Παρουσιάστηκε το Ψηφιακό Σχολείο – Πώς θα γίνει η μετάβαση της εκπαίδευσης στην ψηφιακή εποχή

Μία «γέφυρα» ανάμεσα στο σύγχρονο σχολείο και τη νέα ψηφιακή εποχή έρχεται να σηματοδοτήσει το Ψηφιακό Σχολείο, το οποίο δεν θα βασίζεται μόνο στην τεχνολογία, αλλά και στην ουσιαστική ανθρώπινη συμμετοχή και την ηθική.
Η παρουσίαση του Ψηφιακού Σχολείου που συνδέει το σήμερα με το αύριο, πραγματοποιήθηκε από την υπουργό Παιδείας την Τετάρτη 12 Νοεμβρίου στο Ωδείο Αθηνών, παρουσία μεγάλου αριθμού στελεχών της εκπαιδευτικής και ακαδημαϊκής κοινότητας καθώς και μαθητών.
Όπως υπογραμμίστηκε, η ψηφιακή μετάβαση στην εκπαίδευση δεν είναι απλώς ένα έργο υποδομών. Πάνω απ’ όλα είναι ένα έργο των μαθητών και των οικογενειών τους, που μαθαίνουν, εργάζονται, συνεργάζονται, εξελίσσονται.
Η υπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη παρουσίασε τον τρόπο που το όραμα του Ψηφιακού Σχολείου γίνεται πράξη μέσα από πρωτοβουλίες, προγράμματα και δράσεις. Σύνδεση υψηλής ταχύτητας, έξυπνος εξοπλισμός, νέα εργαλεία μάθησης – είναι μερικά μόνο από τα δομικά στοιχεία της προσπάθειας, που καθιστά το σχολείο προσιτό σε όλα τα παιδιά της χώρας, όσο απομονωμένο κι αν είναι το μέρος που ζουν.
Σ. Ζαχαράκη: Ένα πολύ πλούσιο ψηφιακό φροντιστήριο που έρχεται να βοηθήσει την ελληνική οικογένεια
Η παρουσίαση του Ψηφιακού Σχολείου από την υπουργό Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη
«Το ταξίδι του Ψηφιακού Σχολείου στην Ελλάδα ξεκίνησε πριν λίγα χρόνια, με τη χώρα μας να αλλάζει ριζικά. Από τη στείρα αποστήθιση, προσπαθήσαμε να οδηγήσουμε την εκπαίδευση στη δημιουργία. Από τη μετωπική διδασκαλία, στη συνεργασία. Κι από την κιμωλία, στην ψηφιακή εμπειρία. Το Ψηφιακό Σχολείο γίνεται πραγματικότητα με την βοήθεια του Ταμείου Ανάκαμψης», ανέφερε η υπουργός, παραθέτοντας έναν προς έναν τους σταθμούς του νέου εγχειρήματος.
Οι διαδραστικοί πίνακες και τα νέα τεχνολογικά εργαλεία
Το υπουργείο Παιδείας προμήθευσε τα σχολεία με 36.264 διαδραστικά συστήματα σε 6.879 σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σε γενική και επαγγελματική εκπαίδευση από την Ε’ δημοτικού ως την Γ’ λυκείου.
Παράλληλα, λειτουργεί το ψηφιακό φροντιστήριο – από την Ε’ δημοτικού ως την Γ’ λυκείου. Με ασύγχρονο τρόπο στις μικρότερες τάξεις, με ζωντανά μαθήματα στην Γ’ λυκείου.
Εξασφαλίστηκε ήδη η προμήθεια για την εγκατάσταση επιπλέον 2.900 διαδραστικών συστημάτων, ενώ μέχρι το τέλος της χρονιάς εκτιμάται πως θα βρίσκονται στις τάξεις.
Επιπλέον, αποκτήθηκε εξοπλισμός ρομποτικής και STEM για την εκπαίδευση με 29,9 εκατομμύρια ευρώ. Συγκεκριμένα, δόθηκαν 117.121 σετ ρομποτικής σε 11.146 σχολεία από το νηπιαγωγείο έως και γ’ γυμνασίου.
«Το έργο αυτό, το οποίο έχει ολοκληρωθεί, ήδη δείχνει πως μπορεί να είναι ένα θεμέλιο για ένα δημιουργικό και συμπεριληπτικό σχολείο», δήλωσε η υπουργός σχετικά.
Με επένδυση 22,2 εκατομμυρίων, δημιουργείται πλατφόρμα ψηφιακής μάθησης, στην οποία περιλαμβάνεται η μετατροπή του διδακτικού υλικού σε ενότητες ηλεκτρονικής μάθησης για την ενίσχυση της ψηφιακής και εξ αποστάσεων εκπαίδευσης για όλους τους μαθητές και σπουδαστές στην Ελλάδα.
Μετουσιώνονται τα προγράμματα σπουδών σε ανοιχτού κώδικα με διαδραστικά ψηφιακά περιβάλλοντα, με ψηφιακές τεχνολογίες στην εκπαιδευτική διαδικασία, με ανοιχτούς εκπαιδευτικούς πόρους, μία δαπάνη που ανέρχεται σε 79,9 εκ. Συγκεκριμένα, 15.000 ψηφιακά αντικείμενα θα δημιουργηθούν σε 4.000 ψηφιακά σενάρια με 4.000 μαθήματα με 3.000 βίντεο εξατομικευμένης μάθησης. Όλα αυτά, μπορούν να γίνουν πράξη άμεσα και να αξιοποιηθούν αναλόγως.
Το Ψηφιακό Φροντιστήριο
Μέχρι σήμερα, έχουν πραγματοποιηθεί 3.500 ώρες ζωντανών μαθημάτων, 45λεπτα από καθηγητές, οι οποίοι κατόπιν αίτησης πηγαίνουν καθημερινά στο υπουργείο, καλύπτοντας πολλά γνωστικά αντικείμενα. 85 εκπαιδευτικοί προσφέρουν 477 ώρες «ζωντανών» μαθημάτων για τα περισσότερα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα ΓΕΛ, ΕΠΑΛ και ειδικών μαθημάτων.
Πρόσφατα, προστέθηκαν 4 νέα μαθήματα στην επαγγελματική εκπαίδευση όπως και 3 μαθήματα στοχευμένα και προσαρμοσμένα στις ανάγκες των παιδιών στην ειδική αγωγή, προκειμένου να διευρυνθεί η προσβασιμότητα για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
«Έχουν συνδεθεί μέσα στον πρώτο μήνα 35.000 μαθητές. Σταδιακά, θα αναπτύσσονται νέα εξεταστικά εργαλεία, ένα πλούσιο ψηφιακό φροντιστήριο, το οποίο ευελπιστούμε να απομειώσει και το βάρος που έχει η ελληνική οικογένεια στο να ενισχύσει τα παιδιά και να πετύχουν τους στόχους τους μέσω του σχολείου», ανέφερε η υπουργός. Ειδικότερα, εμπλουτίζεται η πλατφόρμα ασύγχρονης υποστήριξης (lms.digitalschool.gov.gr) με νέες ασκήσεις, επαναλήψεις και βίντεο υψηλής ποιότητας.
Πηγή:protothema.gr