«Συνεχίστε να τους λέτε ναζί»: Προβοκάτσια του Τζέι Ντι Βανς για τη διαφήμιση της Σίντνεϊ Σουίνι

Ο αντιπρόεδρος των ΗΠΑ, Τζέι Ντι Βανς, παρενέβη με τον πλέον προκλητικό τρόπο στον σάλο για τη νέα καμπάνια τζιν με πρωταγωνίστρια τη Σίντνεϊ Σουίνι.
Ο Βανς, προσπάθησε να χρησιμοποιήσει την online κριτική κατά της καμπάνιας ως παράδειγμα της «διεστραμμένης» σκέψης των Δημοκρατικών, παρόλο που κανένας υψηλόβαθμος αξιωματούχος του κόμματος δεν έχει εκφράσει γνώμη για το θέμα -ωστόσο ο αντιπρόεδρος τους προκαλεί να «συνεχίσουν να είναι οργισμένοι»…
«Η πολιτική μου συμβουλή στους Δημοκρατικούς είναι να συνεχίσουν να λένε ότι όποιος πιστεύει πως η Σίντνεϊ Σουίνι είναι ελκυστική είναι ναζί», δήλωσε ο Βανς στο συντηρητικό podcast Ruthless. «Φαίνεται να είναι αυτή η πραγματική τους στρατηγική».
Ο Βανς, εκμεταλλευόμενος πολιτικά την τελευταία σύγκρουση στον «πόλεμο της κουλτούρας», συνέχισε: «Αποκαλύπτει κάτι αρκετά ενδιαφέρον για τους Δημοκρατικούς: έχεις, δηλαδή, μια κανονική, όμορφη Αμερικανίδα κοπέλα να κάνει μια διαφήμιση για τζιν. Προσπαθούν να πουλήσουν τζιν σε παιδιά στην Αμερική και κατάφεραν να είναι τόσο εκτός πραγματικότητας. Παιδιά, δεν μάθατε τίποτα από τις εκλογές του Νοεμβρίου 2024;»
«Νόμιζα ότι ένα από τα μαθήματα που θα μπορούσαν να πάρουν [οι Δημοκρατικοί] είναι πως θα είναι λιγότερο παρανοϊκοί. Το μάθημα που φαινομενικά πήραν είναι ‘θα επιτεθούμε σε ανθρώπους ως ναζί επειδή πιστεύουν πως η Σίντνεϊ Σουίνι είναι όμορφη’. Εξαιρετική στρατηγική, παιδιά. Έτσι θα κερδίσετε τις ενδιάμεσες εκλογές, ειδικά τους νέους Αμερικανούς άντρες ψηφοφόρους» πρόσθεσε ο αντιπρόεδρος των ΗΠΑ.
Σύμφωνα με την παραγωγό του CNN στον Λευκό Οίκο, Αλεχάντρα Χαραμίγιο, «κανένας εξέχων ηγέτης ή αξιωματούχος του Δημοκρατικού Κόμματος δεν έχει σχολιάσει τη διαφήμιση».
Cancel culture run amok. This warped, moronic, and dense liberal thinking is a big reason why Americans voted the way they did in 2024. They’re tired of this bullshit. pic.twitter.com/He7Ji6O3VF
— Steven Cheung (@StevenCheung47) July 29, 2025
Εκτός από τον Βανς, ο εκπρόσωπος του Λευκού Οίκου, Στιβ Τσενγκ, χαρακτήρισε επίσης την αντίδραση στη διαφήμιση της Σουίνι ως «μια κουλτούρα της ακύρωσης που έχει ξεφύγει».
«Αυτή η διεστραμμένη, ηλίθια και πυκνή φιλελεύθερη σκέψη είναι ένας μεγάλος λόγος που οι Αμερικανοί ψήφισαν όπως ψήφισαν το 2024. Έχουν κουραστεί από αυτές τις βλακείες», έγραψε ο Τσενγκ στο X, ενσωματώνοντας στην ανάρτηση screenshot από άρθρο του MSNBC με τίτλο:
«Η διαφήμιση της Σίντνεϊ Σουίνι δείχνει μια ανεξέλεγκτη πολιτιστική στροφή προς τη λευκότητα».
Η καμπάνια της οργής
Με μια κίνηση που είχε ως στόχο να «προκαλέσει αντιδράσεις», η American Eagle Outfitters κυκλοφόρησε μια διαφημιστική καμπάνια με πρωταγωνίστρια τη Σίντνεϊ Σουίνι.
