Αποκλειστικό: Έρευνα του Παν/μιου Πειραιώς αποκαλύπτει ότι κάθε επιβάτης κρουαζιέρας ξοδεύει 65 ευρώ στο Ηράκλειο -28 εως 50 εκ. ευρώ τα ετήσια έσοδα στην πόλη

Δημοσιεύτηκε στις 19/04/2024 21:13

Αποκλειστικό: Έρευνα του Παν/μιου Πειραιώς αποκαλύπτει ότι κάθε επιβάτης κρουαζιέρας ξοδεύει 65 ευρώ στο Ηράκλειο -28 εως 50 εκ. ευρώ τα ετήσια έσοδα στην πόλη

Τα αποκαλυπτικά στοιχεία της έρευνας του Πανεπιστημίου Πειραιώς που μελετούν την επίδραση της κρουαζιέρας στο Ηράκλειο, κι αναφέρουν πως η πόλη καταγράφει από την κρουαζιέρα 28 εως 50 εκ. ευρώ το χρόνο και πως ο κάθε επιβάτης κρουαζιέρας ξοδεύει 65 ευρώ στο Ηράκλειο, μετέδωσε για τους ακροατές του Politica 89.8 μέσα από την εκπομπή “ Kαθαρά Πολιτικά” του Χρήστου Κώνστα, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΗ Μηνάς Παπαδάκης.

 

Σε ότι αφορά τις εκτιμήσεις τους για τον τουρισμό, καθώς φαίνεται ότι το λιμάνι του Ηρακλείου πάει για ρεκόρ σε επίπεδο κρουαζιέρας ο κ. Παπαδάκης, σημείωσε πως: «Δυναμικά ξεκίνησε η φετινή σεζόν, πέρυσι είχαμε 253 προσεγγίσεις και 382.000 επιβάτες. Καταγράψαμε ένα νέο ρεκόρ δεκαπενταετίας . Οι μέχρι σήμερα, προαναγγελθείσες προσεγγίσεις είναι περίπου 270 και υπολογίζουμε ότι θα πάμε μεταξύ 430 και 450.000 επιβάτες αν δεν συμβεί κάτι απρόβλεπτο, όσον αφορά τα γεωπολιτικά. Ήδη είχαμε τις πρώτες 30 προσεγγίσεις φέτος μέχρι σήμερα. Ενδιαφέρον,  της φετινής σεζόν είναι ότι ξαναρχίσαμε σε εβδομαδιαία βάση τα home Port με την TUI Cruises έχουμε προγραμματισμένα κάθε εβδομάδα κάθε Παρασκευή από την πρώτη εβδομάδα του Απριλίου μέχρι και το τέλος Οκτωβρίου, όπου άλλοι έρχονται στο αεροδρόμιο, άλλοι έρχονται την ίδια μέρα, άλλοι έρχονται μια μέρα και διανυκτερεύουν πριν να φύγουν στην πόλη του Ηρακλείου. Σημαντικό αυτό το στοιχείο στα Ηome Port, γιατί αυξάνεται η κατά κεφαλήν κατανάλωση. Αν θέλαμε να βάλουμε ένα τίτλο για τη σεζόν, αυτή θα ήταν το «Οι Γερμανοί Ξανάερχονται φέτος»  Χαρακτηριστικό της περσινής σεζόν που συνεχίζεται και φέτος είναι η αυξημένη ροή των Αμερικανών. Το 23 δηλαδή οι Αμερικανοί ήταν περίπου 25% των συνολικών επιβατών από 16% το 22 και εκτιμώ ότι και φέτος θα παίξουμε εκεί κοντά , κάτι που είναι πολύ καλό για το λιμάνι, διότι οι Αμερικανοί θεωρούνται από τους καλύτερους καταναλωτές. Θετικά είναι τα σημάδια και για το 2025, έχουμε εικόνα από σήμερα , καθώς μέχρι σήμερα έχουμε 297 προγραμματισμένες προσεγγίσεις για το 2025. Οπότε πιθανότατα επειδή θα συνεχίσουμε το home Port με την TUI και το 25 κάθε εβδομάδα, μπορούμε να δούμε και το 5 μπροστά από τον αριθμό των επιβατών και να περάσουμε τους 500.000.»

