“Η Κρήτη αλλάζει…” – Χρήστος Δήμας: Από σήμερα ξεκινά η υλοποίηση έργων οδικής ασφάλειας στον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης

Δημοσιεύτηκε στις 22/07/2025 11:43

“Η Κρήτη αλλάζει…” – Χρήστος Δήμας: Από σήμερα ξεκινά η υλοποίηση έργων οδικής ασφάλειας στον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης

Σε μία επίσκεψη με έντονο συμβολισμό αλλά και ουσιαστικό περιεχόμενο, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Δήμας, συνοδευόμενος από κυβερνητικά στελέχη και τεχνικά κλιμάκια, βρέθηκε σήμερα στα Χανιά, επαναφέροντας στο προσκήνιο το πιο πολυσυζητημένο έργο υποδομής της Κρήτης: τον Βόρειο Οδικό Άξονα (ΒΟΑΚ).

Μετά από δεκαετίες υποσχέσεων, εξαγγελιών και καθυστερήσεων, η σημερινή επίσκεψη επιχειρεί να αποτυπώσει την πολιτική βούληση της κυβέρνησης να επιταχύνει τις διαδικασίες και να μετατρέψει τις μακέτες σε εργοτάξια. Στο επίκεντρο της παρουσίας τους: οι εξελίξεις στο δυτικό τμήμα του έργου, τα χρονοδιαγράμματα, οι επιμέρους παρεμβάσεις και κυρίως οι δεσμεύσεις για ένα ασφαλές, σύγχρονο και λειτουργικό οδικό δίκτυο που θα ενώσει ουσιαστικά την Κρήτη από άκρη σε άκρη.

Του Νίκου Τσιλιπουνιδάκη

Την έναρξη των εργασιών για την εφαρμογή άμεσων μέτρων με σκοπό τη βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας στον ΒΟΑΚ, ανακοίνωσαν σήμερα στα Χανιά ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Δήμας, ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης, ο Υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος και ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Δημήτρης Αναγνώπουλος, ενώ στην εκδήλωση απηύθυναν ομιλίες ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης και ο Γενικός Αστυνομικός Διευθυντής Κρήτης, Υποστράτηγος Νικόλαος Σπυριδάκης.

 

Κατά την ομιλία του, ο Υπουργός δήλωσε: «Από σήμερα αρχίζουν να υλοποιούνται τα μέτρα οδικής ασφάλειας στον ΒΟΑΚ, σε δύο συγκεκριμένα τμήματα: από το Κολυμπάρι μέχρι τα Χανιά και από τα Λινοπεράματα μέχρι τον ΧΥΤΑ Ηρακλείου. Τα μέτρα αυτά είναι αντίστοιχα με εκείνα που εφαρμόσαμε με επιτυχία στο Πάτρα – Πύργος, όπου παρατηρήθηκε εντυπωσιακή μείωση των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων και των σοβαρών τραυματισμών. Η μέριμνα της Πολιτείας είναι η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και στον ΒΟΑΚ, με επτά σημαντικές παρεμβάσεις έως το τέλος του έτους».

Ο Υπουργός παρουσίασε το χρονοδιάγραμμα των παρεμβάσεων στον υφιστάμενο ΒΟΑΚ:

Τα πρώτα δύο τμήματα στα οποία ξεκινούν οι παρεμβάσεις:

* Κολυμπάρι – Χανιά
* ΧΥΤΑ Ηρακλείου – Λινοπεράματα

Εντός του 2025 προβλέπονται παρεμβάσεις στα εξής σημεία:

* Χανιά – Γεωργιούπολη
* Πετρές – Ατσιπόπουλο
* Κίσσαμος – Κολυμπάρι
* Ρέθυμνο – Γεροπόταμος
* Γεροπόταμος – ΧΥΤΑ Ηρακλείου

Μέσω προσομοίωσης παρουσιάστηκαν τα τεχνικά χαρακτηριστικά των παρεμβάσεων. Ο Υπουργός υπογράμμισε πως στόχος δεν είναι η εξάλειψη κάθε τροχαίου, αλλά η σημαντική μείωση του κινδύνου.

Δηλώσεις Κυβερνητικών Στελεχών

Κωνσταντίνος Κυρανάκης, Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών: «Τα τροχαία παραμένουν η πρώτη αιτία θανάτου για τους νέους κάτω των 29 ετών. Από το 2019, η κυβέρνηση δίνει προτεραιότητα στην οδική ασφάλεια με τον νέο ΚΟΚ και στοχευμένες δράσεις. Δημιουργούμε συμμαχία ευθύνης για να πούμε στο τέλος της χρονιάς ότι επιτέλους κάτι άλλαξε στην Ελλάδα».