Το brand ένδυσης, όπως παραδέχτηκε ο επικεφαλής του μάρκετινγκ, ήθελε να κάνει αίσθηση, όμως το αποτέλεσμα ήταν απρόσμενο. Η καμπάνια, με το λογοπαίγνιο μεταξύ των λέξεων «γονίδια» (genes) και «τζιν» (jeans), πυροδότησε μια έντονη διαμάχη για τον ρατσισμό, τα πρότυπα ομορφιάς και τη διαβόητη «ευγονική».
Η American Eagle Outfitters, θέλοντας να κάνει αίσθηση με τη νέα της διαφημιστική καμπάνια, επιστράτευσε την 27χρονη Σουίνι. Όπως δήλωσε ο επικεφαλής του μάρκετινγκ της εταιρείας, Κρεγκ Μπρόμερς, η καμπάνια περιείχε «έξυπνη, ακόμη και προκλητική γλώσσα» και «σίγουρα θα προκαλούσε αντιδράσεις». Είχε δίκιο. Αυτό που μένει να απαντηθεί είναι αν οι δημόσιες αντιδράσεις που προκάλεσε ήταν αυτές που επιδίωκε η American Eagle.
View this post on Instagram
Η καμπάνια, με τίτλο «Η Σίντνεϊ Σουίνι έχει υπέροχα γονίδια», πυροδότησε μια διαμάχη για τη φυλή, τα πρότυπα ομορφιάς της Δύσης, αλλά και την woke κουλτούρα στο δημόσιο διάλογο.
Το μεγαλύτερο μέρος των αρνητικών αντιδράσεων επικεντρώθηκε στα βίντεο που χρησιμοποιούσαν τη λέξη «γονίδια» (genes) αντί για «τζιν» (jeans), όταν αναφέρονταν στην ξανθιά, γαλανομάτα ηθοποιό, γνωστή για τις σειρές Euphoria και White Lotus.
Ορισμένοι κριτικοί είδαν στο λογοπαίγνιο μια νύξη, είτε ακούσια είτε εσκεμμένη, στην ευγονική, μια απαξιωμένη θεωρία που υποστήριζε ότι η ανθρωπότητα θα μπορούσε να βελτιωθεί μέσω της επιλεκτικής αναπαραγωγής για ορισμένα χαρακτηριστικά.
Η ευγονική έγινε δημοφιλής στην Αμερική στις αρχές του 20ού αιώνα και υιοθετήθηκε από τη ναζιστική Γερμανία για την εφαρμογή του σχεδίου του Αδόλφου Χίτλερ για μια Άρια υπερφυλή. Ακτιβιστές για τα πολιτικά δικαιώματα έχουν επισημάνει σημάδια ανάκαμψης της ευγονικής μέσω της προώθησης της «θεωρίας της μεγάλης αντικατάστασης» από την άκρα δεξιά, μια ρατσιστική ιδεολογία που υποστηρίζει μια συνωμοσία για τη μείωση της επιρροής των λευκών.
Maybe I’m too fucking woke.
But getting a blue eyed, blonde, white women and focusing your campaign around her having perfect geneticsFeels weird, especially considering the current state of America https://t.co/YMZdAHvr6E
— David (@davejr307) July 25, 2025
Ο Μάρκους Κόλινς, καθηγητής μάρκετινγκ στο Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν, δήλωσε ότι η κριτική θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί εάν οι διαφημίσεις έδειχναν μοντέλα διαφόρων φυλών να κάνουν το λογοπαίγνιο με τις λέξεις. «Μπορείτε να πείτε ότι αυτό ήταν άγνοια, ή ότι ήταν τεμπελιά, ή ότι ήταν σκόπιμο», είπε ο Κόλινς. «Κανένα από τα τρία σενάρια δεν είναι καλό».
Από την άλλη πλευρά, ορισμένοι σχολιαστές κατηγόρησαν τους επικριτές ότι διαβάζουν υπερβολικά πολλά μηνύματα πίσω από τη διαφήμιση.
Η πρώην παρουσιάστρια του Fox News, Μέγκιν Κέλι, έγραψε στο X: «Μου αρέσει το πώς η αριστερή παράνοια για τη διαφήμιση της Σίντνεϊ Σουίνι είχε ως μοναδικό αποτέλεσμα μια όμορφη λευκή ξανθιά κοπέλα με γαλάζια μάτια να αποκτά χίλιες φορές μεγαλύτερη έκθεση για τα “καλά της γονίδια”».
Βέβαια, σχεδόν δύο εβδομάδες, πριν η Μέγκιν Κέλι είχε επιτεθεί στη Σίντνεϊ Σουίνι για τα καλά της γονίδια αλλά το The Daily Show δεν ξεχνάει.