Για το πόσα κρουαζιερόπλοια μπορεί να φιλοξενήσει το Ηράκλειο την ίδια ημέρα, ο κ. Παπαδάκης ανέφερε: «Θεωρητικά ο μέγιστος αριθμός είναι 5, αλλά νομίζω ότι με άνεση μπορούμε 3 γιατί μπορεί να έχουμε και κάποιο εμπορικό πλοίο, μπορεί να έχουμε κάτι άλλο, οπότε ιδανικά θα έλεγα μέχρι 3 κρουαζιερόπλοια. Κατ αντιστοιχία μπορεί να είναι πάνω από 10.000 με 15.000 επιβάτες, τη μέρα. Νομίζω ένα στοίχημα εδώ είναι η σωστή διαχείριση των επιβατών. Δεν θέλουμε, να συγκεντρώνουμε τον ίδιο αριθμό επιβατών στο κέντρο της  πόλης την ίδια ώρα. Θέλουμε να καταφέρουμε και είναι πραγματικά ένα στοίχημα μεγάλο, να  διαχέονται οι επιβάτες και προς την ενδοχώρα του νησιού μας εί δυνατόν.»

Για το μέσο χρόνος παραμονής ενός κρουαζιερόπλοιου στο λιμάνι του Ηρακλείου και για το ποιος χρόνος θεωρείται ωφέλιμος για την πόλη ο κ. Παπαδάκης απαντά: «Τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια που έρχονται μένουν από 8 έως 12 ώρες, δηλαδή μπαίνουν στο λιμάνι μας στις 06:00 το πρωί και φεύγουνε μετά τις 8 το βράδυ, ή 10:00 κι 11:00 το βράδυ. Άρα είναι αρκετές οι ώρες είναι στο λιμάνι του Ηρακλείου. Ένα κρίσιμο νούμερο στατιστικό είναι τι ποσοστό των επιβατών κατεβαίνουν από το κρουαζιερόπλοιο γιατί δεν κατεβαίνουν όλοι.  Οι εταιρείες κρουαζιέρας προσπαθούν να δώσουν κίνητρα να τους κρατήσουν πάνω και να επαυξήσουν την κατανάλωση τους πάνω στο κρουαζιερόπλοιο. Αυτό το νούμερο είναι μεγάλο για το Ηράκλειο. Είναι πάνω από 60%. Έξι στους 10 κατεβαίνουν από το Ηράκλειο. Οι περισσότεροι, πάνε τον κλασσική εκδρομή Κνωσσό – Μουσείο και ένα μεγάλο μέρος, πάει και στην πόλη μας.»

Για τη μελέτη που ερευνά  την επίδραση της κρουαζιέρας στο Ηράκλειο και πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πειραιά ο κ. Παπαδάκης ανέφερε: «Πρόκειται για μια έρευνα που είναι εν εξελίξει, έχουμε όμως ήδη περίπου δυόμιση χιλιάδες, ερωτηματολόγια συμπληρωμένα από επιβάτες και άλλα 200 περίπου από προσωπικό των κρουαζιερόπλοιων, όπου έχουν  βγει ενδιαφέροντα συμπεράσματα. Ένα από αυτό είναι ότι, το  80% των επιβατών κρουαζιέρας που απάντησαν έρχονται για πρώτη φορά στο λιμάνι του Ηρακλείου στο Ηράκλειο. Αυτό επιβεβαιώνει, την δυναμική που έχει το Ηράκλειο, να δημιουργήσει τουριστικές ροές επιβατών από την κρουαζιέρα. Αυτό είναι ένα από τα μεγάλα οφέλη της κρουαζιέρας για ένα προορισμό. Να επισημάνω πως κι η Μύκονος, φτιάχτηκε ως προορισμός από την κρουαζιέρα. Άρα η κρουαζιέρα, γενικά τους δίδει τη δυνατότητα. Αναφορικά τώρα με την κατανάλωση ανά επιβάτη, έχουμε κι εδώ κάποια ενδιαφέρονται ευρήματα. Από τους επιβάτες,  έχουμε μέση κατανάλωση 65€ συν το κόστος της εκδρομής, πράγμα που σημαίνει πως αυτό πηγαίνει κατευθείαν στην τοπική οικονομία, είτε γιατί σταμάτησαν να πάρουν κάποιο σουβενίρ, είτε γιατί πήγαν σε ένα εστιατόριο, είτε σε ένα καφέ, είτε αγόρασαν κάτι από την πόλη. Και εκείνο που είναι πολύ μεγάλο το νούμερο και έχει σημασία, αυτό είναι στα πληρώματα, που είναι 189€ η μέση κατανάλωση.  Κι είναι μεγάλη, γιατί το πλήρωμα κατεβαίνει και ψωνίζει πολλά πράγματα, ψωνίζει τρόφιμα. Ψωνίζει διάφορα κι επίσης,

