Αφήνουν μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες στην ίδια τάξη γιατί δεν προλαβαίνει το ΚΕΔΑΣΥ να αξιολογήσει – 3.000 μαθητές εγκλωβισμένοι

Δημοσιεύτηκε στις 20/06/2025 10:10

Αφήνουν μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες στην ίδια τάξη γιατί δεν προλαβαίνει το ΚΕΔΑΣΥ να αξιολογήσει – 3.000 μαθητές εγκλωβισμένοι

Αδιανότητες καταστάσεις για 3.000 μαθητές στο νομό Ηρακλείου με εμφανείς μαθησιακές δυσκολίες που περιμένουν για καιρό την αξιολόγηση τους από το Κέντρο Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης,προκειμένου να λάβουν υποστήριξη και να ενταχθούν σε ειδική κατηγορία μαθητών.

Το αποτέλεσμα; Oι εκπαιδευτικοί χωρίς την επίσημη γνωμάτευση της μαθησιακής δυσκολίας αξιολογούν τους μαθητές με τα ίδια κριτήρια με τους μαθητές που δεν έχουν δυσκολίες και έτσι αφήνουν τους μαθητές στην ίδια τάξη!

Οι γονείς ενός εκ των 3.000 μαθητών του Ηρακλείου που βιώνουν το Γολγοθά ,με επιστολή τους στο Politica, απευθύνουν δημόσια έκκληση για να απεγκλωβιστούν οι μαθητές :

“Αξιότιμη συντακτική ομάδα,

Θα ήθελα να εκφράσω την έντονη διαμαρτυρία μου και την αγωνία μου για την κατάσταση που επικρατεί με τις αιτήσεις αξιολόγησης στο ΚΕΔΑΣΥ Ηρακλείου (Κέντρο Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης), η οποία επηρεάζει άμεσα τη σχολική πορεία μαθητών που έχουν ανάγκη εξατομικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης.

Συγκεκριμένα, σε γυμνάσιο του Ηρακλείου, παρά το γεγονός ότι έχει κατατεθεί αίτηση για αξιολόγηση εδώ και πολύ καιρό, το παιδί δεν έχει ακόμα περάσει από τη διαδικασία του ΚΕΔΑΣΥ Ηρακλείου. Παρά τις φανερές μαθησιακές δυσκολίες και την άμεση ανάγκη για εκπαιδευτική στήριξη, το σχολείο προχώρησε στην απόφαση να αφήσει το παιδί στην ίδια τάξη, χωρίς να έχει προηγηθεί επίσημη γνωμάτευση ή εξατομικευμένο πλάνο υποστήριξης.

Την ίδια στιγμή, είναι γνωστό πως πάνω από 3.000 αιτήσεις παραμένουν σε εκκρεμότητα, αποκαλύπτοντας τη σοβαρή υποστελέχωση και την αδυναμία του ΚΕΔΑΣΥ Ηρακλείου να ανταποκριθεί εγκαίρως.

Αυτή η καθυστέρηση όχι μόνο παραβιάζει το δικαίωμα των παιδιών στην ισότιμη εκπαίδευση, αλλά και οδηγεί σε σοβαρές ψυχολογικές και μαθησιακές συνέπειες, καθώς τα παιδιά βιώνουν απόρριψη, αποτυχία και αδικία.

Είναι απαράδεκτο το 2025 να υπάρχουν παιδιά που μένουν πίσω χωρίς καμία στήριξη, επειδή το κράτος αδυνατεί να οργανώσει έγκαιρα τις υπηρεσίες του.

Καλούμε τις αρμόδιες αρχές να δώσουν άμεση προτεραιότητα στις εκκρεμείς αξιολογήσεις και να ζητήσουν από τα σχολεία να μην λαμβάνουν αποφάσεις που μπορεί να στιγματίσουν μαθητές, χωρίς πρώτα να έχουν εξαντληθεί όλα τα μέσα υποστήριξης.

Ζητώ την παρέμβασή σας για την ανάδειξη αυτού του σοβαρού και ανθρώπινου ζητήματος”.


Περισσότερα Video

Ακολουθήστε το Politica στο Google News και στο Facebook