Covid Free Wallet: Πώς κατεβάζουμε την ψηφιακή ταυτότητα στο κινητό – Πως πιστοποιούμε τον αριθμό που ζητείται

Δημοσιεύτηκε στις 30/12/2021 15:44

Covid Free Wallet: Πώς κατεβάζουμε την ψηφιακή ταυτότητα στο κινητό – Πως πιστοποιούμε τον αριθμό που ζητείται

Από σήμερα μπορούν οι πολίτες να εισάγουν την ψηφιακή τους ταυτότητα στο κινητό τηλέφωνο προκειμένου να έχουν τη δυνατότητα να αποδεικνύουν ταυτοπροσωπία με το πιστοποιητικό εμβολιασμού, χωρίς να απατείται ταυτόχρονη επίδειξη αστυνομικής ταυτότητας.

Η σχετική δυνατότητα προστέθηκε τη Δευτέρα στο Covid Free Gr Wallet και γίνεται με σύνδεση των βασικών στοιχείων μέσω Taxisnet ή με κάποιον συμβαλλόμενο φορέα ή οργανισμό (π.χ τράπεζα).

Σημειώνεται πως Στην ψηφιακή ταυτότητα εμφανίζονται μόνο το ονοματεπώνυμο, η ημερομηνία γέννησης, η φωτογραφία της αστυνομικής ταυτότητας και ένα QR code για την αυτοματοποιημένη επαλήθευση.

Οι χρήστες της εφαρμογής, μετά την ενημέρωση της σε Google Play Store και Apple App Store, μπορούν να βρουν την επιλογή κάτω δεξιά, δίπλα από το πιστοποιητικό Covid-19.

Μετά από μία επαλήθευση με μήνυμα ή κωδικό στο smartphone, η ψηφιακή «ταυτότητα» εισάγεται στο Wallet και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την είσοδο σε καταστήματα και λοιπούς κλειστούς χώρους.

Να σημειωθεί πως για την ταυτοποίηση στο Covid free GR app μέσω taxis απαιτείται να έχει πιστοποιηθεί ο αριθμός κινητού τηλεφώνου μέσω ΓΓΠΣΔΔ και του μητρώου επικοινωνίας. Αντίστοιχα, για τραπεζική ταυτοποίηση πρέπει τα στοιχεία να είναι επικαιροποιημένα.

Πως γίνεται η πιστοποίηση τηλεφώνου

Προκειμένου να ολοκληρωθεί η έκδοση και η υπογραφή μιας εξουσιοδότησης, απαιτείται η αποστολή κωδικού μιας χρήσης (OTP) στο κινητό σας. Σκοπός της πιστοποίησης του αριθμού κινητού τηλεφώνου, είναι να επιβεβαιωθει ότι το κινητό στο οποίο θα αποσταλεί ο κωδικός, ανήκει όντως σε εσάς.

Εισάγετε τον αριθμό του κινητού σας τηλεφώνου και πατήστε το κουμπί Συνέχεια.

Την πρώτη φορά που κάνετε την διαδικασία και επομένως δεν έχετε πιστοποιήσει τον αριθμό σας, το πεδίο θα είναι κενό. Τις επόμενες φορές θα εμφανίζονται τα 2 τελευταία ψηφία του κινητού σας τηλεφώνου που έχετε πιστοποιήσει.

Στην επόμενη σελίδα επιβεβαιώστε τα προσωπικά σας στοιχεία και εφόσον είναι ακριβή, πατήστε το κουμπί Επιβεβαίωση.

Αν είναι η πρώτη φορά που κάνετε την διαδικασία και ο αριθμός σας δεν έχει ήδη πιστοποιηθεί, θα σας εμφανιστεί ακριβώς απο κάτω ένα μήνυμα.

Πατήστε το κουμπί Συνεχίστε εδώ για να μεταβείτε στη σελίδα επιλογής φορέα ταυτοποίησης ώστε να πιστοποιήσετε τον αριθμό τηλεφώνου που δηλώσατε στο προηγούμενο βήμα. Η πιστοποίηση και επιβεβαιωση του αριθμού θα γίνει άπαξ, ο αριθμός θα «αποθηκευτεί» στην πλατφόρμα και η διαδικασία δεν θα χρειάζεται να επαναλαμβάνεται σε κάθε μελλοντική συναλλαγή.

Στην επόμενη σελίδα της επιλογής φορέα θα πρέπει να επιλέξετε να συνδεθείτε μέσω των κωδικών σας web banking σε μία απο τις 4 συστημικές τράπεζες. ΜΗΝ επιλέξετε το TaxisNet γιατί δεν παρέχει τη δυνατότητα πιστοποίησης του τηλεφώνου σας.

Αυτονοήτως, πέρα από την επιβεβαίωση του αριθμού του κινητού τηλεφώνου, το gov.gr δεν αποκτά καμία πρόσβαση στα στοιχεία των λογαριασμών που δηλώνετε. Η συγκεκριμένη διαδικασία ταυτοποίησης μέσω των κωδικών web banking και κωδικού μιας χρήσης (OTP) αποτελεί καλή ευρωπαϊκή πρακτική και εφαρμόζεται με μεγάλη επιτυχία σε χώρες όπως η Εσθονία, η Σουηδία και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Για να κάνετε την πιστοποίηση του τηλεφώνου εισέλθετε εδώ:

https://www.gov.gr/ipiresies/polites-kai-kathemerinoteta/stoikheia-polite-kai-tautopoietika-eggrapha/ethniko-metroo-epikoinonias-emep

Οδηγίες θα βρείτε εδώ:

https://howto.gov.gr/mod/book/view.php?id=92&chapterid=427

Να σημειωθεί πως όσοι δεν έχουν e banking δεν μπορούν να πιστοποιήσουν τον αριθμό του κινητού τους που απαιτείται για την ταυτοπροσωπία και σε αυτή την -περίπτωση θα πρέπει να επισκεφθούν ΚΕΠ.

 

 


Περισσότερα Video

Ακολουθήστε το Politica στο Google News και στο Facebook