Μειωμένα 50% τα τροχαία αλλα…

Δημοσιεύτηκε στις 30/11/2020 16:14

Μειωμένα 50% τα τροχαία αλλα…

Toν μειωμένο κατά 50% αριθμό των τροχαίων ατυχημάτων αλλά και τους λόγους τους οποίους επήλθε αυτή η μείωση εξήγησε μιλώντας στον Politica 89.8 και τον Χρήστο Κώνστα, o πρόεδρος του Εθελοντικού Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων Κρήτης («ΕΣΥ ΠΡΟΤΑ») Γιάννης Λιονάκης. 

Ο πρόεδρος του Εθελοντικού Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων Κρήτης («ΕΣΥ ΠΡΟΤΑ») Γιάννης Λιονάκης.

Όπως εξήγησε ο κ. Λιονάκης φέτος στην Κρήτη έχουν χαθεί 28 συνάνθρωποι μας σε τροχαία ατυχήματα σε σχέση με του 56 που είχαμε μέχρι πέρυσι τον Νοέμβριο. Πράγμα τα οποίο σημαίνει πως οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα στο νησί έχουν μειωθεί κατά 50%.

Ωστόσο αυτό, σύμφωνα πάντα με τον κ. Λιονάκη, αποδίδεται στην περιορισμένη κίνηση των οχημάτων λόγω των Lockdown που μεταφράζεται σε 30 με 40% με βάση τα στοιχεία των βενζινοπωλών αλλά και στην μείωση της κίνησης των ενοικιαζόμενων οχημάτων. Κι αυτοί οι 2 παράγοντες άλλωστε είναι εκείνοι που πρέπει να μας προβληματίζουν, το γεγονός δηλαδή, όπως υπογραμμίζει ο κ. Λιονάκης, ότι “πρέπει να σταματήσουμε να κινούμαστε για να μπορούμε να μείνουμε ασφαλείς.  “

Ο κ. Λιονάκης δηλαδή, θεωρεί πως τα στοιχεία θα μπορούσαν να είναι ακόμα καλύτερα, αν όμως όλοι μας γνωρίζαμε πραγματικά την σημασία της οδικής ασφάλειας και συμπεριφοράς μας στους δρόμους.

Μεταξύ άλλων ο κ. Λιονάκης, θεωρεί πως υπάρχουν ψήγματα αισιοδοξίας που έχουν αρχίσει να φαίνονται από τον Αύγουστο του 2019, κι έχουν να κάνουν όπως υποστηρίζει με την μεγαλύτερη κίνηση που έγινε ποτέ στο νησί, για την πρόληψη κατά των τροχαίων και την ασφαλή οδική συμπεριφορά που ακούει στο όνομα SOS BOAK αλλά και στην  ενίσχυση της αστυνόμευσης στους δρόμους του νησιού, κατόπιν εντολής του αρχηγού της ΕΛΑΣ Μιχάλη Καραμαλάκη. Άλλωστε όπως χαρακτηριστικά επεσήμανε: “η βελτίωση της αστυνόμευσης κατά μία μονάδα φέρνει μείωση των τροχαίων ατυχημάτων κατά 13 μονάδες με βάση τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.”

Ο κ. Λιονάκης αναφέρθηκε μάλιστα, τόσο στην ανάγκη δημιουργίας ενός σύγχρονου ΒΟΑΚ με κόστος τα 2,5 -3 δις εκ. ευρώ παρά τα όποια σχέδια των κυβερνήσεων, καθώς θεωρεί πως ο ΒΟΑΚ έχει πεθάνει, αλλά και στην ανάγκη πολιτικής που θα στοχεύει στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων σε όλο τον κόσμο, όπως γίνεται τώρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορονοϊού.

Ακούστε εδώ τον κ. Λιονάκη:

 


Περισσότερα Video

Ακολουθήστε το Politica στο Google News και στο Facebook