Φιλιππής: «Ήταν δύσκολη η διοίκηση του ΟΛΗ την τελευταία περίοδο»

Δημοσιεύτηκε στις 20/01/2020 13:26

Φιλιππής: «Ήταν δύσκολη η διοίκηση του ΟΛΗ την τελευταία περίοδο»

Στην εκπνοή παράδοσης καθηκόντων στο τιμόνι του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου, ο απερχόμενος πρόεδρος, Απόλλωνας Φιλιππής, μίλησε σε μια συνέντευξη εφ ‘ όλης της ύλης στον Politica 89.8 και στην Αντιγόνη Ανδρεάκη.

Σήμερα το μεσημέρι η συνεδρίαση της νέας Διοίκησης του ΟΛΗ

«Αυτό που ήθελα να πω είναι ότι νιώθω πλέον τέως πρόεδρος, το πλήρωμα του χρόνου καθυστέρησε λίγο αλλά νομίζω ότι μετά την παραίτηση μας από τον Ιούλιο έπρεπε να γίνει αυτή η αλλαγή της σκυτάλης. Πρακτικά εγώ θα συμμετέχω στην αρχή, για να καλωσορίσω το νέο διοικητικό συμβούλιο, να πω δύο λόγια. Έχω ένα μίνι απολογισμό τον οποίο, θα τους δώσω στα χέρια, να έχουν μια στοιχειώδη ενημέρωση. Οπότε στη συνέχεια η νέα Διοίκηση θα πρέπει, το πρώτο θέμα που να συζητήσει να είναι η συγκρότηση, δηλαδή η ψηφοφορία για το νέο Διοικητικό Συμβούλιο και στη συνέχεια είναι το άλλο θέμα που είναι η κατανομή των αρμοδιοτήτων» δήλωσε ο κ. Φιλιππής.

Σε ανοδική τροχιά η κρουαζιέρα στο Λιμάνι του Ηρακλείου

Με αφορμή και το πρώτο κρουαζιερόπλοιο που έφτασε στο νησί μας, το προηγούμενο Σάββατο, ο κ. Φιλιππής δήλωσε: «Αυτό που μπορώ να πω, είναι ότι πραγματικά και το 2020 και το 2021 που έχουμε διαμορφώσει το πρόγραμμα, μετά από επαφές με τις εταιρίες κρουαζιέρας, πραγματικά είναι πολύ καλά τα πράγματα. Θα έλεγα ότι απλά και μόνο τηρώντας τα πράγματα η νέα διοίκηση, αν δεν έχουμε άλλα γεγονότα  που να επηρεάσουν το πρόγραμμα θεωρώ ότι τα πράγματα θα κυλήσουν πολύ καλά για το λιμάνι και τον τόπο μας».

«Το 2019 είχαμε 204 πλοία και για πρώτη φορά μετά από 10 χρόνια ξεπεράσαμε τους 300 χιλ. επιβάτες, για το 2020 ο προγραμματισμός, τα πλοία είναι 214, αυξάνονται οι home port διαδικασίες, σε 14 και οι επιβάτες κρουαζιέρας και η δυναμικότητα είναι πολύ μεγάλη.  Είχαμε ένα πλοίο το Σάββατο, έχουμε ένα το Φλεβάρη αλλά από το Μάρτη και μετά μέχρι το τέλος του χρόνου οι μήνες είναι πραγματικά γεμάτοι. Για το 2021, αυξάνονται πάλι τα πλοία, αλλά αυξάνονται πάρα πολύ οι home port προσεγγίσεις. Φτάνουμε τις 45 όταν πριν από μερικά χρόνια, ξεκινήσαμε δειλά – δειλά με τρεις. Τώρα οι εταιρίες εμπιστεύτηκαν είδαν ότι είχαμε ένα τερματικό σταθμό ότι πραγματικά μπορούν να μας εμπιστευτούν και προγραμματίζουν 45 προσεγγίσεις για το ’21. Να ευχηθώ και σε αυτόν τον τομέα η νέα διοίκηση να κάνει ότι καλύτερο μπορεί, με χαρά εγώ θα τα ακούω, θεωρώ ότι πετύχαμε μπορώ να πω και για τους άλλους τομείς».

