Προσωπικός Αριθμός: Στους 337.000 ανήλθαν οι πολίτες που τον εξέδωσαν – 96.000 περιπτώσεις διαφορών

Για πάνω από 337.000 πολίτες έχει ήδη εκδοθεί ο Προσωπικός Αριθμός, ο οποίος λειτουργεί ως ένα ψηφιακό «κλειδί» που κάθε πολίτης μπορεί να χρησιμοποιεί για κάθε επαφή του με τις δημόσιες υπηρεσίες.
Οι πολίτες έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν άμεσα αιτήματα διόρθωσης αν διαπιστώσουν διαφορές ή λανθασμένα στοιχεία
Η μεταρρύθμιση που υλοποιεί το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης εδώ και δύο εβδομάδες στοχεύει στην περαιτέρω ενίσχυση της αποτελεσματικότητας και της διαφάνειας στις υπηρεσίες που προσφέρει το κράτος στους πολίτες. Βασικό εργαλείο είναι η δημιουργία – απόκτηση του Προσωπικού Αριθμού (Π.Α.) μέσω της πλατφόρμας myinfo, που επιτρέπει την ενοποίηση και την αξιόπιστη διαχείριση των προσωπικών δεδομένων των πολιτών.
Μέσω της πλατφόρμας, οι πολίτες έχουν πλέον πρόσβαση σε μια συγκεντρωμένη εικόνα των δεδομένων που το κράτος διαθέτει γι’ αυτούς, όπως το ονοματεπώνυμό τους, ονόματα γονέων, ημερομηνία γέννησης, καθώς και στους κύριους αναγνωριστικούς αριθμούς: ΑΦΜ, ΑΜΚΑ και ΑΔΤ. Με αυτόν τον τρόπο, οι πολίτες μπορούν να ελέγχουν τα στοιχεία τους και να διασφαλίζουν ότι οι πληροφορίες που τηρούνται είναι ακριβείς.
Η πλατφόρμα παρέχει τη δυνατότητα στους πολίτες να υποβάλουν άμεσα αιτήματα διόρθωσης αν διαπιστώσουν διαφορές ή λανθασμένα στοιχεία. Έως τώρα, έχουν εντοπιστεί πάνω από 96.000 περιπτώσεις διαφορών σε βασικά στοιχεία ταυτοποίησης, κυρίως σε ονόματα και ημερομηνίες γέννησης. Οι περισσότερες από αυτές τις διαφορές αφορούν το Μητρώο ΑΜΚΑ (45.369 περιπτώσεις), το ΑΦΜ (30.814) και το ΑΔΤ (20.114).
Με την επιβεβαίωση των στοιχείων από τους ίδιους τους πολίτες, το σύστημα αυτομάτως ξεκινάει διαδικασίες για τη διόρθωσή τους, στέλνοντας τις ορθές τιμές στους αρμόδιους φορείς.
«Σε λιγότερο από δύο εβδομάδες περισσότεροι από 330 χιλιάδες πολίτες έχουν εκδώσει τον Προσωπικό Αριθμό τους. Το νούμερο είναι ιδιαίτερα ικανοποιητικό και αποδεικνύει στην πράξη πόσο εύκολη είναι η διαδικασία έκδοσης. Επομένως, σιγά-σιγά οι πολίτες αποκτούν τον μοναδικό αριθμό που θα χρειάζονται για την ταυτοποίησή τους με τις δημόσιες υπηρεσίες, αλλά μπαίνει και τάξη στα δημόσιο μητρώα» σημειώνει σε δήλωσή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου.
Πώς λειτουργεί η πλατφόρμα myInfo
Όπως εξηγεί ο υπουργός, οι πολίτες βλέπουν στo myInfo σε ένα σημείο συγκεντρωμένη την εικόνα που έχει το Δημόσιο για αυτούς και ελέγχουν τα στοιχεία τους πριν βγάλουν Π.Α.
Σε περιπτώσεις ύπαρξης διαφορών μεταξύ του Μητρώου Πολιτών και κάποιου άλλου μητρώου, με την επιβεβαίωση των στοιχείων στο myinfo, η διαδικασία διόρθωσης ξεκινά αυτόματα.
«Μεθοδικά τελειώνουμε με λάθη, ανακρίβειες, διπλοεγγραφές των μητρώων, που διαχρονικά έχουν ταλαιπωρήσει τους πολίτες. Επιπλέον, με αυτόν τον τρόπο το κράτος αποκτά μια ενιαία, ορθή εικόνα για κάθε πολίτη και εμείς τη δυνατότητα να προσφέρουμε πιο αποδοτικές ψηφιακές υπηρεσίες» προσθέτει ο κ. Παπαστεργίου τονίζοντας ότι «σκοπός μας είναι να καθιστούμε το κράτος αποτελεσματικότερο και ο Π.Α. είναι βασικό εργαλείο σε αυτή την κατεύθυνση».
Η διαλειτουργικότητα και η αυτοματοποίηση διασφαλίζουν ότι η εικόνα του κάθε πολίτη είναι σωστή και ενιαία παντού. Έτσι το κράτος αποκτά εμπιστοσύνη στα δεδομένα του και οι δημόσιες υπηρεσίες γίνονται πιο αξιόπιστες και αποδοτικές. Όσο για την αναγραφή του Π.Α. στα νέα δελτία ταυτότητας, που ήδη έχουν παραληφθεί από περίπου 9.700 πολίτες, αυτή ενισχύει ακόμα περισσότερο την ασφάλειά τους, διευκολύνοντας την ταυτοποίηση σε κάθε συναλλαγή.
Πλέον, όπως τονίζει ο γενικός γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος, κάθε πολίτης μπορεί να δει σε μία μόνο ψηφιακή πύλη όλες τις πληροφορίες που το κράτος διατηρεί σε βάσεις δεδομένων, να ελέγξει την ακρίβεια και να προβεί σε διορθώσεις, χωρίς γραφειοκρατία. Έτσι αποκτά μεγαλύτερο έλεγχο, αξιοπιστία και ταχύτητα στην πρόσβασή του σε υπηρεσίες και στα δικαιώματά του,