ΚΚΕ: «ΒΟΑΚ χωρίς διόδια, σύγχρονος και ασφαλής για τις ανάγκες του κρητικού λαού»

Η Τομεακή Επιτροπή Ηρακλείου παραχώρησε Συνέντευξη Τύπου με θέμα : «ΒΟΑΚ χωρίς διόδια, σύγχρονος και ασφαλής για τις ανάγκες του κρητικού λαού».
Παρακάτω παρατίθεται το κείμενο :
Λίνα Ανδρουλάκη, μέλος του ΤΓ Ηρακλείου του ΚΚΕ και δημοτική σύμβουλος Ηρακλείου με την «Λαϊκή Συσπείρωση»
«Η πρόσφατη κύρωση της σύμβασης παραχώρησης του ΒΟΑΚ, αποτελεί σκάνδαλο για τον λαό της Κρήτης καθώς έρχεται για να καλύψει τις απαιτήσεις του ξενοδοχειακού, τουριστικού, εμπορικού και κατασκευαστικού κεφαλαίου και όχι τις ανάγκες του λαού, των κατοίκων και επισκεπτών της Κρήτης. Η μετατροπή του ΒΟΑΚ σε κλειστό, ιδιωτικό αυτοκινητόδρομο με φανερά και σκιώδη διόδια, όχι μόνο δεν θα λύσει, αλλά αντίθετα θα εντείνει, τα προβλήματα των μετακινήσεων στο νησί, ενώ θα προσθέσει νέα οικονομικά βάρη στο λαό της Κρήτης αλλά και συνολικά της χώρας.
Το γεγονός ότι έχει αυτή τη χάραξη δεν είναι τεχνικό ζήτημα αλλά πολιτικό.
Ότι διχοτομεί τις πόλεις και δεν προβλέπεται η πλήρης υπογειοποίηση του στο Ηράκλειο από Γάζι έως Καρτερό, όπως πρότεινε το ΚΚΕ, που υπό προϋποθέσεις θα αποτελούσε λύση για συντομότερη και φθηνότερη διέλευση και χωρίς απαλλοτρίωση, είναι γιατί στοχεύει να εγκλωβίσει τις μετακινήσεις στον ΒΟΑΚ.
Ο λαός της Κρήτης και του Ηρακλείου να μην επιτρέψει σε κανέναν ιδιώτη να εκμεταλλευτεί την δημόσια περιουσία, να απαιτήσει αναβαθμισμένο δημόσιο και δωρεάν οδικό δίκτυο με βάση τις ανάγκες του!»
Μανώλης Συντυχάκης, μέλος Επιτροπής Περιοχής Κρήτης και βουλευτής Ηρακλείου με το ΚΚΕ
«Η σύμβαση παραχώρησης για τον ΒΟΑΚ είναι ληστρική. Η υλοποίηση των «αναπτυξιακών» έργων στην Κρήτη, όπως ο ΒΟΑΚ, έχει ως κριτήριο τις απαιτήσεις των επιχειρηματικών ομίλων και όχι την κάλυψη των ουσιωδών αναγκών των κατοίκων του νησιού.
Απόδειξη, το γεγονός ότι δεν θα επεκταθεί μέχρι τη Σητεία, με αποτέλεσμα να μην καλύπτει το σύνολο της έκτασης του νησιού, επειδή δεν συμφέρει τους κατασκευαστικούς ομίλους καθώς δεν θα αποφέρει άμεσα τα προσδοκώμενα κέρδη από τα διόδια.
Οι κάτοικοι της Κρήτης θα κληθούν να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για να πληρώσουν όχι μόνο την κατασκευή του ΒΟΑΚ, αλλά και τη λειτουργία και συντήρησή του μελλοντικά. Για ένα έργο που έχει ήδη κατασκευαστεί στο μεγαλύτερο μέρος του με χρήματα από το Δημόσιο, ο ιδιώτης βάζει ψίχουλα, μόλις 220 εκατομμύρια, ενώ το Δημόσιο, δηλαδή ο ελληνικός λαός, βάζει 891 εκατομμύρια, πέντε φορές περισσότερο από τον ιδιώτη, ο οποίος και θα τον εκμεταλλεύεται μέσω των διοδίων για 35 ολόκληρα χρόνια! Μάλιστα, επιδιώκει να εισπράττει διόδια και πριν την παράδοση του έργου, με το επιχείρημα της εξοικείωση του πολίτη.
Υποκριτική είναι η στάση των άλλων κομμάτων, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ κ.ά. αφού συμφωνούν με την πολιτική των παραχωρήσεων και ιδιωτικοποιήσεων. Το απέδειξαν και μέσα στη βουλή κατά την διάρκεια της συζήτησης για την κύρωση της σύμβασης.
