Μια νέα «ευέλικτη» πραγματικότητα, η ιστορία της ψηφιοποίησης του ελληνικού τουρισμού

Την Τρίτη 1 Ιουνίου το Visit Greece App, η επίσημη εφαρμογή του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού που έχει δημιουργήσει η Warply, βραβεύτηκε ως “Loyalty Brand of the Year 2021” και απέσπασε συνολικά 8 βραβεία και την υψηλότερη βαθμολογία συνολικά από όλες τις υποψηφιότητες. Ειδικότερα μάλιστα αν αφορούν ένα τομέα της οικονομίας που κατά γενική ομολογία συνεισφέρει το μεγαλύτερο ποσοστό στο ελληνικό ακαθάριστο προϊόν.

«Η ομάδα της Warply, στο τέλος του Απρίλη του 2020 και στην αρχή μια εξαιρετικά αβέβαιης τουριστικά σεζόν, ήρθε σε επαφή με το Υπουργείο τουρισμού και τον Ε.Ο.Τ. προτείνοντας να δημιουργήσουμε μια εφαρμογή προορισμού (destination app) η οποία θα ενσωμάτωνε τα υγειονομικά πρωτόκολλα, με σκοπό να εμπεδωθεί το αίσθημα ασφαλούς προορισμού για τον επισκέπτη. Παράλληλα θα πρόσφερε digital παροχές και υπηρεσίες για διευκόλυνση των ταξιδιωτών συνολικά. Η αποδοχή της ιδέας ήταν πολύ θετική από την πολιτική ηγεσία, με αποτέλεσμα οκτώ (8) εβδομάδες μετά την αρχική μας συνάντηση, να έχει ολοκληρωθεί η επιμέλεια και προσθήκη του περιεχομένου για τους βασικούς προορισμούς, επίσης ενσωματωθεί στην εφαρμογή Visit Greece η φόρμα ιχνηλάτησης ταξιδιώτη (PLF) αλλά και ταξιδιωτικές εμπειρίες και τουριστικές επιχειρήσεις ανά την επικράτεια και να λανσαριστεί η εφαρμογή. Σήμερα έχει ξεπεράσει το 1.300.000 downloads από ταξιδιώτες, ενώ συνολικά έχουν ήδη προστεθεί πάνω από 6.000 επιχειρήσεις και εκατοντάδες σημεία ενδιαφέροντος.

Κατά την υλοποίηση, η Warply υιοθέτησε την agile μεθοδολογία και με τη συνεργασίας δύο σημαντικών μας συνεργατών, της Eurobank, τράπεζα πρώτης επιλογής της πλειοψηφίας των επαγγελματιών τουρισμού στη χώρα, και της Mastercard, πολυεθνικής με αντικείμενο την αποδοχή συναλλαγών με τους επισκέπτες να αποτελούν βασική προτεραιότητα, προχωρήσαμε στην 100% χορηγία της λύσης. Εισάγαμε δοκιμασμένη εμπειρία από αντίστοιχες υλοποιήσεις μας σε προορισμούς του εξωτερικού και οργανώσαμε μια ομάδα ταχείας λήψης αποφάσεων σε ανοικτή γραμμή με το αρμόδιο αλλά και συναρμόδια υπουργεία (ψηφιακής διακυβέρνησης, υγείας, κτλ.). Το αποτέλεσμα δικαίωσε την προσπάθεια, με πάνω από ένα εκατομμύριο ταξιδιώτες να δημιουργούν λογαριασμό στην εφαρμογή την περσινή σεζόν, με τις προβλέψεις να δείχνουν ότι φέτος θα τετραπλασιάσουμε τις εγγραφές, καθιστώντας το Visit Greece App το πιο επιτυχημένο παράδειγμα traveler CRM προορισμού στη βιομηχανία τουρισμού!

Η ευέλικτη (agile) προσέγγιση ως μεθοδολογία έργου, ειδικά σε οριζόντια έργα με πολλαπλούς εμπλεκόμενους, δεν αποτελεί καινοτομία αλλά είναι ίσως η πρώτη φορά όπου υλοποιείται σε τέτοια έκταση στο ελληνικό δημόσιο για ένα τόσο σοβαρό θέμα όπως το άνοιγμα της τουριστικής σεζόν. Στον ιδιωτικό τομέα προϊούσης της πανδημίας υιοθετούνται νέες τεχνικές οργάνωσης ομάδων με διαφορετικά υπόβαθρα (interdisciplinary), δημιουργούνται ομάδες κρούσης με ψηφιακή κουλτούρα από διαφορετικά τμήματα (digital tribes) και γενικά υιοθετείται ένα πιο επίπεδο στυλ ηγεσίας. Σε εποχές πυκνών πολιτικοοικονομικών εξελίξεων όπως αποτελεί η σημερινή, η εθνική μας προσέγγιση στα σύνθετα προβλήματα, αυτή του «πολυμήχανου» Οδυσσέα γίνεται πιο επίκαιρη από ποτέ.
Στη Warply έχουμε δώσει δυναμικά το παρόν, σχεδιάζοντας, αναπτύσσοντας και λανσάροντας στους παραγωγικούς τομείς του τουρισμού, της απασχόλησης, των εξαγωγών και της απλούστευσης διαδικασιών, εργαζόμενοι στενά με αρκετά υπουργεία, δημόσιους και ιδιωτικούς οργανισμούς και φορείς. Συνεχίζουμε να είμαστε ταγμένοι στην κατεύθυνση της ψηφιακής επιτάχυνσης της χώρας αξιοποίηση αυτής της μοναδικής – για τη γενιά μας – ευκαιρίας».
* Ο κ. Γιάννης Δοξαράς είναι Warply CEO