Κατεβαίνουν και τρώνε από το πλήρωμα στην πόλη, διότι το πλήρωμα μένει πολλούς μήνες συνεχόμενους μέσα στο κρουαζιερόπλοιο, οπότε θέλουν να βγουν έξω να φάνε,  ενώ ο επιβάτης δεν βγαίνει να κάνει κατανάλωση τόσο πολύ για γεύμα έξω καθώς τρώει στο κρουαζιερόπλοιο, γιατί είναι μέσα στη στιγμή.  Αναλυτικά θα έχουμε όλα τα δεδομένα τον Ιούνιο που θα ολοκληρωθεί κι η έρευνα. Ακόμη, ένα επιπρόσθετο θετικό της κρουαζιέρας είναι η επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν, καθώς από τους καλύτερους μήνες κρουαζιέρας είναι ο Απρίλιος, ο Οκτώβριος ειδικά που είναι ο καλύτερος μήνας της χρονιάς και ο Νοέμβριος που είναι καλός μήνας πάντα. Δηλαδή, φέτος θα έχουμε, κοντά 30 προσεγγίσεις τον Νοέμβριο και 38 τον Οκτώβριο.»

Για το τι είναι αυτό που καθορίζει τις επιλογές των εταιρειών να μπεί ένα λιμάνι στο δρομολόγιο τους σύμφωνα με τον κ. Παπαδάκη είναι: «Η ζήτηση που έχει το λιμάνι από τους επιβάτες.  Εμείς εδώ έχουμε σαν Κρήτη είμαστε προορισμός επιθυμητός, έχουμε την Κνωσσό, πολύ βασικό για τους επιβάτες και σίγουρα,  η εταιρεία μετράει τα κοστολόγια πάρα πολύ, ειδικά  στο Home Port το μετράει πάρα πολύ. Ένας νέος παράγοντας που έχει μπει τώρα στις επιλογές τόσο των επιβατών όσο και των εταιρειών είναι η περιβαλλοντική συνείδηση. Δηλαδή θέλουν πάρα πολύ ειδικά οι Ευρωπαίοι να πηγαίνουν σε προορισμούς που να θεωρούνται ότι είναι βιώσιμης ανάπτυξης, πράσινοι προορισμοί. Γι αυτό κι εμείς, παλεύουμε  στο λιμάνι του Ηρακλείου να μπορέσουμε σύντομα να κάνουμε την ηλεκτροδότηση των πλοίων. Είναι κάτι νομίζω το οποίο θα είναι έτσι βασικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για το λιμάνι μας.»

Για το αν ισχύει πως οι επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων επισκέπτονται την επόμενη χρονιά τον προορισμό που επισκέφθηκαν με το κρουαζιερόπλοιο ο κ. Παπαδάκης επισημαίνει πως: «Ισχύει ναι, το 60% από αυτούς δήλωσαν ότι θα ξαναρχόταν θα ξαναεπισκεπτόταν το Ηράκλειο.»

Για τη μεταβίβαση του Εμπορικού Λιμένος Ηρακλείου στον ιδιώτη επενδυτή και την παραχώρηση της χερσαίας ζώνης του Λιμένος Ηρακλείου στο Δήμο ο κ. Παπαδάκης ανέφερε: « Νομίζω ότι είχαμε κάποιες καθυστερήσεις που σχετίζονται κυρίως με τη δημιουργία του νέου φορέα διαχείρισης από τα απαραίτητα περιουσιακά στοιχεία. Μέσα Ιουνίου, νομίζω θα έχουμε την εγκατάσταση του νέου ιδιοκτήτη. Την επόμενη μέρα δεν θα αλλάξει τίποτα. Για να μπορέσουμε να βλέπουμε πραγματικά επενδύσεις και νέα πράγματα θα χρειαστούν 2 με 3 χρόνια. Η Χερσαία ζώνη του λιμένος Ηρακλείου κι η μετάβαση της στο Δήμο Ηρακλείου θα έρθει με την εγκατάσταση του νέου ιδιοκτήτη στο Λιμάνι του Ηρακλείου και την δημιουργία του κρατικού φορέα διαχείρισης των περιουσιακών στοιχείων δηλαδή στα Μέσα Ιουνίου.»

 


Περισσότερα Video

Ακολουθήστε το Politica στο Google News και στο Facebook