Facebook και Instagram έγιναν άνδρο απατεώνων – Αποκαλύψεις της Wall Street Journal

Δημοσιεύτηκε στις 21/05/2025 14:29

Facebook και Instagram έγιναν άνδρο απατεώνων – Αποκαλύψεις της Wall Street Journal

Η Meta Platforms, η μητρική εταιρειών όπως το Facebook, το Instagram και το WhatsApp, γίνεται όλο και περισσότερο κέντρο εξαπατήσεων στο διαδίκτυο, αναφέρουν εποπτικές αρχές, τράπεζες και εσωτερικά έγγραφα, πηγές τις οποίες επικαλείται η Wall Street Journal.

Η Zelle

Σχεδόν οι μισές καταγγελίες για απάτες στην υπηρεσία πληρωμών Zelle για λογαριασμό της JPMorgan Chase τα καλοκαίρια του 2023 και του 2024 αφορούσαν τη Meta σύμφωνα με τα στοιχεία της αμερικανικής εφημερίδας.

Πρόκειται για περιπτώσεις που αφορούν μεταξύ άλλων διαδικτυακές πωλήσεις προϊόντων, είτε από επιτήδειους που κάνουν τέτοιες πωλήσεις να φαίνονται σαν να προέρχονται από γνωστές εταιρείες είτε από άλλες, τα οποία δεν φτάνουν ποτέ στους χρήστες.

Η Zelle, πλατφόρμα πληρωμών peer-to-peer ανήκει σε διάφορους τραπεζικούς κολοσσούς, συμπεριλαμβανομένης της JPMorgan, της μεγαλύτερης τράπεζας της χώρας, και της Wells Fargo. Άλλες τράπεζες που προσφέρουν Zelle έχουν αντιμετωπίσει παρόμοια υψηλά ποσοστά απάτης που προέρχονται από την Meta, σύμφωνα με άτομα που γνωρίζουν το θέμα αναφέρουν ακόμη οι ίδιες πηγές.

Οι πλατφόρμες της Meta

Βρετανικές και αυστραλιανές εποπτικές αρχές έχουν διαπιστώσει παρόμοια επίπεδα απάτης που προέρχονται από τις πλατφόρμες της Meta. Εσωτερική ανάλυση από το 2022 που αναφέρεται σε έγγραφα της εταιρείας διαπίστωσε επίσης ότι το 70% των πρόσφατα ενεργών διαφημιζόμενων στην πλατφόρμα προωθούν απάτες, παράνομα αγαθά ή προϊόντα «χαμηλής ποιότητας».

Με περισσότερους από τρία δισεκατομμύρια καθημερινούς χρήστες στις πλατφόρμες της Meta, οι απάτες δεν είναι καινούργιο φαινόμενο για την εταιρεία. Ωστόσο, «τροφοδοτούμενο από την άνοδο των κρυπτονομισμάτων, την εξέλιξη της τεχνητής νοημοσύνης και των τεράστιων δικτύων εγκληματικότητας στο εξωτερικό με έδρα τη Νοτιοανατολική Ασία, το μέγεθος του προβλήματος απάτης της Meta αυξάνεται και έχει τακτικά επισημανθεί από τους υπαλλήλους τα τελευταία χρόνια», σημειώνεται.

Νυν και πρώην υπάλληλοι αναφέρουν ότι η Meta διστάζει να βάλει εμπόδια για τους πελάτες που αγοράζουν διαφημίσεις, οι οποίοι οδήγησαν σε αύξηση 22% στις διαφημιστικές της δραστηριότητες πέρυσι ξεπερνώντας τα 160 δισεκατομμύρια δολάρια. Ακόμα όμως και όταν χρήστες επιδεικνύουν ιστορικό απάτης, η Meta διστάζει να τις αφαιρέσει, επισημαίνεται.

Έγγραφο που αφορά τα τέλη του 2024 το οποίο εξέτασε η Wall Street Journal δείχνει ότι η εταιρεία θα επιτρέψει στους διαφημιζόμενους να συγκεντρώσουν πρώτα μεταξύ 8 και 32 αυτοματοποιημένων «προειδοποιήσεων» (strikes) για οικονομική απάτη πριν κλειδώσει τους λογαριασμούς τους. Σε περιπτώσεις που υπάλληλοι της Meta παρέμβουν προσωπικά, το όριο μπορεί να μειωθεί σε μεταξύ 4 και 16 τέτοιων προειδοποιήσεων.

Το Marketplace

Το πρόβλημα φέρεται να εντείνει και το Marketplace, η διαδικτυακή αγορά μεταχειρισμένων αγγελιών, το οποίο σε λιγότερο από μια δεκαετία από την έναρξη λειτουργίας του έχει ξεπεράσει τον ανταγωνιστικό ιστότοπο Craigslist και έχει γίνει το πιο δημοφιλές μέρος ανάρτησης δωρεάν αγγελιών στο διαδίκτυο. Το μοντέλο μεταφοράς χρημάτων απευθείας από χρήστη σε χρήστη (peer-to-peer) έχει επίσης καταστήσει το Marketplace δημοφιλές πεδίο παρουσίας για απατεώνες, σημειώνεται.

Ο εκπρόσωπος της Meta

Εκπρόσωπος της Meta δήλωσε στην WSJ ότι η εταιρεία εργάζεται για την αντιμετώπιση «μιας επιδημίας απάτης» που έχει αυξηθεί σε κλίμακα και πολυπλοκότητα τα τελευταία χρόνια, λόγω εγκληματικών δικτύων χωρίς σύνορα.

«Καθώς αυτή η δραστηριότητα απάτης έχει γίνει πιο επίμονη και εξελιγμένη, το ίδιο ισχύει και για τις προσπάθειές μας», ανέφερε ο εκπρόσωπος. Η Meta έχει επίσης υποστηρίξει σε ομοσπονδιακό δικαστήριο των ΗΠΑ ότι δεν φέρει καμία νομική ευθύνη να αντιμετωπίσει το ζήτημα.

Η πρόσφατη κίνηση του επικεφαλής του Meta, Μαρκ Ζάκερμπεργκ, να περιορίσει τον έλεγχο δεδομένων (“fact checking”) και την αστυνόμευση της ρητορικής μίσους και άλλου προβληματικού περιεχομένου «έχει εξοργίσει ορισμένους και ικανοποιήσει άλλους. Ωστόσο, η συνεχιζόμενη αναποτελεσματικότητα της εταιρείας του στη διαχείριση της απάτης στις πλατφόρμες της έχει τραβήξει λιγότερη προσοχή – παρόλο που προκαλεί εκτεταμένα και απτά προβλήματα για τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις», προσθέτει η WSJ.

Πηγή: OT.gr

© Πηγή: In.gr

Περισσότερα Video

Ακολουθήστε το Politica στο Google News και στο Facebook