«Εμείς ανοίξαμε το θέμα της τροποποίησης της χερσαίας ζώνης, πήραμε τις αποφάσεις μας, συμφώνησε το Δημοτικό Συμβούλιο, αποφάσισε η Γενική Συνέλευση του ΤΑΙΠΕΔ θετικά σε αυτό, ήταν σύμφωνο και το Υπουργείο Ναυτιλίας  και ο πρωθυπουργός ο κ. Τσίπρας και με τις εξαγγελίες του νομίζω ότι έδωσε μια ώθηση, σε αυτή την θέση ότι ο δρόμος ή τμήμα της χερσαίας ζώνης πρέπει να παραχωρηθούν σωστά και μεθοδικά στον Δήμο γιατί δεν έχει νόημα ένας δρόμος, που δεν εξυπηρετεί λιμενική δραστηριότητα, σίγουρα είναι ο δρόμος που άπτεται του λιμανιού αλλά όλο αυτό το κομμάτι μπορεί να περάσει στο Δήμο και να το διαχειρίζεται εκείνος»  δήλωσε ο κ. Φιλιππής ενώ συμπλήρωσε: «Ολοκληρώσαμε αυτές τις διαδικασίες, τις υποβάλαμε στα συναρμόδια Υπουργεία με όλες τις αποφάσεις που έχουμε πάρει. Υπάρχουν Υπουργεία που έχουν απαντήσει θετικά και υπάρχουν άλλα που έχουν παρατηρήσεις πάνω στη διαδικασία. Θεωρώ ότι αν η σημερινή διοίκηση θα είναι σύμφωνη με αυτή την πολιτική που ακολουθήσαμε, δεν υπάρχει πρόβλημα φτάνει να διεκπεραιώσουν υπηρεσιακά πλέον τις παρατηρήσεις που δεν έχουν να κάνουν με πολιτική ουσία, αλλά με τεχνικά στοιχεία και να ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία. Δεν βρίσκω το λόγο να μην υλοποιηθεί αυτό».

«Ήταν δύσκολη η διοίκηση του ΟΛΗ την τελευταία περίοδο»

«Την τελευταία περίοδο, πραγματικά ήταν δύσκολη η διοίκηση. Και αυτό συμβαίνει πολλές φορές, θα το καταλάβουν άνθρωποι που υπήρξαν στο πόστο το δικό μου ή σε άλλα πόστα που πραγματικά υπάρχει μια αντίληψη. Άλλαξε η κυβέρνηση, αυτός φεύγει, αυτός έρχεται κλπ, θα μπορούσα να αποδώσω και λίγο δίκιο στους εργαζόμενους αλλά αυτό που πρέπει να γίνει κατανοητό, είναι ότι η ζωή συνεχίζεται σε αυτούς τους χώρους. Είναι δημόσιοι χώροι. Πρέπει σωστά και μεθοδικά να προχωράει η διαδικασία και να συνεχίζεται».

