Μ. Αλιφιεράκης: “Το στοίχημα της οικονομίας είναι η επόμενη μέρα του κορονοιού”

Δημοσιεύτηκε στις 21/12/2020 11:23

Μ. Αλιφιεράκης: “Το στοίχημα της οικονομίας είναι η επόμενη μέρα του κορονοιού”

Το στοίχημα της οικονομίας είναι η επόμενη μέρα του κορονοιού και του εμβολίου, υποστήριξε μιλώντας στον Politica 89.8 και τον  Νίκο Παπαδάκη, ο Πρόεδρος του ΕΒΕΗ Μανώλης Αλιφιεράκης. 

Υπάρχει έντονη ανησυχία για τις επιχειρήσεις για την επόμενη ημέρα, με τον κ. Αλιφιεράκη να αναρωτιέται πως από αυτή την κρίση θα μπορέσουν να επιβιώσουν οι επιχειρήσεις και να συνεχίσουμε την επόμενη μέρα.

“Θέλουμε να πιστεύουμε ότι το εμβόλιο είναι μία “ανάσα”, όμως χρειάζεται ένας αρκετός χρόνος για να μπορέσουμε να βρεθούμε σε αυτή την κανονικότητα”

Το θεμα για το εμπόριο και την επιχειρηματικότητα είναι το πως θα καλυφθούν τα κενά που έχουν δημιουργηθεί διότι υπάρχουν χρέη και αναδιοργάνωση.

Για την ενίσχυση των μικρών επιχειρήσεων με δάνεια ο κ. Αλιφιεράκης ανέφερε ότι σε αυτη την περίοδο έχουμε να αντιμετωπίσουμε την δυσπιστία των δανειστών στο να δώσουν εύκολα δάνεια, ενώ επισήμανε πως δεν είναι λύση αυτή στο πρόβλημα το οποίο υπάρχει.

Έκλεισε ο πρώτος κύκλος για το μεταφορικό ισοδύναμο και κατατέθηκε ένας μεγάλος αριθμός αιτήσεων από την Κρητη, όπου θα ελεχθούν και θα γίνουν οι πληρωμές στην συνέχεια. Για το 2ο εξάμηνο ο κ. Αλιφιεράκης ανέφερε ότι τα ποσά τα οποία ζητήθηκαν από το πρώτο εξάμηνο είναι υποδιέστερα του προγραμματισμού, ζητήθηκε να γίνει επέκταση των ΚΑΔ για την  Κρήτη προκειμένου να έρθουμε στα ίδια επίπεδα με τα υπόλοιπα νησιά.

Από 1η Ιανουαρίου τα ηλεκτρονικά βιβλία

Η φορολογική διοίκηση θα ενημερώνεται αυτόματα για την έκδοση των τιμολογίων. Μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις θα πρέπει να προμηθευτούν τα ειδικά προγράμματα (ERP) τις προσεχείς μέρες έτσι ώστε την 1η Ιανουαρίου 2021 να ενημερώνεται ηλεκτρονικά η ΑΑΔΕ για την έκδοση των τιμολογίων. Η αυτοματοποίηση των ελεγκτικών διαδικασιών θα ξεκλειδώνει άμεσα τις επιστροφές φόρου εισοδήματος και ΦΠΑ που δικαιούνται οι συνεπείς επιχειρήσεις, οι οποίες σήμερα είναι υποχρεωμένες να περιμένουν για να λάβουν την επιστροφή φόρου που δικαιούνται. Το υπουργείο Οικονομικών έχει θεσπίσει κίνητρα για την ηλεκτρονική τιμολόγηση όπως την ταχύτερη επιστροφή φόρων, τη μείωση του χρόνου παραγραφής του δικαιώματος του Δημοσίου να διενεργήσει έλεγχο κ.λπ.

“Υπάρχει μία γενικότερη αντιμετώπιση και από τον κόσμο κυρίως των λογιστών για τα ηλεκτρονικά βιβλία και θα ζητηθεί παράταση της εφαρμογής από το υπουργείο”, τόνισε ο κ. Αλιφιεράκης.

Ειδικότερα τα κίνητρα για τις επιχειρήσεις: 

1. Μειώνεται στα 3 έτη από 5 για τον εκδότη του τιμολογίου και στα 4 για τον λήπτη ο χρόνος παραγραφής του δικαιώματος της φορολογικής διοίκησης να εκδώσει πράξη προσδιορισμού φόρου.

2. Περιορίζεται σε 45 ημέρες από 90 το χρονικό διάστημα που η φορολογική διοίκηση εξετάζει τα αιτήματα επιστροφής φόρου για τα έτη που εφαρμόζεται ηλεκτρονική τιμολόγηση.

3. Παρέχεται αυξημένη κατά 100% απόσβεση της αρχικής δαπάνης για τεχνικό εξοπλισμό και λογισμικό που απαιτείται για την εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης, κατά το έτος πραγματοποίησής της, ως αντιστάθμισμα του κόστους χρήσης της ηλεκτρονικής τιμολόγησης.

4. Προβλέπεται υπερέκπτωση κατά 100% της αξίας των δαπανών για τη λήψη υπηρεσιών παρόχου.

Μέσω της εφαρμογής MyData προσφέρονται ο εξής υπηρεσίες:

-Ειδική εφαρμογή τήρησης αρχείου εσόδων από τις μικρές επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες όπου καταχωρούν τα στοιχεία των τιμολογίων που εκδίδουν. Η εφαρμογή απευθύνεται σε όλου όσοι εξέδωσαν πέρυσι και πρόπερσι μέχρι 50 τιμολόγια παροχής ή πώλησης ετησίως ή είχαν τζίρο έως 50.000 ευρώ και τηρούν απλογραφικά βιβλία. Αυτό που πρέπει να κάνουν όσοι ανήκουν στην κατηγορία είναι μέσω της εφαρμογής να συμπληρώνουν τα στοιχεία κάθε τιμολογίου που εκδίδουν.

-Υπηρεσία προς τους τέσσερις Παρόχους Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης, δηλαδή των εταιρειών που καταχωρούν στο taxis τα ηλεκτρονικά τιμολόγια που εκδίδουν online οι πελάτες τους. Η διαβίβαση των παραστατικών ψηφιακής τιμολόγησης γίνεται με ευθύνη του Παρόχου, σε πραγματικό χρόνο, και αυτόματα, με την έκδοση των παραστατικών.

– Για τις ανάγκες των επιχειρήσεων και των επαγγελματιών που διαθέτουν μηχανογραφημένα λογιστήρια, παρέχεται από την ΑΑΔΕ μια διεπαφή για την ανταλλαγή των σχετικών δεδομένων. Αν μια επιχείρηση χρησιμοποιεί εμπορικά /λογιστικά προγράμματα διαχείρισης (ERP), οι προσφερόμενες λειτουργίες αυτοματοποιημένης διασύνδεσης, είναι:

α) ΕΣΟΔΑ:

– Αποστολή δεδομένων για τα παραστατικά που εκδίδει.

– Αποστολή χαρακτηρισμών εσόδων που αφορούν τα παραστατικά που εκδίδει.

β) ΕΞΟΔΑ:

– Λήψη δεδομένων όσων παραστατικών έχουν εκδοθεί για αυτήν και έχουν διαβιβαστεί από τους αντίστοιχους εκδότες στην ΑΑΔΕ.

 


Περισσότερα Video

Ακολουθήστε το Politica στο Google News και στο Facebook