Η Πυροσβεστική βάζει τέλος στις θεωρίες συνωμοσίας για τα Τέμπη – Καμία έκρηξη, μόνο η σύγκρουση. Του Νίκου Τσιλιπουνιδάκη

Παραδόθηκε σήμερα στον Εφέτη Ανακριτή Λάρισας, Σωτήρη Μπακαΐμη, το πολυσέλιδο πόρισμα της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Εγκλημάτων Εμπρησμού (ΔΑΕΕ) για τη φωτιά που ακολούθησε της σύγκρουσης των δύο τρένων στα Τέμπη, βάζοντας οριστικό τέλος σε σενάρια και θεωρίες συνωμοσίας.
Στο πόρισμα, σύμφωνα με τα τοπικά μέσα ενημέρωσης και πληροφορίες του Politica.gr, αναφέρεται ότι η δεύτερη ηλεκτράμαξα της εμπορικής φέρει στρεβλώσεις λόγω της σφοδρής σύγκρουσης, χωρίς όμως να υπάρχουν ίχνη καύσης ή άλλες αλλοιώσεις από έκθεση σε φωτιά. Το ίδιο ισχύει και για το εσωτερικό της καμπίνας, όπου δεν εντοπίστηκαν στοιχεία καύσης.
Τον Μάρτιο, κλιμάκιο της ΔΑΕΕ βρέθηκε στο Κουλούρι, στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο όπου φυλάσσονται τα συντρίμμια των αμαξοστοιχιών, προκειμένου να διερευνήσει και το σενάριο μεταφοράς φορτίου στη δεύτερη καμπίνα. Έξι μήνες μετά, η ΔΑΕΕ καταλήγει ξεκάθαρα ότι δεν υπάρχει κανένα στοιχείο καύσης ή έκρηξης.
Πρόκειται για την απόλυτη διάψευση των σεναρίων που είχαν αναπτύξει ορισμένοι τεχνικοί σύμβουλοι οικογενειών θυμάτων, αλλά και του πορίσματος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, το οποίο ανέφερε πιθανή τοποθέτηση εκρηκτικού φορτίου πίσω από τα καθίσματα της ηλεκτράμαξας.
Μετά την παράδοση του πορίσματος της ΔΑΕΕ, απομένουν μόνο οι τελευταίες αναλύσεις από το Γενικό Χημείο του Κράτους για να ολοκληρωθεί η ανάκριση. Παράλληλα, εκκρεμεί η διερεύνηση των ευθυνών των πρώην Γενικών Γραμματέων του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, ενώ το Δικαστικό Συμβούλιο που θα συγκροτηθεί τις επόμενες ημέρες θα αποφανθεί και για το σκέλος που αφορά τον πρώην υπουργό Μεταφορών, Κώστα Αχ. Καραμανλή.
Υπενθυμίζεται πως στο τέλος Φεβρουαρίου, με τη δημοσίευση του πορίσματος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, είχε θεωρηθεί πιθανό το σενάριο μεταφοράς εύφλεκτου φορτίου στη δεύτερη καμπίνα της αμαξοστοιχίας.
Την ίδια διαπίστωση είχε κάνει και ο καθηγητής μεταλλειολόγος–μεταλλουργός του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, ο οποίος σε δική του πραγματογνωμοσύνη είχε καταλήξει ότι οι αλλοιώσεις της καμπίνας οφείλονται αποκλειστικά στη σύγκρουση και όχι σε εκρηκτικό μηχανισμό.
Με το νέο αυτό πόρισμα, μπαίνει οριστικά τέλος σε θεωρίες και φήμες που ταλάνιζαν τη δημόσια συζήτηση και αποπροσανατόλιζαν από το πραγματικό διακύβευμα: την απόδοση ευθυνών για την ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου και την απονομή δικαιοσύνης για την τραγωδία που συγκλόνισε τη χώρα.