Το Master – Plan

«Να πω αρχικά τι βρήκαμε εμείς. Το master plan είναι ένας συνολικός προγραμματικός σχεδιασμός για το Λιμάνι. Αυτός λοιπόν, ο σχεδιασμός, όταν πήγαμε εμείς βρήκαμε να έχει ακυρωθεί μετά από προσφυγή του Δήμου στο ΣτΕ, για τους όρους δόμησης και της χρήσης γης, που περιελάμβανε. Ο Δήμος είχε κάνει τότε μια προσφυγή και έλεγε δεν θέλω μεγάλα κτίρια, ψηλά κλπ. Όμως όταν πήγε στο ΣτΕ, και πέρασαν χρόνια να εκδικαστεί, ακυρώθηκαν, για ποιον λόγο; Διότι δεν υπήρχε προεδρικό διάταγμα που να καλύπτει, αυτά τα master plan  και όχι μόνο του Ηρακλείου. Με αποτέλεσμα εμείς να ξεκινήσουμε μια διαδικασία επικαιροποίησης του master plan, με στόχο να το κάνουμε όσο γίνεται γρηγορότερα για να μπορέσουμε να φτιάξουμε τα κτίρια που βλέπετε εκεί και είναι εγκαταλελειμμένα πολλά από αυτά. Αλλά για να κάνουμε μια επέμβαση ή κτιριακή μεταβολή ή οτιδήποτε σε αυτά θα έπρεπε να έχουμε άδεια και για να έχουμε άδεια από την πολεοδομία θα έπρεπε να ισχύουν οι όροι δόμησης και χρήσης γης, κάτι που ακόμη εκκρεμεί. Εμείς ολοκληρώσαμε την επικαιροποίηση του σχεδίου, την υποβάλαμε έγκαιρα, χρειάστηκε να περάσει όμως πάλι από Αρχαιολογικό Κεντρικό Συμβούλιο, άλλαξε η αρχαιολογία πάρα πολλά πράγματα, δύο με τρεις φορές επανήλθαμε στην Επιτροπή Σχεδιασμού των Λιμένων και τελικά ψηφίστηκε. Αυτό που περάσαμε έχει δύο σκέλη, το ένα είναι το χωροταξικό και το ρυμοτομικό, που έχει να κάνει με τους όρους δόμησης κλπ. Πρέπει να βγει προεδρικό διάταγμα. Αυτό δεν έχει βγει ακόμη, και γιατί; Γιατί χρειάζεται πέρα των άλλων που έχουμε κάνει και περιβαλλοντική μελέτη η οποία και στα άλλα λιμάνια δεν έχει ολοκληρωθεί. Κανένα λιμάνι δεν έχει βγάλει προεδρικό διάταγμα, εμείς αν είχε προχωρήσει η στρατηγική μελέτη ίσως να είχαμε αυτή τη στιγμή. Αν βγει, γίνει η μελέτη θα έχουμε εγκεκριμένο το master plan. Όταν εμείς εκπονήσαμε αυτό, τα είδαμε τα ξαναείδαμε και μάλιστα μερικά πράγματα θέλαμε να τα αλλάξουμε. Αυτές οι αλλαγές όμως θα ήταν τόσο χρονοβόρες που πιθανά δεν θα μας έδιναν τη δυνατότητα να παρέμβουμε στα κτίρια».

Η Βάρδια

«Η Βάρδια, ξέρετε ότι αυτός ο χώρος που σηματοδοτεί πολλά πράγματα για τους Ηρακλειώτες, από τότε που αναλάβαμε υπήρχαν γύρω – γύρω τα ετοιμόρροπα μπαλκόνια του Λιμεναρχείου. Αυτές όλες τις σιδεριές, που στήριζαν αυτό το επικίνδυνο τμήμα του Λιμεναρχείου, αγωνιστήκαμε πάνω από 1.5 χρόνο μέχρι να ολοκληρώσουμε την διαδικασία αδειοδότησης, διαγωνισμός κατεδάφισης κλπ και αφού έγινε αυτό μπορέσαμε να βγάλουμε την Βάρδια σε διαγωνισμό και σήμερα υπάρχει ανάδοχος ο οποίος φτιάχνει το κτίριο και θα λειτουργήσει σε λίγο καιρό πιθανόν και το Μάρτη. Βάλαμε το λιθαράκι και γίνεται».

