Ορνέλα Μούτι σε υψηλή ανάλυση: Συλλεκτικό box set σαγήνης με έγκριση του Mr. Anora

Τέσσερις ταινίες της Ορνέλα Μούτι από τη δεκαετία των 70s επιστρέφουν με ανανεωμένες εκδόσεις σε Blu-ray και DVD με τη φροντίδα του δημιουργού που έφερε τη σεξεργασία στο Χόλιγουντ.
Ο Οσκαρικός σκηνοθέτης Σον Μπέικερ του Anora, δεν θέλει απλά να αναδείξει την «ηλεκτρική» παρουσία της Μούτι στην οθόνη, αλλά και να προσφέρει μια βαθύτερη ματιά στην καριέρα της, μέσα από μια προσωπική συνέντευξη που πραγματοποίησε ο ίδιος.
Η συλλογή, με τίτλο Ornella Muti 1970s Collection, θα περιλαμβάνει πλούσιο επιπλέον υλικό και νέο artwork από τον Ζιλ Βρανκς για την αγορά της Βόρειας Αμερικής.
«Είμαι κάτι παραπάνω από ενθουσιασμένος που κάθομαι με τη θρυλική Ορνέλα Μούτι – ένα σύμβολο, το έργο της οποίας με εμπνέει εδώ και χρόνια» είπε στο Indiewire.
«Η παρουσία της στην οθόνη είναι ηλεκτρική, και ανυπομονώ να εξερευνήσω τις ιστορίες πίσω από την απίστευτη καριέρα της». Η είδηση για το σετ Blu-ray ανακοινώθηκε για πρώτη φορά τον Μάρτιο του 2025 από την κόρη της Μούτι, Νάικε Ριβέλι.
Η Ριβέλι τόνισε την «απίστευτη φιλία» μεταξύ της μητέρας της και του Μπέικερ, περιγράφοντας τον σκηνοθέτη ως «ένα υπέροχο άτομο, λαμπρό αλλά ταπεινό».
«Συνεργαστήκαμε σε ένα project που ήθελε ο Σον, θαυμαστής της μητέρας μου, Ορνέλα Μούτι, από παιδί» έγραψε η Ριβέλι στην ανάρτηση της.
«Ζήτησε αν μπορούσε να της πάρει μια συνέντευξη για την κυκλοφορία ενός box set των μεγαλύτερων ταινιών της, οι οποίες έχουν γράψει ιστορία στον κινηματογράφο και τις οποίες ήθελε να διανείμει σε υψηλή ανάλυση. Περάσαμε υπέροχες στιγμές μαζί κατά τη διάρκεια αυτού του έργου. Οι μεγάλοι καλλιτέχνες είναι απλοί και πολύ προσγειωμένοι άνθρωποι. Αληθινοί άνθρωποι. Αυτοί που παίρνουν στο σπίτι πέντε Όσκαρ τη βραδιά των Όσκαρ, αλλά όταν τους στέλνεις μήνυμα ‘συγχαρητήρια’, βρίσκουν χρόνο να απαντήσουν ‘ευχαριστώ πολύ’» πρόσθεσε.

Σαγήνη στην οθόνη
Η συλλογή περιλαμβάνει τέσσερις εμβληματικές ταινίες της δεκαετίας του 1970, όλες σε υψηλή ανάλυση για να «αναδείξουν τη διαχρονική ομορφιά και το ταλέντο της Ορνέλα Μούτι» σημειώνει το Indiewire.
Τα Η πιο όμορφη σύζυγος (La moglie più bella, 1970) σε σκηνοθεσία Νταμιάνο Νταμιάνι και Ritratto di borghesia in nero (1978) σε σκηνοθεσία Τονίνο Τσέρβι θα είναι διαθέσιμα σε 4Κ.
Τα Καλοκαιρινές υποθέσεις (Il sole nella pelle, 1971) σε σκηνοθεσία Τζόρτζιο Στεγκάνι (και το 1971) και το Ήθελε δεκαοχτάρα, καλά να πάθει (Primo amore, 1978) σε σκηνοθεσία Ντίνο Ρίζι θα είναι διαθέσιμα σε 2Κ ανάλυση.
