Θέατρο Προσκήνιο: Ποιες παραστάσεις θα δούμε τη θεατρική σεζόν 2025–2026

To Θέατρο Προσκήνιο μπαίνει φέτος στην πέμπτη χρονιά λειτουργίας του.
Η σεζόν 2025-2026 μένει πιστή στην ταυτότητα του θεάτρου ως τόπο συνάντησης της σύγχρονης ελληνικής γραφής, της σκηνικής έρευνας και του ζωντανού διαλόγου με τον κόσμο μας.
Ποιες παραστάσεις θα δούμε
«Λεωφορείο ο Πόθος» του Τενεσί Ουίλιαμς
Η καλλιτεχνική σεζόν 2025–2026 ανοίγει με την επανάληψη της σαρωτικής επιτυχίας «Λεωφορείο ο Πόθος» του Τενεσί Ουίλιαμς, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά.
Την παράσταση που σφράγισε η Αλεξία Καλτσίκη με την καθηλωτική ερμηνεία της στον ρόλο της Μπλανς Ντιμπουά.
Φέτος, πλαισιώνεται από νέα διανομή: Αινείας Τσαμάτης, Ηρώ Μπέζου, Βαγγέλης Αμπατζής, Ιωάννα Πιατά, Πέτρος Δημοτάκης.
Η παράσταση θα παρουσιαστεί για δύο μήνες, από Νοέμβριο 2025 έως Ιανουάριο 2026, ανοίγοντας τη φετινή θεατρική χρονιά και δίνοντας, στη συνέχεια, χώρο σε απόπειρες σύγχρονης ελληνικής δραματουργίας.
Προπώληση εισιτηρίων στο inTickets.
Η νέα παράσταση του Ανέστη Αζά (Τίτλος προς διερεύνηση;)
Από τον Ιανουάριο 2026 (μετά το πέρας των παραστάσεων της παραγωγής “Λεωφορείο ο Πόθος”
Τον Ιανουάριο του 2026 θα παρουσιαστεί στο θέατρο Προσκήνιο το νέο έργο του Ανέστη Αζά, με θέμα την λεγόμενη κρίση των ανδρών ή κρίση της αρρενωπότητας.
Γιατί δυσκολεύονται τόσο πολύ τα αγόρια σήμερα να βρούνε τη θέση τους στον μεταφεμινιστικό κόσμο και που οφείλεται η έκρηξη της τοξικής αρρενωπότητας;
Ποια η επιρροή των πατεράδων, της οικογένειας, των προηγούμενων γενεών εν γένει και ποια η σχέση μας μαζί τους;
Μια φορά κι έναν καιρό, οι ρόλοι των φύλων ήταν καθορισμένοι με σαφήνεια, ως άντρας ήξερε κανείς τι πρέπει να κάνει και πώς να συμπεριφερθεί, σήμερα όμως τι γίνεται;
Σήμερα τα παλιά πρότυπα μοιάζουν αναχρονιστικά και ο αντρικός ρόλος χρειάζεται να επανακαθοριστεί επειγόντως· σήμερα καλείσαι να είσαι ο εαυτός σου, να μάθεις να ακούς και να εκφράζεις τα συναισθήματα σου. Πόσο εύκολο όμως είναι αυτό;
Με άξονα τη σχέση πατέρα-γιου, αναφορές σε παλιές ελληνικές ταινίες αλλά και την ενεργή συμμετοχή των ηθοποιών στην ανάπτυξη του κειμένου, ο Ανέστης Αζάς και η ομάδα του γράφουν ένα νέο, πρωτότυπο έργο, που στόχο έχει με χιούμορ και ευαισθησία να προσεγγίσει στη σκηνή την περίφημη «κρίση» που τόσο πολλοί άντρες βιώνουν.
Συντελεστές
Παίζουν: Γιώργος Βαλαής, Κωνσταντίνος Μωραΐτης κ.α.
Σύλληψη/ Σκηνοθεσία: Ανέστης Αζάς
Σύμβουλος Δραματουργίας: Δημήτρης Καλακίδης
Οι υπόλοιποι ηθοποιοί και συντελεστές θα ανακοινωθούν σύντομα.
«Η συναρπαστική εξέγερση του Χούλιο Τόγκα» ένα έργο του Suyako
Κάθε Δευτέρα & Τρίτη, από 10 Νοεμβρίου
Ο συγγραφέας και ηθοποιός Βασίλης Μαγουλιώτης [Merde, Παίχτες, Talk Show, Λεωφορείον ο Πόθος] σκηνοθετεί ένα πρωτότυπο έργο για την αμηχανία της τέχνης να διαχειριστεί τις συνέπειές της:
Ο Μαγουλιώτης και το συγγραφικό alter-ego του, Suyako, αντιμετωπίζουν με τρυφερότητα, κυνισμό και περιέργεια την αγωνία των καλλιτεχνών να εξεγερθούν σε έναν κόσμο που πάντα βρίσκει τρόπο να μετατρέψει την επανάσταση σε προϊόν και την καλλιτεχνική έκφραση σε συσκευασία.
Με φόντο την στραπατσαρισμένη-από-την-κρίση Αργεντινή του 2010 (που βράζει στους ίδιους βαθμούς με την Ελλάδα του σήμερα), με καταλύτες πολιτιστικά ιδρύματα που χορηγούν αλλά και ορίζουν την τέχνη της χώρας, και έναν καλλιτέχνη που παραπατάει ανάμεσα στη ματαιοδοξία και την αλληλεγγύη, η παράσταση γρατζουνάει μια συλλογική μας ανασφάλεια:
“Μπορεί η Τέχνη ν’ αλλάξει τα πράγματα; Κι αν ναι, με ποιανού τα λεφτά;”
Παίζουν (αλφαβητικά): Μαρία Αποστολακέα, Μικές Γλύκας, Δημήτρης Δρόσος, Άρης Μπαλής, Μελίνα Πολυζώνη