς εξέταση, κατά λόγο αρμοδιότητας.

capital.gr


Περισσότερα Video

Ακολουθήστε το Politica στο Google News και στο Facebook