Γραμμή υγείας «1566»: Τι υπηρεσίες θα προσφέρει

Δημοσιεύτηκε στις 15/07/2025 08:12

Γραμμή υγείας «1566»: Τι υπηρεσίες θα προσφέρει

Νέα πύλη για την πλοήγηση των πολιτών στο σύστημα υγείας, αλλά και τις υπηρεσίες υγείας συνολικά, αποτελεί η νέα τετραψήφια τηλεφωνική γραμμή του υπουργείου Υγείας 1566 που ξεκινά από σήμερα και αναμένεται να εγκαινιαστεί στις 8.30 το πρωί από τον Πρωθυπουργό.

Στον αριθμό 1566 ενοποιούνται στο εξής όλες οι τηλεφωνικές γραμμές του υπουργείου Υγείας, των νοσοκομείων, των εφημεριών νοσοκομείων και φαρμακείων, ενώ σταδιακά, οι ασθενείς θα μπορούν να βρίσκουν το φάρμακό τους στο φαρμακείο που είναι διαθέσιμο, θα μπορούν να παρακολουθούν την κατ΄ οίκον αποστολή του φαρμάκου τους, να κλείνουν ραντεβού σε νοσοκομεία και δομές πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας. Στην ολοκλήρωση του νέου συστήματος που ξεκινά σήμερα, οι υπηρεσίες του υπουργείου θα επικοινωνούν με τους πολίτες για τα χειρουργεία τους, για τα ενεργά παραπεμπτικά του «Προλαμβάνω» που δεν έχουν εκτελεστεί κλπ.

Ξεχωριστός παραμένει ο αριθμός 166 για κλήσεις επειγόντων περιστατικών στο ΕΚΑΒ.

Με τη νέα τηλεφωνική γραμμή 1566 θα αναδειχθούν και οι ανάγκες των πολιτών από το σύστημα υγείας

H νέα τηλεφωνική γραμμή 1566 αναμένεται να αναδείξει τις ανάγκες των πολιτών από το σύστημα υγείας

Το Ταμείο Ανάκαμψης

Η παρουσίαση του 1566 έγινε χθες στο υπουργείο Υγείας από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου, παρουσία του αναπληρωτή υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκου Παπαθανάση, ο οποίος αναφέρθηκε στα προγράμματα υγείας που έχουν ενταχθεί στη χρηματοδότηση του Ταμείου Ανάκαμψης.

Ο κ. Παπαθανάσης επεσήμανε ότι «το «1566» αναμένεται να αλλάξει την εικόνα και τη λειτουργία της Υγείας στη χώρα μας. Η Ελλάδα παραμένει στις πρώτες θέσεις της Ευρώπης από πλευράς απορρόφησης πόρων, καθώς η εκταμίευση φθάνει στο 70%. Με την ολοκλήρωση του 6ου αιτήματος, αναμένεται να προστεθούν άλλα 3,9 δις. ευρώ στα ήδη 21 δις. που έχει λάβει η χώρα μας.

Για την υγεία, «τρέχουν» 51 έργα, ύψους 2,35 δις. ευρώ, το 14% των οποίων αφορούν τη βελτίωση της καθημερινότητας των Ελλήνων.

Μεταξύ αυτών, τα προγράμματα αναβάθμισης των εξοπλισμών των νοσοκομείων φθάνουν τα 450 εκατ. ευρώ, η ψηφιακή υγεία τα 370 εκατ. ευρώ, το πρόγραμμα πρόληψης «Δοξιάδης» τα 608 εκατ. ευρώ, η πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας τα 367 εκατ. ευρώ και το clawback τα 400 εκατ. ευρώ.

Το πρόγραμμα του Ταμείου Ανάκαμψης λήγει οριστικά τον Αύγουστο του 2026. Το 7ο αίτημα είναι ύψους 3,1 δις. ευρώ και θα ακολουθήσουν και 8ο και 9ο αίτημα».

