Η σοκαριστική απολογία της μητέρας του Άγγελου: «Δεν πήγα το παιδί στο νοσοκομείο γιατί ήταν μακριά – Μου έλεγε ότι το έκαιγε για να βάλει μυαλό»

Του Νίκου Τσιλιπουνιδάκη
Με τη συγκλονιστική απολογία της 27χρονης μητέρας συνεχίστηκε στο Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο Ηρακλείου η δίκη για τον θάνατο του 3χρονου Άγγελου, σε μία από τις πιο σοκαριστικές υποθέσεις παιδικής κακοποίησης που έχουν απασχολήσει τη χώρα.
Η κατηγορούμενη, εμφανώς φορτισμένη, ζήτησε επανειλημμένα συγγνώμη, υποστηρίζοντας πως ακόμη δεν έχει συνειδητοποιήσει ότι το παιδί της δεν βρίσκεται στη ζωή.
«Δεν έχω καταλάβει ότι το παιδί μου έχει φύγει. Νιώθω ότι είναι εδώ. Ζητώ χίλια συγγνώμη που δεν πρόλαβα να κάνω τίποτα», είπε ολοκληρώνοντας την απολογία της.
Η γνωριμία με τον πατέρα του παιδιού και οι καταγγελίες για κακοποίηση
Η 27χρονη περιέγραψε αρχικά την προσωπική της ζωή πριν από τη γέννηση του Άγγελου. Όπως ανέφερε, μετά από μία προηγούμενη εγκυμοσύνη που δεν ολοκληρώθηκε, γνώρισε μέσω Facebook τον βιολογικό πατέρα του παιδιού και από την πρώτη κιόλας ημέρα μετακόμισε στο σπίτι του.
«Μου είπε το ίδιο βράδυ “δεν θα πας σπίτι σου, θα μείνεις εδώ σε εμένα”», ανέφερε χαρακτηριστικά, σημειώνοντας ότι η μητέρα της είχε αντιδράσει.
Όπως ισχυρίστηκε, κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης δεχόταν συστηματική σωματική και ψυχολογική κακοποίηση, χωρίς ποτέ να απευθυνθεί στις Αρχές.
Υποστήριξε ακόμη ότι ο βιολογικός πατέρας χτυπούσε και τον μικρό Άγγελο.
«Το έβαλε κάτω στο πάτωμα και το χτυπούσε με χαστούκια επειδή δεν τον πλησίαζε», κατέθεσε, ενώ πρόσθεσε πως όταν αντέδρασε, εκείνος επιτέθηκε και στην ίδια.
Η κατηγορούμενη ανέφερε επίσης ότι ο βιολογικός πατέρας ήθελε να αναγνωρίσει το παιδί, όμως η ίδια δεν το επέτρεψε, καθώς –όπως υποστήριξε– φοβόταν για την ασφάλεια του Άγγελου.
«Τον εμπιστεύτηκα από την πρώτη μέρα»
Συνεχίζοντας την απολογία της, αναφέρθηκε στη γνωριμία της με τον δεύτερο κατηγορούμενο, επίσης μέσω Facebook.
«Με ρώτησε αν θέλω να κάνουμε σχέση από την πρώτη μέρα που με γνώρισε. Είπα ναι. Δεν τον ήξερα καθόλου. Τον εμπιστεύτηκα πολύ γρήγορα», είπε στο δικαστήριο.
Όπως ανέφερε, το παιδί στην αρχή κοιμόταν μαζί τους στο ίδιο κρεβάτι, ενώ αργότερα άρχισαν –όπως ισχυρίζεται– τα σοβαρά περιστατικά κακοποίησης.
«Μετά δεν ξέρω τι τον έπιασε. Πήρε το ξύλο της κούνιας και τον είδα να χτυπάει το παιδί στα χέρια και στα γόνατα επειδή ήταν ζωηρός», είπε χαρακτηριστικά.
Παράλληλα, κατέθεσε ότι ο σύντροφός της δικαιολογούσε τη συμπεριφορά του λέγοντας πως «το καίει για να βάλει μυαλό».
«Πώς να πάω στο νοσοκομείο; Ήταν μακριά»
Σε μία από τις πιο χαρακτηριστικές στιγμές της απολογίας της, όταν ρωτήθηκε γιατί δεν μετέφερε το παιδί στο νοσοκομείο, η 27χρονη απάντησε:
«Πώς να πάω στο νοσοκομείο; Αφού ήταν μακριά».
Παραδέχθηκε ότι έβλεπε τραύματα πάνω στο σώμα του παιδιού, ωστόσο υποστήριξε ότι δεν γνώριζε πώς είχαν προκληθεί.
