Air India: Πού εστιάζει η έρευνα για το δυστύχημα – Τα μέτρα που ανακοίνωσαν οι αρχές

Σε τρία σημεία επικεντρώνεται η έρευνα των ειδικών για το αεροπορικό δυστύχημα της πτήσης ΑΙ171 της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 265 ανθρώπους, ενώ δεκάδες είναι και οι τραυματίες. Αυτά, σύμφωνα με πηγή στη Ρυθμιστική Αρχή Αεροπορίας της Ινδίας, είναι οι κινητήρες, τα πτερύγια, αλλά και το σύστημα προσγείωσης του αεροσκάφους.
Η Αρχή ανακοίνωσε επίσης ότι διατάχθηκαν έλεγχοι ασφαλείας σε όλο τον στόλο της Air India.
Στην έρευνα συμμετέχουν και εμπειρογνώμονες ειδικοί σε θέματα τρομοκρατίας
Το αεροπορικό δυστύχημα στο Αχμενταμπάντ της Ινδίας είναι το χειρότερο την τελευταία δεκαετία. Το Boeing 787-8 Dreamliner, με 230 επιβάτες και 12 άτομα πλήρωμα, είχε προορισμό το αεροδρόμιο Γκάτγουικ στο Λονδίνο. Το αεροσκάφος της Air India άρχισε να χάνει ύψος λίγα λεπτά μετά την απογείωσή του, πάνω από κατοικημένη περιοχή του Αχμενταμπάντ. Κατέπεσε πάνω στο κτίριο του ξενώνα του τοπικού ιατρικού κολεγίου, προκαλώντας μια τεράστια πύρινη σφαίρα. Νεκροί είναι 241 από τους επιβαίνοντες και 24 άτομα που βρίσκονταν στον ξενώνα, σύμφωνα με τις αρχές στην Ινδία. Ένας επιβάτης μόνο διασώθηκε και σύντομα θα πάρει εξιτήριο.
Πού εστιάζουν οι έρευνες
Μέχρι στιγμής, κατά τις έρευνες στο σημείο της συντριβής του αεροσκάφους της Air India, έχει βρεθεί το ένα από τα δύο «μαύρα κουτιά». Πρόκειται για τον καταγραφέα δεδομένων πτήσης, που βρέθηκε στην οροφή του ξενώνα, όπου συνετρίβη το αεροσκάφος. Προς το παρόν, δεν υπάρχουν πληροφορίες για τον καταγραφέα φωνής στο πιλοτήριο, το άλλο μαύρο κουτί. Η εξέταση των «μαύρων κουτιών» (πορτοκαλί χρώματος στην πραγματικότητα) είναι κρίσιμη για την έρευνα.
Πηγή με άμεση γνώση των ερευνών δήλωσε στο Reuters ότι η αεροπορική εταιρεία και η ινδική κυβέρνηση εξετάζουν διάφορα σενάρια για τα αίτια της συντριβής. Αυτά περιλαμβάνουν πιθανά προβλήματα στην ώθηση των κινητήρων, στα πτερύγια, ή στο σύστημα προσγείωσης. Αυτό παρέμεινε ανοιχτό αφότου το αεροπλάνο απογειώθηκε, σύμφωνα με τα βίντεο πριν από τη συντριβή.
Η ίδια πηγή είπε ότι στην έρευνα συμμετέχουν και εμπειρογνώμονες ειδικοί σε θέματα τρομοκρατίας, αλλά ότι το ενδεχόμενο της πρόσκρουσης με πουλί δεν συγκαταλέγεται στα πιθανά σενάρια. Ακόμη ένα ζήτημα που εξετάζεται είναι τυχόν ευθύνη της αεροπορικής εταιρείας, συμπεριλαμβανομένων ζητημάτων συντήρησης. Σύμφωνα με πληροφορίες, τον τελευταίο χρόνο το συγκεκριμένο αεροσκάφος είχε κάνει περισσότερες από 700 πτήσεις.
Κατάρρευση κινητήρων
Ο Αμερικανός, πρώην ερευνητής αεροπορικών δυστυχημάτων της Αμερικανικής Υπηρεσίας Αεροπλοΐας (FAA), Τζεφ, Γκουζέτι, δήλωσε από την πρώτη στιγμή του δυστυχήματος ότι είναι πιθανό και οι δύο κινητήρες να άρχισαν να χάνουν ισχύ ταυτόχρονα. Εξήγησε ότι, ακόμα και αν το αεροπλάνο έχασε τον έναν κινητήρα, ο δεύτερος κινητήρας θα πρέπει να είναι σε θέση να το ανεβάσει ψηλά.
Αυξημένοι έλεγχοι και μέτρα συντήρησης
Σύμφωνα με την πηγή που μίλησε στο Reuters, η κυβέρνηση της Ινδίας εξετάζει εάν θα πρέπει να καθηλώσει τον στόλο Boeing-787 για όσο διαρκεί η έρευνα. Ωστόσο, η πληροφορία δεν έχει επιβεβαιωθεί από την Air India, την Boeing ή το αρμόδιο υπουργείο. Η Air India διαθέτει περισσότερα από 30 Dreamliner, των εκδόσεων Boeing 787-8 και 787-9.
Η Ρυθμιστική Αρχή Αεροπορίας της Ινδίας, στο πλαίσιο των μέτρων για πρόληψη νέων περιστατικών, διέταξε την Air India να πραγματοποιήσει πρόσθετες ενέργειες συντήρησης στα συγκεκριμένα αεροσκάφη. Τα Boeing 787-8/9 είναι εξοπλισμένα με κινητήρες GEnx. Επίσης, επέβαλε έναν «εφάπαξ έλεγχο» των παραμέτρων απογείωσης πριν από την αναχώρηση κάθε πτήσης από τα μεσάνυχτα της 15ης Ιουνίου.
Η αεροπορική εταιρεία έχει επίσης λάβει οδηγίες να εισαγάγει «επιθεώρηση ελέγχου πτήσης», ώστε να διασφαλιστεί ότι τα συστήματα ελέγχου λειτουργούν σωστά. Επίσης, να διεξαγάγει ελέγχους διασφάλισης ισχύος, με στόχο την επαλήθευση της ικανότητας του κινητήρα να παράγει την απαιτούμενη ισχύ, εντός δύο εβδομάδων.
Πολυεθνική ομάδα έρευνας
Ερευνητές από την Ινδία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ έχουν φτάσει για να διερευνήσουν τη συντριβή. H Tata, ο όμιλος στον οποίο ανήκει η Air India, δήλωσε ότι θα υπάρξει απόλυτη διαφάνεια σχετικά με τα ευρήματα της έρευνας. Ο πρόεδρος της Tata, Ναταρατζάμ Τσαντρασεκαράν, δήλωσε ότι η εταιρεία θέλει να καταλάβει τι συνέβη: «Δεν γνωρίζουμε αυτήν τη στιγμή».
Ο κατασκευαστής κινητήρων αεροσκαφών GE Aerospace δήλωσε ότι υποστηρίζει τα μέτρα που λαμβάνει η ρυθμιστική αρχή αεροπορίας της Ινδίας για ενισχυμένες επιθεωρήσεις ασφαλείας του στόλου 787 της Air India. «Η ασφάλεια είναι η κορυφαία μας προτεραιότητα», δήλωσε εκπρόσωπός της. «Έχουμε δεσμευτεί να παρέχουμε κάθε απαραίτητη τεχνική υποστήριξη για να κατανοήσουμε την αιτία αυτού του ατυχήματος».