«Πόλεμος» φορέων για τα αιφνιδιαστικά κλεισίματα στη Σαμαριά – Νέοι μετεωρολογικοί σταθμοί στο φαράγγι

Σε τροχιά αναβάθμισης των μετεωρολογικών υποδομών στο φαράγγι της Σαμαριάς προχωρούν η Περιφέρεια Κρήτης και οι Δήμοι Πλατανιά και Σφακίων, με στόχο τη συλλογή αξιόπιστων δεδομένων και την αποτροπή των άσκοπων “λουκέτων” που πλήττουν τον τουρισμό.
Σε μια έντονη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στην Π.Ε. Χανίων, αποφασίστηκε η τοποθέτηση έως και πέντε νέων σταθμών, ενώ στο επίκεντρο βρέθηκε η αντιπαράθεση για το ποιος φορέας πρέπει να έχει την ευθύνη της Πολιτικής Προστασίας.
Οι τοπικοί φορείς και οι βουλευτές Χανίων, Σέβη Βολουδάκη και Παύλος Πολάκης, άσκησαν σκληρή κριτική στον ΟΦΥΠΕΚΑ για τα αιφνιδιαστικά κλεισίματα του Εθνικού Δρυμού, κάνοντας λόγο για “υποβάθμιση του προορισμού” και λανθασμένα μοντέλα πρόγνωσης.
Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΦΥΠΕΚΑ, Κώστας Τριάντης, ξεκαθάρισε ότι ο Οργανισμός δεν έχει αρμοδιότητα Πολιτικής Προστασίας βάσει των υπαρχουσών συμφωνιών, καλώντας μάλιστα την Περιφέρεια και τους δήμους να αναλάβουν εξολοκλήρου τη διαχείριση του φαραγγιού αν θεωρούν ότι ο Οργανισμός δεν τους καλύπτει.
Το ζήτημα έχει απασχολήσει πολύ τόσο την Περιφέρεια, όσο και τους Δήμους Πλατανιά και Σφακίων καθώς έχει γίνει αισθητή η πτώση της επισκεψιμότητας στο φαράγγι και τις γύρω περιοχές. Συγκεκριμένα, από 300.000 επισκέπτες στις αρχές της δεκαετίας του ’90, ο αριθμός έχει πλέον συρρικνωθεί στους 150.000.