«Αν πάθει κάτι το παιδί σου, θα κάνουμε άλλο»
Η κατηγορούμενη περιέγραψε και τα γεγονότα λίγο πριν εγκαταλείψει το σπίτι μαζί με τον Άγγελο.
Όπως είπε, αφορμή στάθηκε περιστατικό στο σχολείο, όταν το παιδί επαναλάμβανε μία άσεμνη λέξη.
«Αυτή ήταν η αιτία για να πάρω το παιδί και να εξαφανιστώ», ανέφερε, λέγοντας ότι έφυγε χωρίς να ενημερώσει τους γονείς της και παίρνοντας μαζί της ελάχιστα προσωπικά αντικείμενα.
Στη συνέχεια περιέγραψε όσα συνέβησαν την ημέρα που ο μικρός Άγγελος υπέστη τα μοιραία τραύματα.
«Βγήκα για καφέ. Όταν γύρισα, είδα το παιδί πάνω στον καναπέ με γυρισμένα τα μάτια. Μου είπε ότι χτύπησε στο τραπεζάκι», κατέθεσε.
Η ίδια αποκάλυψε ακόμη ότι ο σύντροφός της φέρεται να της είχε πει:
«Αν πάθει κάτι το παιδί σου, δεν πειράζει. Θα κάνουμε άλλο».
Οι φωτογραφίες που συγκλόνισαν την αίθουσα
Κατά τη διάρκεια της εξέτασής της, η πρόεδρος του δικαστηρίου έδειξε στη μητέρα φωτογραφίες του παιδιού με εμφανή σημάδια κακοποίησης.
Η 27χρονη ρωτήθηκε αν είχε δει τις συγκεκριμένες κακώσεις και πώς προκλήθηκαν, απαντώντας επανειλημμένα πως δεν γνωρίζει.
Δεν εμφανίστηκε ο 44χρονος
Σήμερα επρόκειτο να απολογηθεί και ο 44χρονος συγκατηγορούμενος, ωστόσο δεν εμφανίστηκε στο δικαστήριο, επικαλούμενος προβλήματα υγείας.
Καθηγητής Ψυχιατρικής: «Παρουσιάζει νοητική στέρηση»
Στο δικαστήριο κατέθεσε και ο καθηγητής Ψυχιατρικής που εξέτασε την 27χρονη τρεις φορές στις φυλακές Κορυδαλλού.
Όπως ανέφερε, η αξιολόγησή του επιβεβαιώνει παλαιότερες γνωματεύσεις από το Νοσοκομείο Παίδων «Αγία Σοφία», σύμφωνα με τις οποίες η κατηγορούμενη παρουσιάζει νοητική στέρηση, η οποία δεν γίνεται εύκολα αντιληπτή από την εξωτερική της εικόνα.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα, όπως είπε, ήταν όταν της ζητήθηκε να αναφέρει τρία ευρωπαϊκά κράτη και εκείνη απάντησε:
«Ελλάδα, Πάτρα, Αυστραλία».
Ο καθηγητής εξήγησε ότι μπορεί να αντιλαμβάνεται πως μία πράξη αποτελεί κακοποίηση, ωστόσο δυσκολεύεται σημαντικά να αξιολογήσει τη σοβαρότητά της και να επεξεργαστεί τις συνέπειές της.
Μάλιστα, σημείωσε πως δεν είναι βέβαιος ότι ακόμη και σήμερα η 27χρονη έχει συνειδητοποιήσει πλήρως ότι το παιδί της έχει πεθάνει.
Σε ερώτηση αν είχε τη νοητική ικανότητα να αποκρύπτει συνειδητά περιστατικά κακοποίησης, απάντησε:
«Κατά τη γνώμη μου, με βάση την αξιολόγηση των στοιχείων, απολύτως όχι».
Αναφορά σε επεισόδιο με την Ειρήνη Μουρτζούκου
Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας, ο συνήγορος υπεράσπισης του δεύτερου κατηγορούμενου υποστήριξε ότι, κατά την κράτησή της στις φυλακές Κορυδαλλού, η 27χρονη είχε εμπλακεί σε επεισόδιο με άλλη κρατούμενη και συγκεκριμένα φέρεται να χτύπησε την Ειρήνη Μουρτζούκου, ισχυρισμός που κατατέθηκε στο πλαίσιο της ακροαματικής διαδικασίας.
Το δικαστήριο καλείται να αξιολογήσει το σύνολο του αποδεικτικού υλικού, τις καταθέσεις των μαρτύρων και τις απολογίες των κατηγορουμένων, προκειμένου να καταλήξει στην κρίση του για μία υπόθεση που έχει συγκλονίσει το πανελλήνιο.