Στην Επιτροπή της Βουλής ο ΒΟΑΚ: Οι τοποθετήσεις και ενστάσεις δημάρχων και φορέων της Κρήτης

Δημοσιεύτηκε στις 28/05/2025 16:02

Στην Επιτροπή της Βουλής ο ΒΟΑΚ: Οι τοποθετήσεις και ενστάσεις δημάρχων και φορέων της Κρήτης

Στις εργασίες της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, στην οποία συζητείται η κύρωση της σύμβασης παραχώρησης του ΒΟΑΚ για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, συμμετείχαν δήμαρχοι, φορείς και ενώσεις της Κρήτης. 

 

Αλέξης Καλοκαιρινός: διχοτομεί την πόλη σε ένα μήκος επτά χιλιομέτρων

Στις εργασίες  τοποθετήθηκε ο Δήμαρχος Ηρακλείου Αλέξης Καλοκαιρινός, εκφράζοντας επιφυλάξεις για το έργο, παρά του ότι όπως επεσήμανε «Ως Δήμαρχος Ηρακλείου, της μεγαλύτερης και κεντρικότερης πόλης της Κρήτης θα έπρεπε σήμερα, προσκεκλημένος στη Βουλή των Ελλήνων στη συζήτηση για τη σύμβαση παραχώρησης που προβλέπει την αναβάθμιση του μεγαλύτερου μήκους του ΒΟΑΚ σε αυτοκινητόδρομο, να είμαι ευτυχής. Δυστυχώς, διατηρώ σοβαρές επιφυλάξεις.».

Ο Αλέξης Καλοκαιρινός τόνισε ότι ο ΒΟΑΚ διέρχεται από τον αστικό ιστό του Ηρακλείου, διχοτομεί την πόλη σε ένα μήκος επτά χιλιομέτρων και σήμερα δεν υπάρχει καμιά «παράκαμψη Ηρακλείου», ούτε και πρόκειται να υπάρξει όπως δημοπρατήθηκε το έργο, επισημαίνοντας: «Την μεγαλύτερη παραχώρηση καλείται να κάνει το Ηράκλειο. Άνευ ανταλλάγματος; Το αντάλλαγμα για το άμεσο μέλλον θα είναι η κατά το δυνατόν θεραπεία, όπως θα δείξουμε παρακάτω. Ωστόσο, ο Δήμος Ηρακλείου, δεν παραιτείται από το αίτημα της πραγματικής νότιας παράκαμψης της πόλης σε εύλογο χρόνο και ζητούμε μια πολιτική δέσμευση για την άμεση έναρξη των σχετικών μελετών».

Ο Δήμαρχος Ηρακλείου παρουσίασε μια προς μια όλες τις αναγκαίες παρεμβάσεις της «παράκαμψης Ηρακλείου», αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο και της μερικής υπογειοποίησης τμημάτων του ΒΟΑΚ στα όρια του αστικού ιστού. Επεσήμανε την ανάγκη να αναβαθμιστεί η κυκλοφοριακή λειτουργία του συστήματος αυτοκινητόδρομος – τοπικό οδικό δίκτυο – πόλη – λιμάνι, ώστε να αποφευχθούν χαοτικές καταστάσεις σε ώρες αιχμής και σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, λέγοντας ότι «Πρόκειται για θέματα ζωτικής σημασίας για το μέλλον του Ηρακλείου και την καθημερινότητα των πολιτών και των επισκεπτών του από τα οποία δεν δικαιούμαστε να αποστούμε ούτε κατ’ ελάχιστον». Επίσης, επεσήμανε την ανάγκη μη επιβολής διοδίων για τις αστικές μετακινήσεις στην περιοχή που θα συμπεριλαμβάνει και τον κόμβο του υφιστάμενου αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης», ζήτησε επιτακτικά πολιτική δέσμευση και για εναλλακτική οδική σύνδεση του Ηρακλείου με το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι, καθώς και την επέκταση του ΒΟΑΚ στην ανατολική Κρήτη.

Β. Καρκανάκης: ΒΟΑΚ από την Κίσσαμο έως τη Σητεία

Σαφείς και τεκμηριωμένες θέσεις  διατύπωσε ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ηρακλείου, κ. Βαγγέλης Καρκανάκης, κατά τη σημερινή συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, στη διάρκεια της οποίας συζητήθηκε η σύμβαση παραχώρησης του έργου του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), στο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο.

Ο κ. Καρκανάκης εξέφρασε την ικανοποίηση του, για το γεγονός ότι δρομολογείται το σημαντικότερο αναπτυξιακό έργο της Κρήτης  και επεσήμανε πως πρόκειται για  ένα έργο που μπορεί να μετασχηματίσει τη φυσιογνωμία του νησιού, ενισχύοντας την ασφάλεια, τη συνδεσιμότητα και την οικονομική δραστηριότητα.

Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ηρακλείου αναφέρθηκε ωστόσο και σε ζητήματα που ανακύπτουν και  ζήτησε: 

  • Απαλλαγή των αστικών μετακινήσεων από διόδια, χωρίς εξαιρέσεις – με ρητή αναφορά στο χρόνο κατασκευής.
  • Εγκατάσταση του Εθνικού Συστήματος Αναλογικής Χρέωσης (ΕΣΧΗΔ) πριν από οποιαδήποτε επιβολή τελών, για δίκαιη κατανομή επιβάρυνσης.
  • Ολοκληρωμένη κυκλοφοριακή μελέτη στους βασικούς κόμβους του Ηρακλείου.
  • Πρόβλεψη για τις επιχειρηματικές και στρατηγικές περιοχές, όπως η ΒΙ.ΠΕ Ηρακλείου, τα Λινοπεράματα και το νέο αεροδρόμιο Καστελλίου.
  • Προκαταρκτικά έργα οδικής ασφάλειας, για άμεση αναβάθμιση του υφιστάμενου δικτύου.
  • Ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ σε όλο το μήκος του νησιού, από την Κίσσαμο έως τη Σητεία.

«Ο ΒΟΑΚ δεν είναι απλώς μια υποδομή. Είναι στρατηγικό εργαλείο με δυνατότητα να αναδείξει την Κρήτη ως πρωταγωνιστή στην ευρύτερη αναπτυξιακή ατζέντα. Ο ΒΟΑΚ δεν πρέπει να περιορίζεται στις ανάγκες του σήμερα, αλλά να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της επόμενης δεκαετίας. Να παρακολουθεί —όχι να περιορίζει— την αυξητική ζήτηση μετακινήσεων που ενισχύει την τουριστική και εμπορική ζωή του νησιού. Ν’ αποτελέσει πυλώνα για τη δημιουργία ενός συστήματος συνδυασμένων μεταφορών, με άξονες τον οδικό, εναέριο και θαλάσσιο χαρακτήρα της Κρήτης και να συνδεθεί με κρίσιμες υποδομές, όπως το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι και τις λιμενικές εγκαταστάσεις» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Βαγγέλης Καρκανάκης και κατέθεσε υπόμνημα θέσεων και απόψεων του Επιμελητηρίου Ηρακλείου για το μείζον αυτό θέμα, επισημαίνοντας ότι το Επιμελητήριο Ηρακλείου παραμένει στη διάθεση της Πολιτείας για συνεχή εποικοδομητικό διάλογο.

 


Περισσότερα Video

Ακολουθήστε το Politica στο Google News και στο Facebook