Το παλιό ΚΤΕΛ χώρος για εκθέσεις που αφορούν την τέχνη και τον πολιτισμό

«Το ΚΤΕΛ, όταν έφυγε και πήγε στα δικά του κτίρια, όταν έφυγε το ΚΤΕΛ, προσπαθήσαμε να δούμε πως μπορεί να αξιοποιηθεί διότι είναι από τα κτίρια αυτά που στην τροποποίηση της χερσαίας ζώνης προτείναμε επειδή ήταν τα κτίρια παλιές αποθήκες του Λιμανιού, και παρέμεινε στο Λιμάνι. Το κτίριο αυτό, σήμερα έχουν προχωρήσει οι διαδικασίες υπάρχει ανάδοχος και εκεί θα γίνονται εκθέσεις που έχουν να κάνουν με την τέχνη τον πολιτισμό και θα προσφέρεται καφές. Ήδη επισκευάζεται για να προσφέρει αυτές τις υπηρεσίες. Αυτά νομίζω θα ομορφύνουν το λιμάνι χρειάστηκε όμως χρόνος για να προχωρήσουν»

Παραδοσιακό καφενείο το πρώην νηπιαγωγείο έναντι του Μεγάρου

«Στο Μέγαρο το ξενοδοχείο απέναντι υπάρχει ένα νηπιαγωγείο το κτίριο του οποίου είχε παραχωρηθεί στον Δήμο για πάρα πολλά χρόνια, αυτό αν περάσατε τώρα, το φτιάξαμε το καθαρίσαμε, και υπάρχει ανάδοχος ο οποίος θα το φτιάξει για να μπορέσει να γίνει ένα παραδοσιακό καφενείο. Είναι εκτός χερσαίας ζώνης αλλά ανήκει στον ΟΛΗ.  Ήταν πράγματα που μπορούσαμε να τα κάνουμε. Υπήρχαν λόγοι που δεν μπορούσαμε γιατί το νηπιαγωγείο έπρεπε να φύγει, ο Δήμος να μας το αφήσει να το φτιάξουμε κλπ. Όμως θεωρώ ότι και στα άλλα κτίρια θα μπορούσαμε να έχουμε κάποιες παρεμβάσεις καλύτερες αν το master plan και οι όροι δόμησης μας το επέτρεπαν» δήλωσε ο κ. Φιλιππής ενώ συμπλήρωσε: «Αυτό που θέλω να σας πω είναι ότι το master plan προβλέπει εκτός της προβλήτας που είναι το παλιό Καρνάγιο, γίνεται μια επέκταση προς την ανατολική πλευρά του Λιμανιού που εκεί προβλέπεται και ένα αλιευτικό καταφύγιο».

Το Λιμενικό Περίπτερο

«Για το λιμενικό περίπτερο, αμέσως μόλις παραλάβαμε κάναμε ένα διαγωνισμό μελέτης, η οποία μελέτη παραδόθηκε και αυτή τη στιγμή βρίσκεται στις αρχαιολογίες αλλά δεν έχει προχωρήσει. Δεν είναι δική μας ευθύνη. Αυτό έχει χαρακτηριστεί μνημείο άρα εμείς σεβαστήκαμε την απόφαση αναθέσαμε σε τοπικούς μελετητές, μετά από διαγωνισμό υπάρχει αυτή η μελέτη έχει παραδοθεί, έχουμε καταθέσει τις προτάσεις, πρέπει να περάσει από το Αρχαιολογικό Συμβούλιο, διίστανται οι απόψεις της αρχαιολογίας, νομίζω πρέπει και αυτοί να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Η μελέτη που έχουμε καταθέσει στις Αρχαιολογίες, να εξεταστεί, να πάει Αρχαιολογικό Συμβούλιο και να αποφασίσουν τελικά αν συμφωνούν και στη συνέχεια αυτό να πάρει τη μορφή που είχε».

