Βολές των καθηγητών για την επίσκεψη της Σ. Ζαχαράκη στο Ηράκλειο: “Εστίες με αντίτιμο που θα βαρύνει τους οικονομικά ασθενέστερους φοιτητές”

Δημοσιεύτηκε στις 27/06/2026 10:08

Βολές των καθηγητών για την επίσκεψη της Σ. Ζαχαράκη στο Ηράκλειο: “Εστίες με αντίτιμο που θα βαρύνει τους οικονομικά ασθενέστερους φοιτητές”
Προσθήκη του politica.gr ως προτεινόμενη πηγή στην Google

Εναντίον της υπουργού Σοφίας Ζαχαράκη που επισκέφθηκε το Ηράκλειο, στρέφεται ο Ενιαίος Σύλλογος Καθηγητών του Πανεπιστημίου Κρήτης  κάνοντας λόγο για υποχρηματοδότηση, ελλείψεις προσωπικού, εμπορευματοποίηση της ανώτατης εκπαίδευσης και εστίες με αντίτιμο.

Στην ανακοίνωσή του, ο Σύλλογος αναφέρει:

«Η επίσκεψη της υπουργού Παιδείας στο Ηράκλειο επιβεβαιώνει την απουσία ουσιαστικού κυβερνητικού προγραμματισμού για τα ΑΕΙ.

Οι μέχρι τώρα κυβερνητικές επιλογές επιτείνουν την υποβάθμιση του Δημόσιου Πανεπιστημίου, της έρευνας και της εργασίας των ανθρώπων που το υπηρετούν. Μαζί με την προτεινόμενη αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος, επιβεβαιώνουν μια ενιαία πολιτική κατεύθυνση: μείωση της κρατικής ευθύνης, ενίσχυση της επιχειρηματικής λειτουργίας των ΑΕΙ και μετακύλιση του κόστους σε φοιτητές, εργαζόμενους και ερευνητές.

Η χρόνια υποχρηματοδότηση, οι ελλείψεις μόνιμου διδακτικού και ερευνητικού προσωπικού, η γενίκευση ελαστικών σχέσεων εργασίας, η υποβάθμιση της φοιτητικής μέριμνας, οι εστίες με ΣΔΙΤ και αντίτιμο που θα βαρύνει τους οικονομικά ασθενέστερους φοιτητές, αλλά και η μονομερής στροφή της έρευνας σε κατευθύνσεις που υπηρετούν επιχειρηματικές και πολεμικές προτεραιότητες, δεν αποτελούν καινοτομία ούτε λύση. Αντίθετα, διαλύουν τον δημόσιο και κοινωνικό χαρακτήρα της ανώτατης εκπαίδευσης, οξύνουν τις ανισότητες και αποδυναμώνουν την ποιότητα της διδασκαλίας, της έρευνας και των σπουδών.

Διεκδικούμε γενναία αύξηση της δημόσιας χρηματοδότησης των Πανεπιστημίων και της έρευνας, άμεση κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων με μόνιμο προσωπικό, ουσιαστική μισθολογική αποκατάσταση των μελών ΔΕΠ, αξιοπρεπείς αμοιβές και πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα για όλους τους εργαζόμενους. Υπερασπιζόμαστε τον αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της ανώτατης εκπαίδευσης. Θέλουμε πτυχία με αξία και έρευνα στην υπηρεσία των σύγχρονων κοινωνικών αναγκών.

Καλούμε την Πολιτεία να εγκαταλείψει την πολιτική της εμπορευματοποίησης και να στηρίξει έμπρακτα το Δημόσιο Πανεπιστήμιο».


Περισσότερα Video

Ακολουθήστε το Politica στο Google News και στο Facebook