
Αποσβολωμένοι οι δημότες παρακολουθούν το party εκατομμυρίων σε αναθέσεις.
Με μια ανάρτηση του πριν από λίγο στον λογαριασμό του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο πρώην Αντιδήμαρχος και δημοτικός σύμβουλος Κώστας Βαρδαβάς θέτει σειρά από ερωτήματα προς τον κ.Καλοκαιρινό που βιώνει δύσκολες στιγμές στην Λότζια υπό το φως σοβαρών αποκαλύψεων για Party εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ που αθροιστικά γίνονται εκατομμύρια σε εργολάβους.
Ανάρτηση Κώστα Βαρδαβά:
Θέτουμε ξανά αναπάντητα ερωτήματα και προβληματισμούς για μια υποτιθέμενη μεταρρύθμιση που προέκυψε, και προχωράει εν κρύπτω με όρους που η δημοτική αρχή αποφεύγει να προβάλει και να συζητήσει, γιατί άραγε?
Η εργολαβία καθαριότητας των 34 εκατομμυρίων ευρώ στον Δήμο Ηρακλείου.
Στον Δήμο Ηρακλείου, η δημοτική αρχή Καλοκαιρινού εισηγήθηκε, συνέταξε και ψήφισε διακήρυξη για εργολαβία καθαριότητας ύψους 34.341.594,03 ευρώ για 4 έτη.
Η προκήρυξη αυτή συντάχθηκε και υπογράφηκε από μόνο έναν υπάλληλο ΔΕ, ο οποίος είχε αρχικά προσληφθεί ως εργάτης καθαριότητας Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης μέσω ΑΣΕΠ.
Μπορεί ο εν λόγω υπάλληλος να έχει εξελιχθεί νόμιμα, όμως γεννάται εύλογα το ερώτημα:
➤ Είναι θεσμικά και νομικά ορθό να υπογράφει μόνος του ένας διοικητικός υπάλληλος ΔΕ, διακήρυξη που δεσμεύει τον Δήμο με ποσά δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ;
Ας δούμε όμως αναλυτικά τι περιλαμβάνει αυτή η δαπάνη, και τι τελικά προσφέρει στον Δήμο και στους δημότες.
ΤΙ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ
➤ Εργατικό κόστος
• 4.400.965,26 € / έτος χωρίς ΦΠΑ
• 5.457.197,26 € / έτος με ΦΠΑ
Για: 25 οδηγούς, 48 εργάτες, 74 οδοκαθαριστές, 3 επόπτες και 1 διοικητικό υπάλληλο
Σύνολο εργαζομένων: 151
➡ Σύγκριση:
Ο Δήμος Ηρακλείου πλήρωνε λίγο πάνω από 7.000.000 € ετησίως για 360 εργαζόμενους στην καθαριότητα.
Δηλαδή, περισσότερη δουλειά με λιγότερα χρήματα.
➤ Διαχείριση προσωπικού
• 88.019,31 € / έτος χωρίς ΦΠΑ
• Περίπου 7.339,94 € τον μήνα για “διαχείριση προσωπικού”
➡ Δηλαδή πληρώνουμε εργολαβικά όχι μόνο για το προσωπικό, αλλά και για τη γραφειοκρατική του παρακολούθηση.
➤ Καύσιμα & ηλεκτρικό ρεύμα
• 457.865,80 € / έτος χωρίς ΦΠΑ
➡ Ο Δήμος σήμερα πληρώνει 540.000 € με ΦΠΑ για 170 οχήματα, και όμως για πολύ λιγότερο εξοπλισμό του εργολάβου το κόστος είναι σχεδόν ίσο!
Γιατί; Πού πάει αυτή η υπερκατανάλωση;
➤ Εξοπλισμός – Μίσθωση (leasing)
• 324.900,00 € / έτος χωρίς ΦΠΑ
• 402.876,00 € / έτος με ΦΠΑ
➡ Ο Δήμος πληρώνει για leasing που δεν θα του ανήκει ποτέ.
Ο εξοπλισμός που θα αποκτηθεί από τον εργολάβο παραμένει δικός του, ακόμη κι αν τον έχει πληρώσει ο Δήμος για 4 χρόνια.
Ερώτηση:
Γιατί να μην αποκτήσει ο ίδιος ο Δήμος τον εξοπλισμό μέσω leasing, χωρίς εργολαβικό κέρδος και να τον έχει στην κυριότητά του;
➤ Κόστος φθορών εξοπλισμού (καινούριου!)
• 509.557,78 € / έτος χωρίς ΦΠΑ
• 631.851,64 € / έτος με ΦΠΑ
➡ Πληρώνουμε για φθορές σε ολοκαίνουριο εξοπλισμό, του οποίου την κυριότητα δεν θα αποκτήσουμε ποτέ.
➤ Συντήρηση – Ασφάλιση εξοπλισμού
• 134.000,00 € / έτος χωρίς ΦΠΑ
• 166.160,00 € / έτος με ΦΠΑ
➡ Αυτές οι υπηρεσίες κανονικά περιλαμβάνονται στο leasing. Γιατί τις πληρώνουμε ξεχωριστά;
➤ Εργολαβικό όφελος
• 850.279,99 € / έτος χωρίς ΦΠΑ
• 1.054.347,19 € / έτος με ΦΠΑ
➡ Ο εργολάβος λαμβάνει πάνω από 1 εκατομμύριο ευρώ το χρόνο καθαρό κέρδος, χωρίς ρίσκο, με μηδενική ιδιοκτησιακή δέσμευση, και εξοπλισμό πληρωμένο από τον Δήμο!
