Τραγωδία στα Τέμπη: 40 νεκροί, 4 προσαγωγές – Συγκλονίζουν οι μαρτυρίες

Δημοσιεύτηκε στις 01/03/2023 09:25

Τραγωδία στα Τέμπη: 40 νεκροί, 4 προσαγωγές – Συγκλονίζουν οι μαρτυρίες

Σοκαριστικά είναι τα νέα στοιχεία που έρχονται στο φως για την τραγωδία με τη σύγκρουση τρένων στα Τέμπη, που σημειώθηκε λίγο μετά τις 23:00 και είχε ως αποτέλεσμα τουλάχιστον 40 άνθρωποι μέχρι στιγμής να χάσουν τη ζωή τους και δεκάδες να τραυματιστούν, καθώς βαγόνια τυλίχθηκαν στις φλόγες και μετατράπηκαν σε άμορφη μάζα σιδερικών.

Σε τέσσερις προσαγωγές προχώρησε η Ελληνική Αστυνομία, την ώρα που οι Αρχές δίνουν μάχη στα συντρίμμια για τον εντοπισμό επιβατών.

Αναφορές για προβλήματα και καθυστερήσεις.

Εκτιμάται ότι ο αριθμός των νεκρών μπορεί να αυξηθεί, καθώς υπάρχουν εγκλωβισμένοι στα βαγόνια που έχουν μετατραπεί σε άμορφη μάζα σιδερικών.

Μάλιστα, όπως κατήγγειλε επιβάτης της αμαξοστοιχίας, το τρένο είχε καθυστέρηση στο Παλαιοφάρσαλο και άκουσε από τον ασύρματο να λέγεται: «Πάμε και όπου βγει».

«Όταν ακούσαμε τον οδηγό να μιλάει με τον υπεύθυνο εισιτήριων και να λέει ‘πάμε και όπου βγει’, σίγουρα, είσαι προϊδεασμένος ότι κάτι δεν πάει καλά. Το άκουσα μέσω των ασυρμάτων, ‘πάμε και όπου βγει’. Αυτό ακριβώς, τίποτα άλλο. Μας καθυστέρησαν λόγω φόρτου κίνησης των σιδηροδρομικών γραμμών, είπαν ότι θα καθυστερήσουμε 15 λεπτά, γιατί είναι μονής οδού. Μάλλον έπρεπε να καθυστερήσουμε παραπάνω, δεν ήταν σωστά προγραμματισμένα», είπε μιλώντας στο MEGA, ο επιβάτης.

Αναφορές για προβλήματα και βλάβες έκανε και η μητέρα μίας κοπέλας που επέβαινε στο τρένο και η οποία περίμενε με αγωνία έξω από τον σιδηροδρομικό σταθμό Θεσσαλονίκης, όπου έφτασαν οι πρώτοι τραυματίες που είναι κάπως καλύτερα στην υγεία τους, με μερικούς εξ αυτών να έχουν ακόμα αίματα στα πρόσωπά τους.

«Τραγική κατάσταση, το παιδί μου δεν ξέρω πώς βγήκε, ο συνάδελφός της την τράβηξε μέσα από το τρένο. Απαράδεκτο. Απ’ ό,τι ακούμε το τρένο είχε βλάβη και τους ξανατράβηξαν πάνω».

Τα αίτια της σύγκρουσης

Το κομμένο καλώδιο και οι διαχρονικές ελλείψεις

Με την επιχείρηση απεγκλωβισμού ακόμα σε εξέλιξη, τα ερωτήματα είναι πολλά κι αμείλικτα. Με δεδομένο το πρόβλημα στην ηλεκτροδότηση, που, όπως αναφέρθηκε παραπάνω, ξεκίνησε νωρίς το απόγευμα με το κόψιμο του καλωδίου στον Παλαιοφάρσαλο, το οποίο αναμένεται επίσης να διαπιστωθεί από τι προκλήθηκε, οι συνθήκες στο δίκτυο έγιναν πιο δύσκολες, με αποτέλεσμα να προκληθούν επάλληλες καθυστερήσεις στα δρομολόγια.

