Κ. Κουτσογιάννη: “Οι ασθενείς ταλαιπωρούνται από το πρωί έως το απόγευμα στα νοσοκομεία” -Ποια τα δικαιώματά τους

Δημοσιεύτηκε στις 29/04/2024 15:19

Κ. Κουτσογιάννη: “Οι ασθενείς ταλαιπωρούνται από το πρωί έως το απόγευμα στα νοσοκομεία” -Ποια τα δικαιώματά τους

Νοκοσομέια που καταρρέουν και γιατροί στα όρια τους συνθέτουν την καθημερινότητα στις δομές υγείας.

Με την παραδοχή ότι οι ασθενείς στη χώρας μας έχουν αποδεχτεί απόλυτα την ταλαιπωρία και συχνά ακόμη και την μη εξυπηρέτησή τους, παρότι βιώνουν πόνο και δυσκολίες, η Ένωση Ασθενών Ελλάδας εκτός Αθήνας ξεκίνησε εκστρατεία ενημέρωσης των πολιτών.

Πρόσφατα μάλιστα η Ένωση που λειτουργεί από το 2019, πραγματοποίησε εκδήλωση στο Ηράκλειο για να ενημερώσει ασθενείς και να εντείνει την προσπάθεια που δεν είναι άλλη από τη βελτίωση της καθημερινότητας , να δώσει φωνή σε ασθενείς και να συμμετάσχει στις επιτροπές λήψης αποφάσεων.

Aυτά είναι τα δικαιώματα των ασθενών
Όπως ανέφερε η αντιπρόεδρος της Ένωσης Ασθενών Ελλάδας, Κατερίνα Κουτσογιάννη, μιλώντας στην εκπομπή “Ψιλά Γράμματα” του Politica 89.8 και την Φιλία Σαριδάκη για το θέμα “καταρχήν δεν ξέρουν οι ασθενείς τα δικαιώματά τους και όταν δεν τα γνωρίζουν είναι και πολύ εύκολο να καταπατηθούν. Ας πούμε το δικαίωμα της συγκατάθεσης, το δικαίωμα της ελεύθερης επιλογής, το δικαίωμα της εμπιστευτικότητας (ο ασθενής θα πρέπει να παίρνει τις πληροφορίες και να είναι μόνος με το γιατρό και όχι σε ακροατήριο όπως συμβαίνει), το δικαίωμα της εξατομικευμένης θεραπείας, το σεβασμό στο χρόνο του (πηγαίνουμε στο νοσοκομείο το ραντεβού μας είναι στις 9 η ώρα και τελειώνουμε το απόγευμα…)”. Χρησιμοποίησε δε  ως παράδειγμα τους ρευματοπαθείς που έχουν αποδεχτεί τον πόνο, ενώ αυτό δεν θα έπρεπε να συμβαίνει.

Η Ένωση αντιτίθεται ακόμη στην πληρωμή επεμβάσεων στο πλαίσιο των απογευματινών χειρουργείων.

Τα “άγνωστα” γραφεία δικαιωμάτων των νοσοκομείων
Ταυτόχρονα προσπάθεια γίνεται από την Ένωση να λειτουργήσουν πιο ενεργά τα Γραφεία Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας στα νοσοκομεία. Σε κάποιες περιπτώσεις λειτουργούν ,αλλά όχι όσο αποτελεσματικά θα ήθελαν οι ασθενείς, ενώ σε άλλες περιπτώσεις είναι άγνωστα στους πολίτες. Πάντως η κ.Κουτσογιάννη περιέγραψε και το γραφείο που λειτουργεί στον Ευαγγελισμό, όπου ο ασθενής με την είσοδό του στο νοσοκομείο, μπορεί να βαθμολογήσει τις υπηρεσίες.

Ταυτόχρονα λειτουργεί μέσω της Ένωσης και Τηλεφωνική Γραμμή Υποστήριξης Ασθενών.

 


Περισσότερα Video

Ακολουθήστε το Politica στο Google News και στο Facebook