Το συλλεκτικό box-set με την επιμέλεια της Cult Epics επιβεβαιώνει ότι η Ιταλίδα καλλονή δεν είναι απλά μια από τις πιο γοητευτικές γυναίκες στη μεγάλη οθόνη αλλά και μια ηθοποιός με εξαιρετική υποκριτική δεινότητα που άφησε το στίγμα της στον ιταλικό και παγκόσμιο κινηματογράφο εμπνέοντας σύγχρονους οσκαρικούς δημιουργούς.
Ο Σον Μπέικερ του Anora το επιβεβαιώνει.
Μια ζωή Ορνέλα
Σε συνέντευξη της στη Στεφάνια Ουλίβι της Corriere della Sera το 2021 η Μούτι αποκάλυψε τις δυσκολίες της καριέρας της ως γοητευτική γυναίκα.
«Στην αρχή ήταν όλα πολύπλοκα, ήμουν ανήλικη, αφελής, προερχόμουν από μία παραδοσιακή ιταλική οικογένεια, δεν είχα τα απαραίτητα εφόδια για αυτήν τη δουλειά» είπε.
«Οι γυναίκες δεν είναι σχεδόν ποτέ προετοιμασμένες, σκέφτεσαι ότι θα εισέλθεις στον κόσμο της εργασίας και θα μπορείς να είσαι ο εαυτός σου, διανύεις μία πορεία νομίζοντας ότι ανταγωνίζεσαι ισότιμα με τους άνδρες αλλά δεν σου προσφέρεται ποτέ αυτή η δυνατότητα. Σε κάθε περίπτωση εάν είσαι γυναίκα δεν σε αντιμετωπίζουν ισότιμα. Ούτε καν εάν ονομάζεται Κριστίν Λαγκάρντ» πρόσθεσε.
Τον Μάρτιο του 2025 και με αφορμή τα 70α γενέθλια της, ο Χάρης Αναγνωστάκης του ΑΠΕ-ΜΠΕ έκανε το δικό του αφιέρωμα στην Ιταλίδα ντίβα της έβδομης τέχνης. Έγραψε αυτά:
Από κοριτσόπουλο, όταν πρωτοεμφανίστηκε στη μεγάλη οθόνη, θαμπώνοντας αρχικά τους Ιταλούς και στη συνέχεια όλο τον πλανήτη, η Ορνέλα Μούτι, για πάνω από πέντε δεκαετίες πορείας στο σινεμά και τις πολυθρύλητες τολμηρές φωτογραφίσεις της – η τελευταία στα… 68 της χρόνια – καταφέρνει να παραμένει ένα σύμβολο του σεξ εν ενεργεία!
Η Ορνέλα μπορεί να συγκαταλέγεται στις «Ιταλίδες θεές» του μεταπολεμικού ιταλικού σινεμά, αν και αρκετά μικρότερη, καθώς μπήκε ανάμεσά τους, όταν αυτές είχαν καθιερωθεί, είχαν αποκτήσει παγκόσμια φήμη και είχαν σιγά σιγά αρχίσει να γυρίζουν σελίδα, αφήνοντας πίσω τους τον χαρακτηρισμό του sex symbol, αν και μάλλον αυτό μοιάζει αδόκιμο, ειδικά όταν μιλάμε για τη Σοφία Λόρεν ή την Κλάουντια Καρντινάλε.
View this post on Instagram
«Η πιο όμορφη γυναίκα στον κόσμο»
Η Ορνέλα έμοιαζε περισσότερο σαν τη γέφυρα με τις επόμενες «θεές», μαζί με την Λάουρα Αντονέλι και την Στεφανία Σαντρέλι, που, ωστόσο, δεν ήρθαν ποτέ, με εξαίρεση την Μόνικα Μπελούτσι. Σε αυτό, όμως, ίσως συνέβαλε και η παρακμή της μεγάλης ιταλικής κινηματογραφικής σχολής, η απουσία μεγάλων δημιουργών, σπάνιων μαστόρων της κωμωδίας αλά ιταλικά, του ποιοτικού σινεμά με ταυτόχρονη τεράστια απήχηση στο κοινό.