Οι πρώτες εκτιμήσεις συγκλίνουν στην εκδοχή του ανθρώπινου λάθους, που οδήγησε να βρεθούν δύο τρένα στην ίδια γραμμή με αποτέλεσμα να συγκρουστούν μετωπικά με ταχύτητα. Η επιβατική αμαξοστοιχία θα λέγαμε πως βρέθηκε στο αντίθετο ρεύμα. Οι μαρτυρίες μάλιστα των επιβαινόντων δεν κάνουν καν λόγο για φρενάρισμα, ενώ πολλοί μιλούν για μεγάλες ταχύτητες από τα δύο τρένα.

Εικάζεται λοιπόν πως ο σταθμάρχης στη Λάρισα δεν γύρισε τα κλειδιά -μηχανισμός που ρυθμίζει τη διέλευση στις διακλαδώσεις-, αφήνοντας την αμαξοστοιχία να ανέβει από τη γραμμή καθόδου.

Βεβαίως, όλα θα πρέπει να διερευνηθούν και να επιβεβαιωθούν από την έρευνα που θα ακολουθήσει. Προς τούτο, έχουν οδηγηθεί προς εξέταση στο Αστυνομικό Τμήμα Λάρισας ο σταθμάρχης βάρδιας του ΟΣΕ Λαρίσης, ο κλειδούχος του σταθμού και ο εκπρόσωπος της Hellenic Train.

Τα μεγάλα προβλήματα του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας πάντως δεν είναι σημερινά. Η απαξίωση των περασμένων 15 ετών, τα «αιώνια» έργα εκσυγχρονισμού που ακόμα δεν έχουν τελειώσει, η έλλειψη πόρων με αποτέλεσμα να μην έχει γίνει βαριά συντήρηση του δικτύου, δημιουργούν ένα εκρηκτικό κοκτέιλ.

Όσο δε τα προβλήματα δεν λύνονται, τόσο το δίκτυο καταρρέει, με τα αποτελέσματα να καθρεφτίζονται στις καθημερινές καθυστερήσεις, τα ακινητοποιημένα τρένα, τις βλάβες, τα χαμένα δρομολόγια.

Το γεγονός ότι δεν έχει ολοκληρωθεί η εγκατάσταση των σύγχρονων συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης σε όλο το μήκος του βασικού σιδηροδρομικού άξονα από την Αθήνα ως τη Θεσσαλονίκη, δημιουργεί κενά ασφαλείας, οδηγώντας σε βραδυπορίες και συμβατικές – παρωχημένες μεθόδους λειτουργίας, όπως η ενημέρωση μέσω τηλεγραφήματος, που επαφίενται στη μεγάλη εμπειρία των μηχανοδηγών.

Ενώ τα προβλήματα στα κλειδιά και η έλλειψη κλειδούχων, έχουν ως αποτέλεσμα την αναγκαστική λειτουργία παρακαμπτήριων στο δίκτυο, εκτός από τις περιπτώσεις που δυστυχώς εξελίσσονται σε μοιραίο παίκτη.

Σοκαριστικά βίντεο και φωτογραφίες του in από τον τόπο της τραγωδίας

Φωτογραφίες από το σημείο της σύγκρουσης

  

«Βρήκαμε στα χωράφια 4 με 5 ανθρώπους που δεν ήταν στη ζωή» – Συγκλονίζει η περιγραφή διασώστη

Ανάμεσα στους νεκρούς είναι πολύ νεαρά παιδιά μεταξύ αυτών και φοιτητές.

Την τραγική κατάσταση που αντίκρισε στα Τέμπη, φτάνοντας στο σημείο της τραγωδίας, μετά το τραγικό δυστύχημα με τρένο το βράδυ της Τρίτης, περιέγραψε ένας διασώστης.

