Ψηφιακή Επανάσταση στην Υγεία: ΕΣΥ που Ακούει τον Ασθενή & 200.000 Ψηφιακά Ραντεβού σε 5 Ημέρες

Δημοσιεύτηκε στις 06/10/2025 17:29

Ψηφιακή Επανάσταση στην Υγεία: ΕΣΥ που Ακούει τον Ασθενή & 200.000 Ψηφιακά Ραντεβού σε 5 Ημέρες

Κοινή Συνέντευξη Τύπου Υπουργείων Υγείας & Ψηφιακής Διακυβέρνησης – Εντυπωσιακά τα πρώτα αποτελέσματα από την αξιολόγηση των ασθενών και το Ενιαίο Ηλεκτρονικό Σύστημα Ραντεβού

Του Νίκου Τσιλιπουνιδάκη

Μια νέα σελίδα για το Δημόσιο Σύστημα Υγείας γράφεται μέσα από τη στενή συνεργασία του Υπουργείου Υγείας και του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με δύο μεγάλες παρεμβάσεις που αλλάζουν ριζικά τον τρόπο που οι πολίτες έρχονται σε επαφή με τα νοσοκομεία:
·Ψηφιακή Αξιολόγηση της Εμπειρίας των Ασθενών στα Νοσοκομεία του ΕΣΥ
·Ενιαίο Ηλεκτρονικό Σύστημα Ραντεβού μέσω της εφαρμογής MyHealthApp, της πλατφόρμας finddoctors.gov.gr και της τηλεφωνικής γραμμής 1566.

Στη Συνέντευξη Τύπου, που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 6 Οκτωβρίου 2025, συμμετείχαν οι Υπουργοί Άδωνις Γεωργιάδης και Δημήτρης Παπαστεργίου, η Αναπληρώτρια Υπουργός Υγείας Ειρήνη Αγαπηδάκη, η Γενική Γραμματέας Υπηρεσιών Υγείας Λίλιαν Βιλδιρίδη, η Διευθύνουσα Σύμβουλος της ΗΔΙΚΑ Νίκη Τσούμα και ο Γραμματέας ΔΣ της Ένωσης Ασθενών Ελλάδας Νίκος Δέδες.
Αξιολόγηση Ασθενών: 4,04/5 η συνολική βαθμολογία – Ποιότητα & εμπιστοσύνη σε πολύ υψηλά επίπεδα

Στο πρώτο μέρος της Συνέντευξης παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα από 14.885 ερωτηματολόγια που συμπληρώθηκαν από ασθενείς σε 111 νοσοκομεία και 631 κλινικές από τις 14 Ιουλίου έως τις 3 Οκτωβρίου 2025.

·Συνολική βαθμολογία: 4,04/5
· Επάρκεια εξοπλισμού & ιατρικού προσωπικού: 92% θετικές απαντήσεις
·Κατανοητές οδηγίες εξιτηρίου: 90%
·Εμπιστοσύνη σε θεράποντες ιατρούς: 84%
·Εμπιστοσύνη στο νοσηλευτικό προσωπικό: 80%
Παρά τα θετικά αποτελέσματα, εντοπίζονται τομείς που χρειάζονται ενίσχυση:
·Καθαριότητα (69%),  αριθμητική επάρκεια νοσηλευτικού προσωπικού (61%), συμμετοχή ασθενών σε αποφάσεις (62%), ποιότητα φαγητού (48%).
200.000 Ραντεβού σε 5 Μέρες – Ψηφιακή & τηλεφωνική πρόσβαση στα νοσοκομεία
Στο δεύτερο μέρος παρουσιάστηκαν τα πρώτα στατιστικά από το νέο Ενιαίο Ηλεκτρονικό Σύστημα Ραντεβού:
Από 1 έως 6 Οκτωβρίου, έχουν κλειστεί 200.000 ραντεβού πολιτών, εκ των οποίων:
•133.000 μέσω MyHealthApp & finddoctors.gov.gr
•67.000 μέσω της τηλεφωνικής γραμμής 1566
Η νέα διαδικασία είναι δωρεάν και δίνει στους πολίτες τη δυνατότητα να κλείσουν ραντεβού εύκολα, χωρίς ταλαιπωρία και αναμονές.
ΕΣΥ ΡΑΝΤΕΒΟΥ

Άδωνις Γεωργιάδης: «Αλλάζουμε τον τρόπο που βλέπουμε την υγεία στην Ελλάδα»

«Σας καλέσαμε σήμερα τα δύο Υπουργεία, το Υπουργείο Υγείας και το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, για να παρουσιάσουμε τα στατιστικά στοιχεία δύο μεγάλων μεταρρυθμίσεων που έχουμε εφαρμόσει στην υγεία με την ΗΔΙΚΑ, που είναι ο φορέας ο οποίος υλοποιεί τις ψηφιακές μας επιθυμίες και ανάγκες, και την ευχαριστούμε πάρα πολύ για αυτό.

