Νίκος Ταχιάος από το Καστέλλι: «Το νέο αεροδρόμιο θα αλλάξει την Κρήτη – Κρίσιμο το ζήτημα του ραντάρ στον λόφο Παπούρα»

Με αυτοψία στο εργοτάξιο του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλλι και σύσκεψη για την πορεία του έργου, συνεχίστηκε η περιοδεία του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Νίκου Ταχιάου, στην Κρήτη.
Ο Υφυπουργός επιθεώρησε τις εργασίες συνοδευόμενος από τεχνικά στελέχη, τον Αερολιμενάρχη Ηρακλείου Ιάκωβο Ουρανό, τον πρώην Αερολιμενάρχη Γιώργο Πλιάκα και εκπροσώπους της αναδόχου εταιρείας, ενώ στη σύσκεψη συμμετείχαν επίσης εκπρόσωποι υπηρεσιών και φορέων του νησιού.
Από τη συνάντηση απουσίαζε ο Δήμαρχος Μινώα Πεδιάδος, Βασίλης Κεγκέρογλου, ο οποίος είχε προαναγγείλει την αποχή του σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τη χωροθέτηση του ραντάρ στον λόφο Παπούρα – ένα ζήτημα που εξακολουθεί να προκαλεί αντιδράσεις από τον Δήμο, κατοίκους και πολιτιστικούς συλλόγους της περιοχής.
Ο κ. Ταχιάος, μιλώντας στους δημοσιογράφους, εξέφρασε τον ενθουσιασμό του για την πρόοδο των εργασιών, κάνοντας λόγο για «εντυπωσιακή εξέλιξη» και «εξαιρετική ποιότητα κατασκευής». Όπως είπε, «το νέο αεροδρόμιο θα αλλάξει όλη την Κρήτη και ιδιαίτερα την Ανατολική. Από εδώ το κράτος θα διαχειρίζεται ένα πολύ σημαντικό τμήμα του εναέριου χώρου του Νοτίου Αιγαίου».
Αναφερόμενος στο χρονοδιάγραμμα, τόνισε ότι ο πύργος ελέγχου αναμένεται να είναι έτοιμος έως τον Μάρτιο του 2026, ενώ ο συμβατικός χρόνος ολοκλήρωσης του έργου παραμένει ο Φεβρουάριος του 2027. Ωστόσο, ξεκαθάρισε πως «τα πάντα εξαρτώνται από την κρίσιμη διαδρομή του ραντάρ».
«Το θέμα δεν είναι να έχουμε ένα αεροδρόμιο έτοιμο, αλλά ένα αεροδρόμιο που λειτουργεί», ανέφερε χαρακτηριστικά, υπογραμμίζοντας ότι η εγκατάσταση των συστημάτων αεροναυτιλίας είναι καθοριστική για την ολοκλήρωση και λειτουργία του έργου.
Στο πλαίσιο της επίσκεψης, ο Υφυπουργός επισκέφθηκε ένα από τα πρώτα ολοκληρωμένα κτίρια του νέου αεροδρομίου —το κτίριο της Αστυνομικής Υποδιεύθυνσης, που θα διαχειρίζεται τη λειτουργία του αερολιμένα— και σημείωσε ότι «πρόκειται για έναν σύγχρονο και αναβαθμισμένο χώρο, δείγμα της προόδου και του επιπέδου κατασκευής».
Παράλληλα, αναφέρθηκε στην εξέλιξη των συνδετήριων οδών, επισημαίνοντας ότι έχει ήδη ξεκινήσει η κατασκευή της σήραγγας και ότι «τα τμήματα αυτά του ΒΟΑΚ είναι τα πρώτα που θα κατασκευαστούν ώστε να βελτιωθεί η κυκλοφορία».
Ο κ. Ταχιάος υπογράμμισε ότι το ποσοστό υλοποίησης του έργου, που σήμερα υπολογίζεται πάνω από 50%, είναι «πλασματικό», καθώς στο επόμενο διάστημα «οι εργασίες θα επιταχυνθούν σημαντικά και το ποσοστό θα εκτοξευθεί, με την εγκατάσταση του εξοπλισμού που έχει ήδη φτάσει στο εργοτάξιο».
Κλείνοντας, τόνισε ότι η κυβέρνηση επιδιώκει διάλογο με όλους τους τοπικούς φορείς για να εξηγηθούν οι τεχνικές μελέτες και οι αποφάσεις που οδήγησαν στη συγκεκριμένη χωροθέτηση του ραντάρ. «Το ζήτημα του λόφου Παπούρα πρέπει να αντιμετωπιστεί με σεβασμό στην πολιτιστική κληρονομιά αλλά και στην ανάγκη ολοκλήρωσης ενός έργου εθνικής σημασίας», σημείωσε χαρακτηριστικά.