Το ΠΑΣΟΚ ψήφισε θετικά στην κύρωση αποδεικνύοντας ότι είναι το alter ego της ΝΔ προετοιμάζοντας τις μελλοντικές συνεργασίες.
Ο ΣΥΡΙΖΑ, ενώ τάσσεται υπέρ των συμβάσεων παραχώρησης και των ΣΔΙΤ, άρα διόδια, άρα ιδιώτες, καταψήφισε τη σύμβαση για καθαρά επικοινωνιακούς και ψηφοθηρικούς λόγους.
Τα περί νησιωτικότητας και οι δευτερεύουσες διαφωνίες τους, είναι για τους αφελής, για να θολώσουν τα νερά και να κρύψουν τις πραγματικές τους προθέσεις. Διότι, ΒΟΑΚ με ιδιώτες συνεπάγεται διόδια. Η ουσία είναι ότι η ΝΔ τους πήρε την μπουκιά από το στόμα τους, ενώ πασχίζουν να αποδείξουν ότι είναι καλύτεροι και πιο πιστοί σύμμαχοι των επιχειρηματικών ομίλων.
Συνειδητά δεν απαντούν στο ερώτημα από ποιον και για ποιον γίνεται το έργο; Όπως επίσης, δεν αρκεί να τίθεται απλά το δίλλημα Ιδιωτικός ή δημόσιος ΒΟΑΚ; Σήμερα είναι δημόσιος και να τα αποτελέσματα. Επικίνδυνος, ασυντήρητος με χιλιάδες θανατηφόρα ατυχήματα.
Το ΚΚΕ λέει, ούτε δημόσιος ούτε ιδιωτικός σε ένα σύστημα που το ένα χέρι νίβει τ’ άλλο και τα δύο τα μεγάλα οικονομικά συμφέροντα σε βάρος της ασφάλειας του λαού.
Προβάλλει σήμερα επιτακτικά, η ανάγκη – αυτό θέλει ο Κρητικός λαός – συνολικά ένα οδικό δίκτυο σύγχρονο ασφαλές που να καλύπτει όλες τις σύγχρονες ανάγκες του, με τον ΒΟΑΚ να ξεκινά από την Κίσσαμο και να καταλήγει στη Σητεία, με συνδετήριους άξονες Βορρά – Νότο. Η χρηματοδότηση – κατασκευή – συντήρηση και λειτουργία του, να είναι στην αποκλειστική ευθύνη του κράτους, να υπάρχει ελεύθερη πρόσβαση, χωρίς διόδια ή άλλης μορφής εκμετάλλευση, με σεβασμό στο περιβάλλον, που να εντάσσεται σε έναν συνολικό ολοκληρωμένο σχεδιασμό, έξω από τη λογική κόστους – οφέλους.
Αυτό, όμως, προϋποθέτει οι συγκοινωνίες, οι αυτοκινητόδρομοι, το υπόλοιπο οδικό δίκτυο να υπάγονται 100% σε έναν ενιαίο κοινωνικοποιημένο φορέα κατασκευής, συντήρησης και λειτουργίας αυτών των έργων, σε συνεργασία με τον αντίστοιχο ενιαίο φορέα μεταφορών.
Αυτό, όμως, απαιτεί, άλλες κοινωνικές συνθήκες με κοινωνικοποιημένα τα μέσα παραγωγής και με κεντρικό σχεδιασμό της οικονομίας.
Το ΚΚΕ παλεύει για να κατακτηθούν τέτοιες κοινωνικές συνθήκες που θα έχει στο επίκεντρο την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών. Με εργατική-λαϊκή εξουσία που θα σχεδιάζει και θα οργανώνει κεντρικά επιστημονικά την οικονομία έχοντας στη διάθεσή της γι’ αυτό το σκοπό τα κοινωνικοποιημένα μέσα παραγωγής.
Ενδιάμεσες λύσεις δεν υπάρχουν !»
Δημήτρης Βρύσαλης, μέλος Επιτροπής Περιοχής Κρήτης του ΚΚΕ και περιφερειακός σύμβουλος Κρήτης με την «Λαϊκή Συσπείρωση»
«Κανένα ίχνος αυτοκριτικής δεν υπάρχει από την περιφερειακή αρχή για το γεγονός ότι ο ΒΟΑΚ και συνολικά το οδικό δίκτυο της Κρήτης (θάνατοι στο επαρχιακό οδικό δίκτυο υπερδιπλάσιοι σε σχέση με ΒΟΑΚ), αποτελούν μία ακόμα «κοιλάδα των Τεμπών». Για την κατάσταση, με τον βαρύ φόρο αίματος που πληρώνει ο κρητικός λαός, με την ευθύνη να βαραίνει όλες τις κυβερνήσεις διαχρονικά (ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΣΥΡΙΖΑ), αλλά και την τοπική – περιφερειακή διοίκηση, αλλά και η Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία αντιμετώπιζε την κατασκευή ενός νέου αυτοκινητόδρομου ως «μη επιλέξιμο» έργο. Ενώ οι κυβερνήσεις και τοπικές αρχές αξιοποιούσαν τη λεγόμενη ατομική ευθύνη για να κρύψουν τις δικές τους.