Τους τελευταίους μήνες, οι αλλαγές στον τρόπο με τον οποίον βλέπουμε την υγεία στην Ελλάδα είναι συνεχείς. Η εξυπηρέτηση των πολιτών γίνεται ολοένα και πιο εύκολη. Μόνο τις 5 πρώτες μέρες που ξεκίνησε ο νέος τρόπος κλεισίματος δωρεάν ραντεβού με γιατρό στα νοσοκομεία του ΕΣΥ, έχουν κλειστεί περισσότερα από 200.000 ραντεβού. Πρόκειται για μία μεταρρύθμιση που βρίσκει τεράστια απήχηση στους ίδιους τους ενδιαφερομένους και αποδεικνύει ότι καλύψαμε ένα πραγματικό κενό. Είμαι πολύ περήφανος που γίνεται επί της δικής μου θητείας, της Ειρήνης Αγαπηδάκη, του Μάριου Θεμιστοκλέους και του Δημήτρη Βαρτζόπουλου.

Παράλληλα, έχουμε το 2ο ψηφιακό μας εργαλείο που είναι το εργαλείο της αυτοαξιολόγησης. Ήδη περίπου 15.000 συμπολίτες μας έχουν απαντήσει στα ερωτηματολόγια για τη νοσηλεία τους. Το εργαλείο αυτό δείχνει ένα τελείως διαφορετικό ΕΣΥ από αυτό που συνήθως παρουσιάζεται στην κοινή γνώμη».
Δημήτρης Παπαστεργίου: «Η ψηφιακή μετάβαση της υγείας γίνεται πραγματικότητα»

«Σε συνεργασία με το Υπουργείο Υγείας και με τον φορέα μας την ΗΔΙΚΑ και την Κοινωνία της Πληροφορίας αξιοποιούμε την τεχνολογία φέρνοντας ουσιαστικές αλλαγές στο πεδίο της ηλεκτρονικής υγείας. Στόχος μας είναι να σταθούμε δίπλα στις πραγματικές ανάγκες του συστήματος υγείας και να προσφέρουμε λύσεις που βελτιώνουν άμεσα την καθημερινότητα των πολιτών.

Το “Ψηφιακό Εργαλείο Αξιολόγησης της Εμπειρίας του Ασθενή” και το νέο σύστημα ηλεκτρονικών ραντεβού αποτελούν χαρακτηριστικά παραδείγματα αυτής της προσέγγισης. Πρόκειται για στοχευμένα έργα, με πολλαπλασιαστικό όφελος για τους πολίτες και τη Δημόσια Διοίκηση.
Τα πρώτα αποτελέσματα αυτών των ψηφιακών λύσεων μας γεμίζουν ικανοποίηση και αισιοδοξία. Συνεχίζουμε με ταχύτητα, συνέπεια και σχέδιο για ένα αποτελεσματικό ψηφιακό σύστημα Υγείας που θέτει στο επίκεντρο τον πολίτη».
ΨΕΑΕ Συνέντευξη Τύπου Αποτελέσματα
Οι δηλώσεις των στελεχών κυμάνθηκαν στην εξέλιξη των υπηρεσιών υγείας 
•Ειρήνη Αγαπηδάκη: Υπογράμμισε τη σημασία της διυπουργικής συνεργασίας για την υλοποίηση έργων που απλοποιούν τη ζωή των πολιτών, φέρνοντας ως παράδειγμα το πρόγραμμα «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ».
•Μάριος Θεμιστοκλέους: Ανέδειξε τη μείωση των χρόνων αναμονής για ραντεβού σε κρίσιμες ειδικότητες, τονίζοντας ότι πλέον «οι πολίτες μπορούν να εξασφαλίσουν ραντεβού ακόμη και μέσα σε μία εβδομάδα».
•Λίλιαν Βιλδιρίδη: Επισήμανε ότι για πρώτη φορά η φωνή των ασθενών αποκτά ουσιαστική δύναμη κα

ι καθοδηγεί την αλλαγή, ενώ κάλεσε τους πολίτες να συμμετέχουν ενεργά στην αξιολόγηση μέσω των SMS.
•Νίκη Τσούμα: Τόνισε ότι η ΗΔΙΚΑ έχει πλέον τη γνώση και την τεχνική επάρκεια να βελτιώνει συνεχώς τα ψηφιακά εργαλεία.
•Νίκος Δέδες: Χαιρέτισε τις παρεμβάσεις, σημειώνοντας ότι τα αποτελέσματα της αξιολόγησης είναι «τόσο καλά που είναι ανησυχητικά καλά», υπογραμμίζοντας το υψηλό ποσοστό συμμετοχής των ασθενών (20%).
Η κοινή παρουσία των δύο Υπουργών ανέδειξε την επιτυχημένη σύζευξη πολιτικής βούλησης και τεχνολογικής καινοτομίας, με στόχο ένα σύγχρονο, προσβάσιμο και αξιοκρατικό Εθνικό Σύστημα Υγείας, που ακούει τον πολίτη και βελτιώνεται με βάση τη φωνή του.


Περισσότερα Video

Ακολουθήστε το Politica στο Google News και στο Facebook