Το κορίτσι από τη Ρώμη, που μας μάγεψε με την καταιγιστική ομορφιά της και προκάλεσε ανατριχίλες με τις απίστευτες καμπύλες της, τις άψογες αναλογίες της και τα στήθη της, ένα πραγματικό θαύμα της φυσης (ασφαλισμένα για 350.000 δολάρια!) και βεβαίως ένα πρόσωπο αψεγάδιαστο, το οποίο κοσμούσαν τα ωραιότερα πράσινα μάτια, δάνειο από τα αιλουροειδή, τη μεσογειακή αύρα και την ανατολίτικη καταγωγή της μητέρας της, σίγουρα δεν ήταν η μεγάλη ηθοποιός, με τη στόφα μίας Μανιάνι, μιας Λόρεν ή μιας Μάγκανο.
Τώρα, που έχει αποσυρθεί εδώ και μερικά χρόνια από τον χώρο του θεάματος – αν και με την Ορνέλα ποτέ μην λες ποτέ – μπορούμε να πούμε ότι ήταν μία απλώς καλή ηθοποιός, που κατάφερε με την απαράμιλλη ομορφιά της να κερδίσει μία θέση στην καρδιά μας και βεβαίως να ανταπεξέλθει και σε δύσκολους ρόλους, συνεργαζόμενη με κορυφαίους σκηνοθέτες, όπως οι Μάριο Μονιτσέλι, Ντίνο Ρίζι, Μάρκο Φερέρι, Ετόρε Σκόλα, Γούντι Άλεν, Ζορζ Λοτνέρ, Βόλκερ Σλέντορφ, Πίτερ Γκρίναγουεϊ, Μάικ Φίγκις και πολλούς άλλους.
Η Ορνέλα Μούτι είχε μια μακρά σταδιοδρομία στο σινεμά, με ορισμένες σπουδαίες ταινίες στο ενεργητικό της και δίπλα σε ιερά τέρατα της υποκριτικής όπως τους Βιτόριο Γκάσμαν, Μαρτσέλο Μαστρογιάνι, Ούγκο Τονιάτσι, Αλέν Ντελόν, Τζέρεμι Άιρονς.
Διακρίθηκε – αλίμονο- ως μοντέλο και ως επιχειρηματίας εδώ και 17 χρόνια με δική της σειρά κοσμημάτων και καταστήματα σε αρκετές πρωτεύουσες στον κόσμο, ενώ το 1994 ψηφίστηκε από τους αναγνώστες του περιοδικού Class ως «Η πιο όμορφη γυναίκα στον κόσμο».
Ετών 14
View this post on Instagram
Η Φραντσέσκα Ρομάνα Ριβέλι, όπως ήταν το πραγματικό της όνομα, γεννήθηκε στη Ρώμη στις 9 Μαρτίου του 1955.
Ο πατέρας της ήταν Ναπολιτάνος δημοσιογράφος, που πέθανε νέος αφήνοντας ορφανή τη μικρή Ορνέλα, σε ηλικία 12 χρόνων, ενώ η μητέρα της ήταν γλύπτρια και με καταγωγή από την Αγία Πετρούπολη. Από μικρή εργάστηκε ως φωτομοντέλο, γιατί έπρεπε να δουλέψει, όπως όλοι στην οικογένειά της. O κινηματογράφος θα έρθει στη ζωή της απρόσμενα.
