Έπεσε ελικόπτερο στη βόρεια Εύβοια – H στιγμή της πτώσης (video)

Δημοσιεύτηκε στις 28/09/2023 11:09

Έπεσε ελικόπτερο στη βόρεια Εύβοια – H στιγμή της πτώσης (video)

Συναγερμός έχει σημάνει στη βόρεια Εύβοια, καθώς υπάρχουν πληροφορίες για πτώση ελικοπτέρου.

Στο σημείο σπεύδουν ο περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας, Φάνης Σπανός, ο αντιπεριφερειάρχης Ευβοίας, Γιώργος Κελαϊδή της και ο δήμαρχος Γιώργος Τσαπουρνιώτης.

H στιγμή της πτώσης

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, πρόκειται για ιδιωτικό ελικόπτερο Α-109, που είχε απογειωθεί από το Μαντούδι και θα προσγειωνόταν στον Βόλο, ενώ άγνωστος είναι ο αριθμός των επιβαινόντων. Το στίγμα του χάθηκε από τα ραντάρ στη περιοχή της παραλίας Αχλάδι.

Όπως ανέφερε ο δήμαρχος Μαντουδίου – Λίμνης – Αγίας Άννας, Γιώργος Τσαπουρνιώτης, το ελικόπτερο είναι ιδιωτικό και έπεσε στην παραλία Αχλαδίου. «Με ενημέρωσαν οι οικείοι μου ότι συντρίμμια», είπε μιλώντας στην ΕΡΤ.

Στο σημείο, σπεύδουν ο ίδιος, ο περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας, Φάνης Σπανός και ο αντιπεριφερειάρχης Ευβοίας, Γιώργος Κελαϊδήτης.

Τα ελικόπτερα Α-109
Το Agusta A-109 είναι ένα ελαφρό, δικινητήριο, οκταθέσιο ελικόπτερο πολλαπλών ρόλων, κατασκευασμένο από την ιταλική εταιρεία Agusta (νυν AgustaWestland).

Στα τέλη της δεκαετίας του 1960 η Agusta σχεδίασε το A-109A ως ένα μονοκινητήριο εμπορικό ελικόπτερο. Σύντομα όμως παρουσιάστηκε η δικινητήρια έκδοσή του, οπότε το 1967 επανασχεδιάστηκε ώστε να φέρει δύο κινητήρες Allison 250-C14. Η σχεδιαζόμενη στρατιωτική έκδοση (το A109B) δεν αναπτύχθηκε καθώς η εταιρεία επικεντρώθηκε στην οκταθέσια έκδοση του ελικοπτέρου, το A109C.

Το πρώτο από τα τρία πρωτότυπα έκανε την πρώτη του πτήση στις 4 Αυγούστου 1971. Ακολούθησε μία μακρά περίοδος εξέλιξης και τελικά το πρώτο σκάφος παραγωγής κατασκευάστηκε τον Απρίλιο του 1975, ενώ οι παραδόσεις προς τους διάφορους πελάτες άρχισαν στις αρχές του 1976.

Η επιτυχία του ελικοπτέρου ήρθε σύντομα καθώς άρχισε να χρησιμοποιείται σε μία πλειάδα ρόλων πέραν του ελαφρού μεταφορικού ελικοπτέρου, συμπεριλαμβανομένων ρόλων εναέριου ασθενοφόρου και έρευνας και διάσωσης.

Το 1975 η Agusta άρχισε να επανεξετάζει την προοπτική ανάπτυξης μίας στρατιωτικής έκδοσης του ελικοπτέρου και μεταξύ του 1976 και 1977 διενέργησε δοκιμές με πέντε A-109A τα οποία έφεραν αντιαρματικούς πυραύλους TOW. Αποτέλεσμα των δοκιμών αυτών ήταν η ανάπτυξη δύο στρατιωτικών εκδόσεων, μίας ως ελαφρύ επιθετικό ελικόπτερο εγγύς υποστήριξης και μίας για ναυτικές επιχειρήσεις.

in.gr

(φωτογραφία αρχείου)


Περισσότερα Video

Ακολουθήστε το Politica στο Google News και στο Facebook