3ο συνέδριο Luxury Tourism με επίτιμη προσκεκλημένη τη Ράντι Ζάκερμπεργκ: Στο επίκεντρο ο τουρισμός πολυτελείας

Η Σαντορίνη εδραιώνει τη θέση της ως κορυφαίος προορισμός πολυτελείας, φιλοξενώντας για τρίτη συνεχή χρονιά το συνέδριο για τον luxury tourism, που θα πραγματοποιηθεί τον Οκτώβριο. Σημείο αναφοράς της φετινής διοργάνωσης θα αποτελέσει η συμμετοχή της Ράντι Ζάκερμπεργκ, αδερφής του ιδρυτή του Facebook και CEO της Zuckerberg Media και HUG, γεγονός που προσδίδει διεθνές κύρος στον θεσμό και ενισχύει την παγκόσμια προβολή του νησιού.
Στο πλευρό της διεθνούς καλεσμένης, η Έλλη Σπυροπούλου, γενική διευθύντρια της διοργάνωσης και δημιουργός του θεσμού, συνεχίζει να δίνει δυναμικά το στίγμα της. Με την εμπειρία της στη δημοσιογραφία και στη στρατηγική επικοινωνία, έχει καταφέρει να συνδέσει τη Σαντορίνη με τον διάλογο για το μέλλον του τουρισμού πολυτελείας, προσελκύοντας κορυφαίες προσωπικότητες και ενισχύοντας την εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό. Όπως σημειώνει, στόχος είναι «να χτίσουμε γέφυρες ανάμεσα στην τοπική ταυτότητα και τη διεθνή καινοτομία, ώστε η Σαντορίνη να παραμείνει πρότυπο βιώσιμης ανάπτυξης».

«Η Σαντορίνη είναι η ομηρική Ελένη»
Ο δήμαρχος Θήρας, Νίκος Ζώρζος, παρομοίασε τη Σαντορίνη με την «ομηρική Ελένη», σημειώνοντας ότι το νησί χρειάζεται ιδιαίτερη φροντίδα. «Δεν θέλουμε άλλες κλίνες, θέλουμε εξορθολογισμό της ανάπτυξης και διατήρηση του τοπίου», ανέφερε, υπογραμμίζοντας ότι η ανάπτυξη των τελευταίων δεκαετιών προχώρησε χωρίς ολοκληρωμένο σχεδιασμό.
Παρουσίασε παράλληλα τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη και αφορούν το νερό, τις λιμενικές υποδομές, τις αναπλάσεις, αλλά και τον πολιτισμό: νέο μουσείο, μελέτη για την ανασύσταση του αρχαίου θεάτρου στην Αρχαία Θήρα και Κέντρο Τεκμηρίωσης της ιστορίας της Θηρασιάς.
Η «ναυαρχίδα» του ελληνικού τουρισμού
Ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Σαντορίνης, Αντώνης Παγώνης, χαρακτήρισε το νησί «το μεγαλύτερο κατοικημένο γεωλογικό πάρκο του πλανήτη» και «ναυαρχίδα του ελληνικού τουρισμού». Όπως τόνισε, η Σαντορίνη, παρότι μικρή σε έκταση, αντιπροσωπεύει το 10% του ελληνικού τουρισμού και συμβάλλει κατά 3,1% στο ΑΕΠ της χώρας.
Ο ίδιος υπογράμμισε ότι απαιτείται στρατηγικός σχεδιασμός έως το 2035, για σωστή ροή επισκεπτών, χωροταξικό σχεδιασμό και βιώσιμη ανάπτυξη. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε, το 2024 η Σαντορίνη υποδέχτηκε πάνω από 3 εκατομμύρια επισκέπτες, με μείωση όμως 11,1% στην κατά κεφαλήν δαπάνη, λόγω και της σεισμικής δραστηριότητας στις αρχές της χρονιάς.
Ο πρωτογενής τομέας και το λάδι της Σαντορίνης
Στη σημασία της αυθεντικότητας στάθηκε ο πρόεδρος της Ένωσης Θηραϊκών Προϊόντων και επικεφαλής της Santo Wines, Μάρκος Καφούρος, παρουσιάζοντας την ιστορία της ελιάς στο νησί, που φτάνει έως και τα 60.000 χρόνια. Σήμερα η Σαντορίνη διαθέτει 15.000-20.000 ελαιόδεντρα και παράγει λάδι με μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Υπενθύμισε ότι το νησί διαθέτει τρία ΠΟΠ προϊόντα (κρασί, φάβα, ντοματάκι), στα οποία πλέον προστίθεται και το ελαιόλαδο, ενώ προειδοποίησε για τις σοβαρές επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στον αμπελώνα.
Περιβάλλον και λιμενικά έργα
Ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Θήρας, Γιώργος Νομικός, παρουσίασε ένα ολοκληρωμένο περιβαλλοντικό πρόγραμμα με έμφαση στην πρόληψη, την εκπαίδευση και την καινοτομία. Στις δράσεις περιλαμβάνονται ψηφιακή εφαρμογή καταγραφής απορριμμάτων και η δημιουργία του «Plastic Club» για τη μείωση της χρήσης πλαστικού. Παράλληλα, ανακοίνωσε ότι μέσα στο 2025 προγραμματίζεται η δημοπράτηση της μαρίνας στον Μονόλιθο.
Ένα διεθνές ραντεβού για τον luxury tourism
Το συνέδριο τελεί υπό την αιγίδα της ΠΟΞ και της Ένωσης Ξενοδόχων Σαντορίνης, με χορηγό την Aegean Airlines και διοργανωτή την Update Entertainment. Η φετινή συμμετοχή της Ράντι Ζάκερμπεργκ και η σταθερή παρουσία της Έλλης Σπυροπούλου προσδίδουν στην εκδήλωση διεθνή διάσταση, αναδεικνύοντας τη Σαντορίνη όχι μόνο ως έναν από τους δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς παγκοσμίως, αλλά και ως σημείο συνάντησης ιδεών για το μέλλον του τουρισμού πολυτελείας. Η ανακοίνωση της συμμετοχής της Ράντι Ζάκερμπεργκ στο συνέδριο είναι μια ιδιαίτερη επιτυχία και οι συμμετοχες των συνέδρων και των διαγωνιζομένων αυξήθηκαν μέσα σε λιγες ωρες. Το όνομα της Mrs Facebook και η διαφήμιση που θα ακολουθήσει το brand name της θα προσδώσει τεράστια διαφήμιση για τη χώρα μας αλλά και για τους επαγγελματίες που θα συμμετέχουν. Η ανακοίνωση της παρουσίας της έγινε την Πέμπτη στη Σαντορίνη, με την υπογραφή της Έλλης Σπυροπούλου, της ψυχής της Update Entertainment και δημιουργού του θεσμού. Δημοσιογράφος και διοργανώτρια με διεθνές κύρος, η Σπυροπούλου έχει καταφέρει να φέρει στη χώρα κορυφαίες προσωπικότητες, προβάλλοντας τον ελληνικό τουρισμό πολυτελείας σε παγκόσμιο επίπεδο. Με πάθος, συνέπεια και όραμα, αποτελεί το κεντρικό πρόσωπο πίσω από τη διοργάνωση που καθιερώνει τη Σαντορίνη ως σημείο συνάντησης για την καινοτομία, τη γυναικεία ενδυνάμωση και το μέλλον του τουρισμου!