Στα κινηματογραφικά πλατό θα μπει σε ηλικία μόλις 14 χρόνων με την ταινία Η Πιο Όμορφη Σύζυγος, παίρνοντας τον ρόλο τυχαία, ενθουσιάζοντας τους παραγωγούς άμα τη εμφανίσει. Ο σκηνοθέτης της ταινίας Νταμιάνο Νταμιάνι και οι παραγωγοί θα την υποχρεώσουν να αλλάξει το όνομά της, για να μην μπερδευτεί το κοινό από μία συνονόματή της ηθοποιό. Στην αρχή το καλλιτεχνικό της όνομα δεν της άρεσε, αλλά όπως παραδέχθηκε αργότερα αυτό της «έφερε την επιτυχία και την ευτυχία».
Το γκελ που έκανε με την πρώτη της εμφάνιση, θα της δώσει αμέσως πρωταγωνιστικούς ρόλους, κατά κύριο λόγο, με αρκετά τολμηρές εμφανίσεις, ενώ το 1974 θα έρθει η αλησμόνητη ξεκαρδιστική κωμωδία του Μάριο Μονιτσέλι Έλα να Γνωρίσεις τη Γυναίκα μου, παίζοντας δίπλα στον μοναδικό Ούγκο Τονιάτσι, στον ρόλο του «κερατωμένου» και τον Μικέλε Πλασίντο. Η ταινία γνώρισε τεράστια επιτυχία και πολλές διακρίσεις και έδωσε νέα ώθηση στην Ορνέλα.
Συλλεκτική τόλμη
Το 1976 θα πρωταγωνιστήσει δίπλα στον Βιτόριο Γκάσμαν στην κωμωδία του Φράνκο Ρόζι Ένας Εντιμότατος Απατεώνας και αμέσως μετά θα βρεθεί στο πλευρό του ανερχόμενου τότε Ζεράρ Ντεπαρτιέ στην τολμηρή δραμεντί Η Τελευταία Γυναίκα.
Η αφίσα της ταινίας, στην οποία η Ορνέλα θα είναι γυμνή, καλύπτοντας τα «επίμαχα» σημεία του σώματός της με τα μακριά της μαλλιά, θα βάλει φωτιά στις καρδιές των ανδρών και θα γίνει συλλεκτική.
Η Μούτι, εξοικειωμένη με την ομορφιά και τη σαγήνη της στην οθόνη, καθόλου σεμνότυφη, θα συνεχίσει να κάνει γυμνές φωτογραφίσεις διεκδικώντας και κερδίζοντας τον τίτλο του απόλυτο sex symbol της Ιταλίας.
Με κομμένη την ανάσα
Τον επόμενο χρόνο θα βρεθεί και πάλι με τον Τονιάτσι στη γνωστή σεξοκωμωδία Η Κρεβατοκάμαρα του Επισκόπου του Ντίνο Ρίζι, ενώ τον ίδιο χρόνο θα συμπρωταγωνιστήσει δίπλα στον Αλέν Ντελόν (της έκοψε την ανάσα, όπως είπε η ίδια) στο έξοχο πολιτικό θρίλερ του Ζορζ Λοτνέρ Ωραίος, Σκληρός και Αδίστακτος.
Το 1978 θα επαναλάβει το υπέροχο ντουέτο της με τον Τονιάτσι στην απολαυστική κωμωδία Ήθελε 18άρα Καλά να Πάθει, με την Μούτι να κερδίζει και το πρώτο της χρυσό βραβείο για την ερμηνεία της.
Διαγαλαξιακή υπεροχή και όχι στον Μποντ
View this post on Instagram
Τη δεκαετία του ’80 θα δοκιμάσει, όπως πολλές συνάδελφοί της, την τύχη της και στο Χόλιγουντ, παίζοντας στην περιπέτεια φαντασίας Flash Gordon του Μάικ Χότζες, κατακτώντας τον άτυπο τίτλο της πιο όμορφης ηθοποιού που εμφανίστηκε ποτέ σε ταινία επιστημονικής φαντασίας.
Τον επόμενο χρόνο θα δεχθεί πρόταση για να γίνει το κορίτσι του Τζέιμς Μποντ, έναν ρόλο που τελικά απέρριψε, γιατί δεν τα βρήκε με την παραγωγή, αλλά κατά βάθος ήθελε να επιστρέψει στην Ιταλία και στην οικογένειά της.