Η επιλογή για κλειστό ιδιωτικό δρόμο προμηνύει νέες δυσκολίες για τη ζωή και τη μετακίνηση στο νησί, θα εμποδίζονται γρήγορες και ασφαλείς μετακινήσεις, ο κρητικός λαός θα πληρώσει το μεγαλύτερο μέρος της κατασκευής του με διόδια φανερά και σκιώδη για να τον εκμεταλλεύεται η παραχωρησιούχος εταιρεία, δεν θα βελτιωθούν τα σοβαρά προβλήματα στο υπόλοιπο οδικό δίκτυο έως τη Σητεία και την ύπαιθρο.
Έπεσαν οι μάσκες και για την τοπική διοίκηση με την περιφερειακή αρχή, να πανηγυρίζει μαζί με την κυβέρνηση για το μεγάλο αυτό «κατόρθωμα».
Η ασφάλεια στις μεταφορές είναι υπόθεση του λαϊκού κινήματος που προτάσσει τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες και αμφισβητεί την κυρίαρχη πολιτική και το σύστημα το οποίο υπηρετεί το καπιταλιστικό κέρδος.»
Δημήτρης Δουλουφάκης, δημοτικός σύμβουλος Ηρακλείου, επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης»
«Αποδεικνύεται πώς ένα έργο απολύτως αναγκαίο για την ασφάλεια του λαού που θα έπρεπε να έχει υλοποιηθεί εδώ και χρόνια, δεν προχωρά με γνώμονα τις λαϊκές ανάγκες. Ιδιαίτερα στον Δήμο του Ηρακλείου θα εντείνει κυκλοφοριακά προβλήματα, έχει ζητήματα στην αντιπλημμυρική θωράκιση, οι οδηγοί και οι κάτοικοι θα υποχρεώνονται να κάνουν κοντινές διαδρομές μέσω του αυτοκινητόδρομου.
Η Δημοτική Αρχή, για άλλη μια φορά, στη λογική του «εφικτού», δηλαδή με την αντιλαϊκή πολιτική «κόστους-οφέλους», αποδέχεται τις σοβαρές ελλείψεις στον σχεδιασμό του ΒΟΑΚ και κάνει εκπτώσεις που θίγουν άμεσα τα συμφέροντα του Ηρακλειώτικου λαού. Μάλιστα για τα διόδια δεν την απασχολεί τι θα γίνει πέρα από τα όρια του Ηρακλείου, εάν δηλαδή ο Ηρακλειώτης πάει στην εργασία του ή να επισκεφθεί τον τόπο καταγωγής του ή για αναψυχή με την οικογένεια του.
Οι διάφορες προτάσεις για νέες χαράξεις του ΒΟΑΚ, «πρωτοβουλίες» τεχνικού και νομικού χαρακτήρα για την «παράκαμψη του Ηρακλείου» από το ΒΟΑΚ, δεν αγγίζουν την ουσία των επιδιώξεων κεφαλαίου και κυβέρνησης. Άλλες έχουν βάση, άλλες έρχονται εντελώς καθυστερημένα κι άλλες ακούγονται για να ακούγονται, με την κυβέρνηση να αφήνει να εξελίσσεται αυτή η συζήτηση, βολική για αυτήν, διότι λειτουργεί αποπροσανατολιστικά. Ο χρόνος να ροκανίζεται για να περάσει το βασικό πολιτικό διακύβευμα που είναι η παραχώρηση του νέου ΒΟΑΚ, από την μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση στους ιδιώτες, στην «ΔΙΚΤΑΙΟΝ παραχωρήσεις μονοπρόσωπη ΑΕ», αρχικός μέτοχος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ΑΕ, για 35 έτη (5χρόνια κατασκευής+30 εκμετάλλευσης), για να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις μεγαλοξενοδόχων, τουριστικών πρακτόρων, ενεργειακών και εμπορικών ομίλων σε βάρος των λαϊκών αναγκών.
Μαζί με τον λαό του Ηρακλείου θα διεκδικήσουμε να εξασφαλιστούν ασφαλείς, δημόσιες και δωρεάν μετακινήσεις.»