Δεκαέξι χρόνια από τη δολοφονία του Γιώργου Βασιλάκη – «Δεν τον ξεχνάμε ποτέ»

Του Νίκου Τσιλιπουνιδάκη
Δεκαέξι χρόνια συμπληρώνονται σήμερα από την ημέρα που ο υπασπιστής του τότε υπουργού Προστασίας του Πολίτη, Γιώργος Βασιλάκης, έχασε τη ζωή του από την έκρηξη παγιδευμένου δέματος – βόμβας στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, σε μία από τις πλέον σκοτεινές σελίδες της σύγχρονης τρομοκρατίας στη χώρα.
Με αφορμή τη μαύρη επέτειο, ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, ο οποίος συνεργαζόταν στενά με τον αείμνηστο αξιωματικό, προχώρησε σε μια ιδιαίτερα συγκινητική ανάρτηση, αναφέροντας πως η απουσία του «δεν έπαψε ποτέ να βαραίνει τη μνήμη και την ψυχή του».
«Ο Γιώργος δεν ήταν μόνο ένας άξιος αξιωματικός. Ήταν ένας στενός συνεργάτης, ένας άνθρωπος με τον οποίο μοιραστήκαμε δύσκολες στιγμές, αγωνίες και την κοινή πεποίθηση ότι η ασφάλεια και η δημοκρατία απαιτούν καθημερινή προσφορά και προσωπική ευθύνη», σημείωσε χαρακτηριστικά, τονίζοντας ότι η καλύτερη τιμή στη μνήμη του είναι η υπεράσπιση των δημοκρατικών αξιών για τις οποίες έδωσε τη ζωή του.
Ο Γιώργος Βασιλάκης υπηρέτησε την Ελληνική Αστυνομία με ήθος, ευθύνη και βαθιά αίσθηση καθήκοντος, αφήνοντας πίσω του ένα παράδειγμα προσφοράς που εξακολουθεί να εμπνέει τους συναδέλφους και όσους τον γνώρισαν.
Κάθε τέτοια ημέρα, συγγενείς, φίλοι και συνεργάτες βιώνουν ξανά τις μνήμες εκείνης της τραγικής στιγμής. Όπως αναφέρουν άνθρωποι που έζησαν από κοντά τα γεγονότα, «ένα πέπλο θλίψης σκεπάζει τα πάντα. Η μνήμη επαναφέρει όλες εκείνες τις στιγμές, το πριν και το μετά, που στην πραγματικότητα δεν φεύγουν ποτέ από μέσα σου. Απλώς μαθαίνεις να ζεις με αυτές».
Δεκαέξι χρόνια μετά, η θυσία του Γιώργου Βασιλάκη παραμένει ζωντανή στη συλλογική μνήμη και το μήνυμα παραμένει το ίδιο: η τρομοκρατία δεν μπορεί να λυγίσει τη Δημοκρατία και όσους υπηρετούν με αφοσίωση το δημόσιο συμφέρον.
«Δεν τον ξεχνάμε ποτέ».