Το 1566

Ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης, αναφερόμενος στην τηλεφωνική γραμμή, την χαρακτήρισε ως «πολύ ισχυρό εργαλείο» που θα συνεχιστεί και μετά την ολοκλήρωση της χρηματοδότησης του Ταμείου Ανάκαμψης, με την εξοικονόμηση που θα έχει προκύψει στο μεταξύ. Σημείωσε μάλιστα, ότι από τα θέματα που θα αναζητούν λύση οι πολίτες θα αναδειχθούν και οι ανάγκες για το σύστημα υγείας, μετά την πάροδο κάποιων μηνών.

Σύμφωνα με την παρουσίαση του έργου, στην τηλεφωνική γραμμή θα ενταχθούν πάνω από 100 αριθμοί, οι οποίοι θα αναδείξουν τις ανάγκες των πολιτών, ενώ θα υπάρξει δυνατότητα παρακολούθησης των υποθέσεών τους μέχρι την ολοκλήρωσή τους.

Στόχος είναι η καθολική εξυπηρέτηση των πολιτών από τη γραμμή που θα λειτουργεί καθημερινά, καθ΄ όλη τη διάρκεια του 24ωρου, λαμβάνοντας όλες τις πληροφορίες που χρειάζονται, από ένα σημείο.

Η υλοποίηση του έργου θα γίνει σε τρεις φάσεις.

  1. Από τον Ιούλιο ως το Σεπτέμβριο που είναι η Α’ Φάση η νέα γραμμή θα καλύπτει:
  • ενημέρωση για εφημερίες (φαρμακεία/ νοσοκομεία),
  • ηλεκτρονικά ραντεβού της ΗΔΙΚΑ (e-Ραντεβού), στις δομές Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, τους συμβεβλημένους με τον ΕΟΠΥΥ γιατρούς, τους προσωπικούς ιατρούς, καθώς και τις δημόσιες δομές Ψυχικής Υγείας. Από τον Σεπτέμβριο του 2025 η υπηρεσία θα επεκταθεί και στα νοσοκομεία του ΕΣΥ
  • ενημέρωση για προληπτικές εξετάσεις / εμβολιασμό
  • ενημέρωση για παράδοση/ παραλαβή φαρμάκων υψηλού κόστους (Φ.Υ.Κ.)
  • γενική πληροφόρηση για ταξιδιωτική ιατρική
  • σύνδεση με Γραμμές Στήριξης
  • παράπονα – καταγγελίες

2. Από τον Οκτώβριο ως τον Δεκέμβριο κατά τη Β’ Φάση θα αναπτυχθεί ο μηχανισμός με κατάλληλο προσωπικό που θα καθοδηγεί τους πολίτες στις δομές και τις υπηρεσίες υγείας και την επέκταση των υπηρεσιών πληροφόρησης και εξυπηρέτησης και

3. Από τον Ιανουάριο ως τον Ιούνιο κατά την Γ΄ Φάση, θα γίνει πλήρης εξάπλωση και είσοδος του συνόλου των υπηρεσιών του υπουργείου Υγείας και των δομών και υπηρεσιών που εποπτεύει το υπουργείο.

Το έργο προβλέπει επίσης και τη δημιουργία ψηφιακής πλατφόρμας, παράλληλα με τη λειτουργία της τηλεφωνικής γραμμής, η οποία θεωρείται πιο φιλική ιδίως για τις μεγαλύτερες ηλικίες, οι οποίες έχουν και μεγαλύτερη ανάγκη τις υπηρεσίες υγείας.

Στο τηλέφωνο, ένα ηχογραφημένο μήνυμα θα κατευθύνει τους πολίτες στο σημείο που χρειάζεται για τη διεκπεραίωση της υπόθεσής τους.

© Πηγή: In.gr


Περισσότερα Video

Ακολουθήστε το Politica στο Google News και στο Facebook