«Επιχειρήσαμε 20 εθελοντές του Ερυθρού Σταυρού από τα τμήματα της Λάρισας, της Κατερίνης και την Ελασσόνας στο σημείο που ήταν το συμβάν. Στα τρία πρώτα βαγόνια δεν ήταν δυνατόν να πλησιάσει κάποιος πολύ. Φτάσαμε στις 12μιση η ώρα το βράδυ» λέει ο διασώστης μιλώντας στο Mega για το δυστύχημα στα Τέμπη.

«Η κατάσταση ήταν τραγική, καθώς υπήρχαν πολύ νεκροί. Βρήκαμε στα χωράφια 4 με 5 ανθρώπους που δεν ήταν στην ζωή και στα βαγόνια – κυρίως στα τρία πρώτα – δεν ήταν κανένας εν ζωή. Οι τραυματίες βγήκαν την πρώτη μία με μιάμιση ώρα» συγκλονίζει.

Ο διασώστης ανέφερε ότι ανάμεσα στους νεκρούς είναι πολύ νεαρά παιδιά μεταξύ αυτών είναι φοιτητές, είναι χαρακτηριστική η εκτίμηση του «υπήρχαν νέα παιδιά στην πλειονότητά τους, το 80% ήταν νέα παιδιά, κάτω από 30 ετών».

«Γίνεται χαμός στο νοσοκομείο» λέει ο διευθυντής της ΜΕΘ του νοσοκομείου Λάρισας

Ο κ. Κομνός εκτιμά ότι ο αριθμός των νεκρών από το δυστύχημα στα Τέμπη θα αυξηθεί.

Την ώρα που η επιχείρηση για τον απεγκλωβισμό ανθρώπων από το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη συνεχίζεται, η νοσηλεία των τραυματιών στα νοσοκομεία της Λάρισας συνεχίζεται και οι γιατροί δίνουν μάχη για την περίθαλψή τους.

«Γίνεται χαμός στο νοσοκομείο. Δίνουμε τον αγώνα μας για να περιθάλψουμε όλους τους τραυματίες που διακομίζονται στα Επείγοντα» αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθυντής της ΜΕΘ του Γενικού Νοσοκομείου Λάρισας, Απόστολος Κομνός. Όπως λέει, στο Γενικό Νοσοκομείο νοσηλεύονται τουλάχιστον 20 άτομα με δύο τραυματίες να είναι σε κρίσιμη κατάσταση.

Ο κ. Κομνός εκτίμησε ότι ο αριθμός των νεκρών θα αυξηθεί, διαβεβαιώνοντας πως οι γιατροί δίνουν τον καλύτερο τους εαυτό για να βοηθήσουν τους συνανθρώπους τους.

«Θερμοκρασίες μέχρι 1.500 βαθμούς στα πρώτα τρία βαγόνια που συγκρούστηκαν»

Συγκλονιστική είναι η μαρτυρία του δημάρχου Τεμπών, Γ. Μανώλη, ο οποίος μιλώντας στην ΕΡΤ αναφέρθηκε και σε ένα τραγικό στοιχείο. Οπως είπε, πληροφορήθηκε πως μετά την σύγκρουση, στα πρώτα τρία βαγόνια αναπτύχθηκαν θερμοκρασίες που ίσως έφταναν και τους 1.500 βαθμούς Κελσίου.

Ο δήμαρχος που βρέθηκε στον τόπο της σιδηροδρομικής τραγωδίας από την πρώτη στιγμή, μίλησε για στιγμές απερίγραπτες, με ανθρώπους που είχαν μόλις διασωθεί και δεν ήξεραν που βρίσκονταν, νέα παιδιά, φοιτητές, που προσπαθούσαν να επικοινωνήσουν με τους δικούς τους για να τους μεταφέρουν και γενικά εικόνες συγκλονιστικές που θύμισαν το δυστύχημα με τους μαθητές στα Τέμπη το 2003.

in.gr


Περισσότερα Video

Ακολουθήστε το Politica στο Google News και στο Facebook