➤ Διάφορα λοιπά κόστη
• 86.120,34 € / έτος χωρίς ΦΠΑ
ΣΥΝΟΛΟ ΕΤΗΣΙΑΣ ΔΑΠΑΝΗΣ:
8.585.398,51 € με ΦΠΑ x 4 έτη = 34.341.594,03 €
Και συνεχίζει :
ΤΙ ΘΑ ΑΓΟΡΑΣΟΥΜΕ ΟΜΩΣ ΜΕ ΑΥΤΑ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ;
Η εργολαβία καλύπτει:
• Μόνο 208 από τους 5.734 κάδους συμμείκτων
• Μόνο τους μπλε κάδους του Δήμου (εκτός υπόγειων)
• Μόνο την 1η Δημοτική Κοινότητα (κέντρο & παραλιακή) για οδοκαθαρισμό
• Μόνο την αποκομιδή ογκωδών και πράσινων υπολειμμάτων, με συγκεκριμένα δρομολόγια
➡ ΟΧΙ ολόκληρη την πόλη
➡ ΟΧΙ όλους τους κάδους
➡ ΟΧΙ πλήρη καθαριότητα
ΑΝΑΠΑΝΤΗΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ
1. Γιατί ακόμα και σήμερα η δημοτική αρχή δεν μας παραδίδει την ολοκληρωμένη μελέτη και τα 3 παραδοτέα που συμπερασματικά την οδήγησαν σε διακήρυξη εργολαβίας 34.000.000,00 ευρώ.
2. Γιατί στην τεκμηρίωση που συνέταξε ο ίδιος υπάλληλος ως μη έχει αρμοδιότητα μεταξύ των άλλων υποστηρίζει ότι ο στόλος απορριμματοφόρων του Δήμου είναι γερασμένος, ενώ διαθέτουμε έναν από τους πιο ανανεωμένους στην Ελλάδα. (Ανανεώθηκε το 80% των απορριμματοφόρων και αγοράστηκαν νέα φορτηγά μικρά και μεγάλα σάρωθρο, τσαπάκια GSB κ.α.)
3. Είναι σύννομο να υπογράφει μόνο ένας ΔΕ υπάλληλος τέτοια διακήρυξη που απαιτεί νομικές, και τεχνικοοικονομικές γνώσεις;
4. Υπερβαίνει τις αρμοδιότητες του βάσει Οργανισμού Εσωτερικών Υπηρεσιών;
5. Πόσο θα κόστιζε πρόσληψη 151 εργαζομένων απευθείας από τον Δήμο;
6. Γιατί το κόστος καυσίμων είναι δυσανάλογα υψηλό σε σχέση με αυτά που πληρώνει ο Δήμος για πολλαπλάσιο εξοπλισμό;
7. Γιατί δεν αποκτά ο Δήμος τον εξοπλισμό, αφού τον πληρώνει;
8. Γιατί δεν προβλέπεται ρητώς στους όρους διακήρυξης η κατασκευή αμαξοστασίου, χώρων προσωπικού, πλυντηρίων για απορριμματοφόρα κ.α. με βιολογικό καθαρισμού και βέβαια την απαιτούμενη περιβαλλοντική άδεια;
9. Γιατί δεν αποκαλύφθηκε η παραχώρηση 7 οχημάτων της ΕΕΑΑ στον εργολάβο ;
10. Γιατί πληρώνουμε πακέτο ανά μήνα, χωρίς αυστηρούς μηχανισμούς ελέγχου;
11. Περιλαμβάνονται στο κόστος τα έξοδα για ΣΜΑ, ΜΕΑ, Πέρα Γαλήνους, τέλος ταφής των ποσοτήτων που θα συλλέγει; Όχι.
12. Πόσο κόστιζαν αυτές οι υπηρεσίες μέχρι σήμερα;
13. Γιατί απορρίφθηκε η πρόταση μας για προγραμματική σύμβαση Δήμου – ΕΣΔΑΚ με την παράλληλη μετεξέλιξη των υπηρεσιών που βάση της ισχύουσας νομοθεσίας μπορεί να προσφέρει σε Δήμους μέλη του;
14. Εγκαταλείπει η δημοτική αρχή το τοπικό και περιφερειακό σχέδιο διαχείρισης απορριμμάτων που προβλέπει την δημιουργία πράσινων σημείων?
15. Ποια θα είναι η επιβάρυνση στα ανταποδοτικά τέλη; Ήδη από 0,68–0,76 €/τ.μ. πήγαν σε 1,05 €/τ.μ.
16. Τι θα γίνει με τον καφέ κάδο, τον εξοπλισμό που μένει αναξιοποίητος 2 χρόνια και την ΜΕΒΑ Αρχανών;
17. ΑΛΗΘΕΙΑ,ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΡΓΟΛΑΒΟΣ ΠΟΥ ΝΑ ΜΗΝ ΗΘΕΛΕ ΜΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΔΟΥΛΕΙΑ? ΜΗΔΕΝΙΚΟ ΡΙΣΚΟ ΕΓΓΥΗΜΕΝΟ ΚΕΡΔΟΣ ΚΑΙ ΣΙΓΟΥΡΗ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΣΕ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ.
Έτσι κατέληξε την ανάρτηση του ο Κώστας Βαρδαβάς.
Είναι ξεκάθαρο πλέον ότι τα έργα και οι ημέρες Καλοκαιρινού έχουν επιφέρει και έντονο προβληματισμό σε αυτούς που τον στήριξαν στον δρόμο προς την Δημαρχία,οι οποίοι κάποια στιγμή θα πρέπει να εξηγήσουν για την επιλογή και να ζητήσουν συγνώμη από τους χιλιάδες δημότες που παραπλάνησαν και εξαπάτησαν με αυτήν την επιλογή,για την οποία κλαίει όλη η πόλη και έχουν ντραπεί οι επισκέπτες.