Νίκος Ταχιάος, Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών:«Ο νέος ΒΟΑΚ είναι ένα μεγάλο έργο που προχωρά μέσω τριών διαφορετικών συμβάσεων: δημόσιο έργο, ΣΔΙΤ και παραχώρηση. Ήδη συζητούμε με τις τοπικές κοινωνίες για την ωρίμανση και της τέταρτης σύμβασης, από Παχιά Άμμο έως Σητεία. Η οδική ασφάλεια και η συναίνεση είναι οι λέξεις-κλειδιά για την επιτυχία του έργου».

Σταύρος Αρναουτάκης, Περιφερειάρχης Κρήτης: «Οι αριθμοί και τα στοιχεία επιβάλλουν ολιστικές παρεμβάσεις. Με κονδύλια από το ΕΣΠΑ, το ΠΔΕ και το Ταμείο Ανάκαμψης, υλοποιούμε πρόγραμμα 107 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας στην Κρήτη».

Δημήτρης Αναγνώπουλος, Γενικός Γραμματέας Υποδομών: «Το ΥΠΥΜΕ, έχοντας την εμπειρία από το Πάτρα – Πύργος, εφαρμόζει άμεσα τα ίδια μέτρα στο τμήμα Κίσσαμος – Λινοπεράματα, με παρεμβάσεις σε 7 επιλεγμένα τμήματα, με βάση την προτεραιότητα και την αναγκαιότητα».

Νικόλαος Σπυριδάκης, Υποστράτηγος, Γενικός Αστυνομικός Διευθυντής Κρήτης: «Για εμάς, κάθε θανατηφόρο είναι μαχαιριά. Η Αστυνομία δεσμεύεται να ανταποκριθεί στο έργο, με στόχο τη δραστική μείωση των τροχαίων. Ήδη τα στοιχεία για το 2025 δείχνουν ενθαρρυντική εικόνα, με μόνο έναν θάνατο στο πρώτο εξάμηνο».

Στοιχεία της Εκδήλωσης

Την εκδήλωση παρουσίασε ο πρόεδρος της Motorsport Greece, Τάκης Πουρναράκης, λέγοντας: «Αυτό που συζητάμε εδώ και χρόνια για την οδική ασφάλεια στον ΒΟΑΚ, επιτέλους υλοποιείται».

Παρόντες μεταξύ άλλων:

* Οι βουλευτές Χανίων: Ντόρα Μπακογιάννη, Σέβη Βολουδάκη, Αλέξανδρος Μαρκογιαννάκης
* Οι βουλευτές Ηρακλείου: Λευτέρης Αυγενάκης, Μάξιμος Σενετάκης
* Ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Ηρακλείου: Νικόλαος Συριγωνάκης
* Ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Χανίων: Νικόλαος Καλογερής
* Δήμαρχοι της ευρύτερης περιοχής

Ενημερωτικά Στοιχεία

Ο ΒΟΑΚ είναι ένας από τους πλέον επικίνδυνους δρόμους της χώρας. Στο τμήμα Κίσσαμος – Ηράκλειο έχουν σημειωθεί 26 σοβαρά τροχαία με 20 θανάτους την τελευταία τριετία. Εντοπίστηκαν 13 περιοχές υψηλής επικινδυνότητας, εκ των οποίων οι 11 βρίσκονται στο προαναφερθέν τμήμα.

Με βάση την εμπειρία από το Πάτρα – Πύργος, εφαρμόζονται χαμηλού κόστους και άμεσης υλοποίησης μέτρα χωρίς ανάγκη περιβαλλοντικών αδειών ή απαλλοτριώσεων.

Κύρια Μέτρα Οδικής Ασφάλειας

* Διαμόρφωση λωρίδων κυκλοφορίας τύπου «2+1»
* Καθαρισμός βλάστησης και τάφρων
* Εσοχές έκτακτης ανάγκης
* Αναδιαμόρφωση και δημιουργία κόμβων
* Φωτισμός και σηματοδότηση
* Διαγραμμίσεις, σήμανση, νέα στηθαία και αντανακλαστικά
* Προστασία από καταπτώσεις σε 93 σημεία, μήκους 24 χλμ.

Προβλεπόμενοι Στόχοι

* Μείωση θανάτων και τραυματισμών
* Διατήρηση της κυκλοφορίας κατά την κατασκευή
* Ασφαλής διέλευση σε κόμβους και εισόδους
* Εφαρμογή του ΚΟΚ από τους οδηγούς

 


Περισσότερα Video

Ακολουθήστε το Politica στο Google News και στο Facebook