View this post on Instagram
Μια εταιρεία με προκλητικό ιστορικό
. Η καμπάνια έρχεται σε μια εποχή που η εταιρεία, όπως και πολλοί άλλοι λιανοπωλητές, αντιμετωπίζει τη νωθρή καταναλωτική δαπάνη. Οι συνολικές πωλήσεις της μειώθηκαν κατά 5% το τελευταίο τρίμηνο, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.
Ο Άλαν Άνταμσον, συνιδρυτής της συμβουλευτικής εταιρείας μάρκετινγκ Metaforce, δήλωσε ότι η καμπάνια της Σουίνι μοιράζεται κοινά στοιχεία με τις διαφημίσεις τζιν της Calvin Klein από το 1980, οι οποίες είχαν ως πρωταγωνίστρια την 15χρονη Μπρουκ Σιλντς, και δέχθηκαν έντονη κριτική για τις προκλητικές διφορούμενες δηλώσεις. «Είναι το ίδιο παιχνίδι: ένα πολύ σέξι μοντέλο που λέει προκλητικά πράγματα και φωτογραφίζεται με ενδιαφέρον τρόπο», είπε ο Άνταμσον.
Η American Eagle έχει επαινεθεί στο παρελθόν για το διαφορετικό της μάρκετινγκ, δημιουργώντας ακόμη και ένα τζιν χιτζάμπ το 2017 και προσφέροντας τη σειρά εσωρούχων Aerie σε μια μεγάλη γκάμα μεγεθών.
Επιπλέον, η εταιρεία έχει ένα συνεχιζόμενο πρόγραμμα για την ποικιλομορφία, την ισότητα και την ένταξη (DEI), το οποίο απευθύνεται κυρίως στους υπαλλήλους της. Δύο ημέρες πριν την ανακοίνωση της καμπάνιας με τη Σουίνι, μάλιστα, η American Eagle ονόμασε τους τελευταίους δικαιούχους του βραβείου υποτροφίας για υπαλλήλους που προωθούν πρωτοβουλίες κατά του ρατσισμού, για την ισότητα και την κοινωνική δικαιοσύνη.
Πολλοί ειδικοί παρομοίασαν τη διαφήμιση της American Eagle με την αποτυχία της Pepsi το 2017, όταν κυκλοφόρησε μια διαφήμιση που έδειχνε το μοντέλο Κένταλ Τζένερ να προσφέρει ένα κουτάκι αναψυκτικού σε έναν αστυνομικό κατά τη διάρκεια μιας διαμαρτυρίας. Η Pepsi τότε είχε απολογηθεί και είχε αποσύρει τη διαφήμιση.

Οι ειδικοί του μάρκετινγκ έχουν ανάμεικτες απόψεις για το αν η προσοχή γύρω από τα «καλά γονίδια» θα είναι τελικά καλή για τις δουλειές της American Eagle.
Ο Μάιλς Γουόρθινγκτον, ιδρυτής της διαφημιστικής εταιρείας WORTHI, δήλωσε ότι «πιθανότατα νόμιζαν ότι αυτή θα ήταν η στιγμή τους», αλλά «το αποτέλεσμα είναι το αντίθετο και διαστρεβλώνει βαθιά το brand τους».
Η Μελίσα Μέρφι, καθηγήτρια μάρκετινγκ στο Πανεπιστήμιο Κάρνεγκι Μέλον, δήλωσε ότι αν και της άρεσαν ορισμένα σημεία της καμπάνιας, ήλπιζε ότι θα επεκταθεί για να παρουσιάσει και άλλα πρόσωπα εκτός της Σουίνι, «για χάρη του brand».
@nbcnews #AmericanEagle’s “great jeans” advertising campaign with actor #SydneySweeney is at the center of the latest political firestorm online, drawing accusations of racial undertones in its messaging. NBC News’ @angelayeyang ♬ original sound – nbcnews
Άλλοι ειδικοί, ωστόσο, πιστεύουν ότι η δημοσιότητα είναι καλή, ακόμα και αν δεν είναι ομοιόμορφα θετική αναφέρει το Associated Press.
Παρά την αντιπαράθεση που προκάλεσαν οι διαφημίσεις, τα βίντεο έχουν γίνει viral – με την πιο «δημοφιλή» διαφήμιση να συγκεντρώνει περισσότερες από 80 εκατομμύρια προβολές μέχρι τις 31 Ιουλίου.
Οι διαφημίσεις έχουν επίσης ενισχύσει τη μετοχή της American Eagle κατά περισσότερο από 15%.