Το Ενετικό Λιμάνι

«Ενετικό λιμάνι, το στολίδι μας. Μαζί με τα Νεώρια, τα Φρούριο του Κούλε κλπ. Δεν θα δει κανείς φωτογραφία που να δείχνει το Ηράκλειο και να μην περιλαμβάνει τους χώρους αυτούς. Να πω το εξής, έχουμε ολοκληρώσει μια μελέτη για το χώρο αυτό, έχουμε κάνει προσπάθειες και εντάσσουμε την μελέτη αυτή, για να χρηματοδοτηθεί το έργο από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης. Γιατί το Ενετικό Λιμάνι έχει χαρακτήρα αλιευτικού καταφυγίου. Έχουμε εξασφαλίσει την προένταξη αυτού του έργου.  Θέλει να προχωρήσει για να μπορέσουμε να φτιάξουμε την συνολική ανάπλαση του Λιμανιού και επίσης να φτιάξουμε και το κομμάτι που δημιουργεί και το πρόβλημα από το ’18 αλλά περιμέναμε τη μελέτη για να δούμε πως αυτό θα έρθει να δέσει με την συνολική ανάπλαση. Πραγματικά, δεν παρεμβήκαμε σε εκείνο το κομμάτι, γιατί ακριβώς η μελέτη δείχνει έναν άλλον τρόπο. Εκεί ακριβώς υπάρχει ένα πέρασμα των πολιτών πάνω σε δάπεδο από σανίδια, με ειδικό φωτισμό και ειδικό στήριγμα».

Η μελέτη που έγινε σε συνεργασία με το ΙΤΕ για την προστασία του Φρουρίου Κούλε

«Η μελέτη που σε συνεργασία ξεκίνησε με το ΙΤΕ, για την προστασία του Κούλε αλλά και για το ζήτημα που υπάρχει εκεί μπροστά για να μπορούν οι πολίτες να περνάνε και να πηγαίνουν στον χώρο. Αναθέσαμε μια μελέτη στο ΙΤΕ, αυτή η μελέτη ολοκληρώθηκε, η μελέτη αυτή είναι πολύ καλή. Ήταν σε ερευνητικό επίπεδο, όταν θελήσαμε γι’ αυτή τη μελέτη, γιατί υπήρχε από την αρχή η πληροφορία, ήταν να ενταχθεί από την αρχή στο πρόγραμμα του Δήμου, Βιώσιμη Αστική Ανάπτυξη. Σε αυτό το πρόγραμμα, ήδη είμαστε σε επαφή με τον Δήμο, με τον κ. Αναστασάκη. Το γνωρίζει το θέμα, και μιλάμε για ένα έργο ύψους περίπου 2 εκ. το οποίο, θα ενταχθεί στο πρόγραμμα χρηματοδότησης. Αυτό όμως πρέπει να τρέξει μέχρι τέλος του Μάρτη. Για να μπει στο πρόγραμμα αυτό, δεν έφτανε να είναι η μελέτη σε ερευνητικό επίπεδο, έγινε έρευνα υποθαλάσσια κλπ. Και προτάθηκε ένας τρόπος κατασκευής με αναβαθμούς μέσα στη θάλασσα. Μάλιστα, η δυνατότητα να μην φτιαχτούν τοιχία μεγάλα, υπήρχε μια πρόταση να υπάρξει ένα τοιχίο με καλή κατασκευή, ώστε να δημιουργήσει το  χώρο της πλατείας. Έναν χώρο που θα μπορούσε να γίνονται εκδηλώσεις. Παραλάβαμε και την οριστική μελέτη, που εκπονήθηκε από τοπικό Λιμενολόγο και τώρα πρέπει να τρέξει η έγκριση των μελετών ώστε να ολοκληρωθεί και να ενταχθεί πραγματικά σε αυτό το πρόγραμμα».

Ακούστε εδώ όλη τη συνέντευξη του κ. Φιλιππή:


Περισσότερα Video

Ακολουθήστε το Politica στο Google News και στο Facebook