Σε νέες διαπραγματεύσεις οι οδηγοί τουριστικών λεωφορείων

Δημοσιεύτηκε στις 05/08/2020 11:46

Σε νέες διαπραγματεύσεις οι οδηγοί τουριστικών λεωφορείων

Ολοκληρώθηκε χθες η τριμερής συνάντηση στο Υπουργείο Εργασίας μεταξύ του Σωματείου Οδηγών Τουριστικών Λεωφορείων Κρήτης, της ΓΣΕΕ, του Συνδέσμου Τουριστικών Πρακτόρων και της Γενικής Γραμματέως του Υπουργείου κας Άννας Στρατινάκη, με σκοπό την εξεύρεση λύσης στο θέμα υπογραφής της τοπικής κλαδικής συλλογικής σύμβασης εργασίας.
Οι οδηγοί βρίσκονται για 36η ημέρα σε απεργιακή κινητοποίηση έξω από το αεροδρόμιο Ηρακλείου Κρήτης, με συμμετοχή που αγγίζει το συντριπτικό ποσοστό του 95%.

Οπως μας ενημερώνει ο κ. Δημήτρης Καραγεωργόπουλος μέλος της διοίκησης της ΓΣΕΕ που συμμετείχε στην συνάντηση:
Η πλευρά των εργαζομένων ζήτησε από το Υπουργείο νομοθετική παράταση της υφιστάμενης σσε, καθώς ο ρόλος του κράτους δεν είναι του απλού παρατηρητή, αλλά να παρεμβαίνει υπέρ των αδυνάμων της παραγωγικής αλυσίδας, να διορθώνει στρεβλώσεις και αδικίες, να ενθαρρύνει την υπογραφή σσε, ειδικά όταν, σε μια έκτακτη συνθήκη όπως η κρίση πανδημίας, επιχειρηματίες του κλάδου προστρέχουν να αποδεχτούν και να εκμεταλλευτούν κρατικές ενισχύσεις και πρόνοιες, τις οποίες εν συνεχεία αξιοποιούν για να δημιουργήσουν διαπραγματευτικό «πλεονέκτημα» έναντι των εργαζομένων τους.
Η εργοδοτική πλευρά αντέτεινε λόγους ανωτέρας βίας, λόγω της πανδημίας COVID-19, που τάχα τους εξαναγκάζουν να μην μπορούν να συμφωνήσουν στην υπογραφή νέας σσε ή σε παράταση της υφιστάμενης. Μάλιστα, κανένας εκ των παρισταμένων της εργοδοτικής πλευράς δεν ισχυρίστηκε ζημιές. Διότι είναι διαφορετικό να ισχυρίζεται κανείς μείωση του παραγωγικού έργου, μείωση που εν πολλοίς καλύφθηκε από τις μειωμένες προσλήψεις, τις αναστολές εργασίας και την κρατική ενίσχυση και είναι διαφορετικό να γίνεται επίκληση ανύπαρκτων ζημιών.
Τους ισχυρισμούς αυτούς αντικρούσαμε ως εργατική πλευρά λέγοντας ότι η ανώτερα βία λύθηκε από το νομοθέτη με τα μέτρα στήριξης των επιχειρήσεων. Οι επιχειρήσεις ήταν κλειστές, είχαν σε αναστολή το προσωπικό τους και στηρίχτηκαν από το κράτος με δέσμη οικονομικών μέτρων και ελαφρύνσεων.
Η πραγματική αλήθεια είναι ότι οι εργοδότες του κλάδου θεωρούν ότι αυτή την περίοδο που το μεταφορικό έργο είναι μειωμένο, μπορούν να εκβιάσουν την υπογραφή διετούς συλλογικής σύμβασης εργασίας με όρους δυσμενής για τους εργαζόμενους. Θεωρούν ότι έχουν για πρώτη φορά το «πλεονέκτημα». Κάτι τέτοιο τους εγκλωβίζει σε μια στρατηγική καταστροφική, την οποία θα σύντομα θα αντιληφθούν και θα κληθούν να εξηγήσουν στα μέλη και τους μετόχους των εταιρειών τους, διότι οι εργαζόμενοι είναι αποφασισμένοι να κλιμακώσουν τον αγώνα τους και ο χρόνος δεν θα είναι για πολύ «σύμμαχος» της εργοδοτικής πλευράς.
Με παρέμβαση της Γ. Γραμματέως του Υπουργείου Εργασίας ζητήθηκε από τα μέρη να συνυπογράψουν συμφωνητικό που θα παρατείνει την υφιστάμενη συλλογική σύμβαση για ένα χρονικό διάστημα, ώστε να συνεχίσουν τις διαπραγματεύσεις χωρίς πίεση χρόνου και σε περιβάλλον ψύχραιμο.
Τελικά υπεγράφη πρακτικό κατά το οποίο τα μέρη δεσμεύτηκαν να επανεκκινήσουν τις διαπραγματεύσεις, με πνεύμα καλόπιστο και με στόχο να καταλήξουν άμεσα σε μια παράταση της υφιστάμενης σσε.
Ως Συνομοσπονδία βρισκόμαστε στο πλευρό των αγωνιζομένων οδηγών τουριστικών λεωφορείων και του σωματείου τους. Η επίθεση της εργοδοτικής πλευράς στοχεύει, με πρόσχημα την πανδημία, στον πυρήνα θεμελιακών αξιών του συνδικαλιστικού κινήματος. Γι’ αυτό και ο αγώνας αναδεικνύεται σε αγώνα εμβληματικό για το συνδικαλιστικό κίνημα. Το επόμενο διάστημα θα ενθαρρύνουμε τη συνέχιση των διαπραγματεύσεων μεταξύ των δυο μερών, με την ελπίδα ότι η εργοδοτική πλευρά θα κατανοήσει ότι είναι προς το συμφέρον όλων να εδραιωθεί περιβάλλον ασφαλείας και ηρεμίας στον κλάδο. Κι αυτό επιτυγχάνεται μόνο μέσω της υπογραφής μιας συλλογικής σύμβασης εργασίας. Κάθε άλλη σκέψη και στρατηγική θα είναι καταστροφική για τον κλάδο.


Περισσότερα Video

Ακολουθήστε το Politica στο Google News και στο Facebook