H νέα παραγγελία της Aegean φέρνει νέα δεδομένα στις αερομεταφορές

Δημοσιεύτηκε στις 18/07/2025 06:58

H νέα παραγγελία της Aegean φέρνει νέα δεδομένα στις αερομεταφορές
Διαβάζουμε τις τελευταίες ημέρες για την νέα παραγγελία μαμούθ της Aegean στην Airbus για το Airbus A321neo XLR (Extra Long Range)
Ποιες όμως οι διαφορές του απ’ το A321 neo που σήμερα διαχειρίζεται η εταιρεία σε σχέση με τα αεροσκάφη που θα παραλάβει στο κοντινό μέλλον για να ανοίξει νέες γραμμές και δρομολόγια.
Το νέο λοιπόν αεροσκάφος,είναι μια παραλλαγή του A321neo με αρκετές σημαντικές διαφορές, σχεδιασμένη για μεγαλύτερη αυτονομία και αποδοτικότητα σε long-haul πτήσεις. Ας δούμε τις βασικές διαφορές:
✅ 1. Αυτονομία (Range)
A321neo: ~6.300–6.500 km (ανάλογα με τη διαμόρφωση)
A321XLR: ~8.700 km
➤ Η αύξηση αυτή επιτρέπει πτήσεις transatlantic (π.χ. Ευρώπη – Βόρεια Αμερική) χωρίς ενδιάμεση στάση.
✅ 2. Πρόσθετες Δεξαμενές Καυσίμου
A321neo: Χωρητικότητα για έως 2 επιπλέον ACT (Additional Center Tanks).
A321XLR: Διαθέτει Permanent Rear Centre Tank (RCT), που προσθέτει περίπου 12.900 λίτρα καυσίμου, χωρίς να μειώνει τον χώρο αποσκευών.
✅ 3. Μέγιστο Βάρος Απογείωσης (MTOW)
A321neo: ~97 τόνοι
A321XLR: 101 τόνοι
➤ Απαραίτητο για την υποστήριξη του έξτρα καυσίμου και την αύξηση εμβέλειας.
✅ 4. Σύστημα Προσγείωσης & Δομικές Ενισχύσεις
A321XLR έχει:
Ενισχυμένο κύριο σύστημα προσγείωσης (για το μεγαλύτερο βάρος)
Βελτιώσεις στην πίσω άτρακτο και δομή του αεροσκάφους.
✅ 5. Καμπίνα
Και τα δύο χρησιμοποιούν την Airspace Cabin της Airbus, αλλά:
Το XLR στοχεύει σε long-haul άνεση (π.χ. καλύτερες θέσεις business class, πιο άνετη economy).
Χωρητικότητα: ~206–244 επιβάτες (παρόμοιο με A321neo).
✅ 6. Στόχος & Χρήση
A321neo: Κυρίως short/medium-haul δρομολόγια.
A321XLR: Long-haul niche δρομολόγια (π.χ. Αθήνα–Νέα Υόρκη χωρίς ενδιάμεση στάση) με χαμηλότερο κόστος από widebody.
🔥 Συνοπτικά: Το XLR είναι ένα A321neo βελτιστοποιημένο για πολύ μεγαλύτερη εμβέλεια, με πρόσθετες δεξαμενές, υψηλότερο MTOW, και δομικές ενισχύσεις, ενώ διατηρεί το narrow-body design για οικονομική long-haul λειτουργία.
Μάλιστα επειδή στόχος είναι η αγορά της Ινδίας και το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι σχετίζεται με επιχειρηματική συμμετοχή Ινδών κάποια από αυτά θα επιχειρήσουν από το νέο αεροδρόμιο της Κρήτης.
Ορίστε ένας αναλυτικός πίνακας σύγκρισης A321neo vs A321XLR:
✈ Airbus A321neo vs A321XLR
Χαρακτηριστικό A321neo A321XLR
Μέγιστη Εμβέλεια ~6.300–6.500 km ~8.700 km
MTOW (Μέγιστο Βάρος Απογείωσης) ~97.000 kg ~101.000 kg
Δεξαμενές Καυσίμου 1–2 ACT επιπλέον Permanent Rear Centre Tank (RCT)
Χωρητικότητα Καυσίμου ~23.000 λίτρα ~27.000 λίτρα (με RCT)
Επιβάτες (τυπική διαμόρφωση) 180–244 206–244
Καμπίνα Airspace Cabin Airspace Cabin (με δυνατότητα long-haul configuration)
Προορισμός Χρήσης Short/Medium-haul Long-haul (π.χ. Ευρώπη–ΗΠΑ)
Ενισχύσεις Σασί Κανονικό Ενισχυμένο σύστημα προσγείωσης, πίσω άτρακτος
Κατανάλωση Καυσίμου Πολύ αποδοτική Πολύ αποδοτική (με μικρή αύξηση λόγω βάρους)
Το A321XLR μπορεί να καλύψει δρομολόγια όπως,
Αθήνα Νέα Υόρκη,
Ηράκλειο Νέο Δελχί
Παρίσι Μαϊάμι.


Περισσότερα Video

Ακολουθήστε το Politica στο Google News και στο Facebook