Τον σύζυγό της, ξεχασμένο σήμερα ηθοποιό, Αλέσιο Οράνο, με τον οποίο απέκτησε ένα παιδί και τον χώρισε λίγους μήνες μετά. Θα παντρευτεί ακόμη μία φορά, τον Φεντερίκο Φακινέτι, με τον οποίο θα αποκτήσει δυο ακόμη παιδιά, ενώ εδώ και χρόνια συζεί με τον πλαστικό χειρουργό Στέφανο Πικόλο.
Με τις ευλογίες του Μπουκόφσκι
Με την επιστροφή της στην Ιταλία, θα συνεχίσει τις επιτυχίες, με δυο κωμωδίες που έσπασαν τα ταμεία, έχοντας δίπλα της τον φορτσάτο εκείνη την εποχή Αντριάνο Τσελεντάνο, ενώ το 1981 θα είναι συμπρωταγωνίστρια στην τολμηρή, άκρως ενδιαφέρουσα όσο και άνιση δραματική ταινία του Μάρκο Φερέρι Ιστορίες Καθημερινής Τρέλας, που βασιζόταν στο ομότιτλο βιβλίο του «καταραμένου» ποιητή Τσαρλς Μπουκόφσκι.
Ο Μπεν Γκαζάρα ήταν εξαιρετικός και η Ορνέλα αποκαλυπτική, ταρακουνώντας συθέμελα τις κινηματογραφικές αίθουσες και κλέβοντας τη ματιά και τη σκέψη από την ουσία της ταινίας.
Ξανά Ντελόν και ένας Γούντι Άλεν
Η Ορνέλα Μούτι θα συνεχίσει μέχρι τις αρχές του 21ου αιώνα ταινίες και προς το τέλος έχοντας πολλές γκεστ εμφανίσεις, αλλά μέχρι το 2000 θα καταγράψει ορισμένες αξιοσημείωτες επιτυχίες κυρίως με τα φιλμ Ένας Έρωτας του Σουάν του Βόλκερ Σλέντορφ, μπαίνοντας ανάμεσα στους Αλέν Ντελόν και Τζέρεμι Άιρονς, Το Μέλλον Είναι Γυναίκα του Φερέρι, Δυο Γυναίκες, Τρεις Βαλίτσες κι Εγώ, κωμωδία του Τζον Λάντις, με πρωταγωνιστή τον Σιλβέστερ Σταλόνε.
Το 2012 η Μούτι έκανε ένα αξιομνημόνευτο γκεστ στη κομεντί Από τη Ρώμη με Αγάπη του Γούντι Άλεν, για τον οποίο είχε να πει τα καλύτερα λόγια, προκαλώντας το κίνημα του Μetoo που είχε στοχοποιήσει τον σπουδαίο σκηνοθέτη.
Αιρετική σαγήνη
Αυτή δεν ήταν η πρώτη φορά που η Ορνέλα Μούτι θα προκαλούσε αντιδράσεις. Εναντιώθηκε σε αυτό που είπε «κυνήγι μαγισσών» για το κίνημα του Μetoo, έχει να πει μόνο καλά λόγια για τον πρόεδρο της Ρωσίας Βλαντίμιρ Πούτιν (μια εμφάνιση της σε εκδήλωση του στην Αγία Πετρούπολη το 2010 είχε κάνει σκάνδαλο) ενώ οι συντηρητικοί κύκλοι στη χώρα της τής επιτέθηκαν σφόδρα όταν δήλωσε υπέρ της νομιμοποίησης της κάνναβης στη χώρα της.
Η Μούτι, που έχει αποκτήσει από το 2016 και τη ρώσικη υπηκοότητα, προς τιμήν της γιαγιάς της, ζει πλέον μια ήρεμη ζωή και περνά ευτυχισμένες στιγμές δίπλα στα εγγόνια της, δηλώνοντας «δεν φοβάμαι να γερνάω, δεν έχει νόημα».
View this post on Instagram