Η φαρμακευτική αγωγή για το αδυνάτισμα άλλαξε τη στρατηγική στη βιομηχανία της ευεξίας

Δημοσιεύτηκε στις 13/05/2025 16:38

Η φαρμακευτική αγωγή για το αδυνάτισμα άλλαξε τη στρατηγική στη βιομηχανία της ευεξίας

Αλλά η εκτεταμένη χρήση τους στις ΗΠΑ, αρχικά από τη βιομηχανία του θεάματος, από τους influencers του TikTok και στη συνέχεια και από άλλους, «κοινούς θνητούς», είχε συνέπειες στη λεγόμενη βιομηχανία της ευεξίας. Πρώτο θύμα, η εταιρεία WeightWatchers, που για πολλές δεκαετίες είχε συνδεθεί με το αδυνάτισμα. Εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο να υιοθέτησαν τα προγράμματά της για να χάσουν βάρος. Την περασμένη εβδομάδα, η WeightWatchers υπέβαλε αίτηση πτώχευσης, καθώς είναι αντιμέτωπη με τα χρέη και τον ανταγωνισμό από ενέσιμες θεραπείες όπως Ozempic και Mounjaro.

«Ταχέως μεταβαλλόμενο τοπίο διαχείρισης βάρους»

Στο πτωχευτικό πρόγραμμα που υπέβαλε, σε μια προσπάθεια για την αναδιάρθρωσή της, η εταιρεία μίλησε για ένα «ταχέως μεταβαλλόμενο τοπίο διαχείρισης βάρους». Και υποχρεώθηκε να το κάνει, παρά το γεγονός ότι έχει εντάξει φάρμακα στο πλαίσιο των προγραμμάτων της.

Εκτός από το «κούρεμα» μέρους των χρεών της και άλλα διοικητικά μέτρα, η εταιρεία που έχει εξειδικευθεί στο αδυνάτισμα, είπε ότι προγράμματά της θα συνεχιστούν. Το πρόγραμμα τηλεϊατρικής, το πρόγραμμα απώλειας βάρους και τα εργαστήρια για το αδυνάτισμα. Η διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας, Τάρα Κομόντι, είπε επίσης ότι η WeightWatchers θα μπορούσε να βοηθήσει άτομα που αναζητούν «βιώσιμη» απώλεια βάρους μετά τη διακοπή της φαρμακευτικής αγωγής.

Αλλαγές χάριν επιβίωσης

Το παράδειγμα της WeightWatchers χτύπησε πολλά καμπανάκια για τις άλλες εταιρείες, ανταγωνίστριες της WW, που ασχολούνται με το αδυνάτισμα και τα λεγόμενα προγράμματα ευεξίας.

Σε μια προσπάθεια να αποφύγουν την πτώχευση ή να υποστούν ζημιές, λόγω της αυξημένης χρήσης των φαρμάκων, αλλάζουν τις πολιτικές τους. Πρόκειται για εταιρείες που παρείχαν υπηρεσίες για αδυνάτισμα μέσω τηλεϊατρικής, που δίνουν φάρμακα για απώλεια βάρους και οδηγίες για υγιή τρόπο ζωής. Αυτές οι εταιρείες κάνουν επίσης προσφορές, πουλώντας συνθετικά αντίγραφα φαρμάκων, αντί για τις ακριβές επώνυμες εκδοχές τους.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Noom, Τζεφ Κουκ, οι διαδικτυακές κλινικές συνδρομές προσφέρουν πρόσβαση σε γιατρούς και συνταγογραφούμενα φάρμακα για αδυνάτισμα. Τα προγράμματα αυτά φέρνουν το ήμισυ των εσόδων της εταιρείας. Τα φάρμακα για το αδυνάτισμα γίνονται επίσης το δόλωμα, για να πάνε οι πελάτες στη συνέχεια και στα άλλα προγράμματά της.

Ανάλογη είναι η τακτική και της Hims and Hers. Τα φάρμακα για το αδυνάτισμα αντιπροσώπευαν το 20% των εσόδων της το 2024.

Μια νέα αγορά στο αδυνάτισμα

Τα φάρμακα για το αδυνάτισμα, που εκτιμάται ότι την επόμενη δεκαετία θα έχουν ετήσιες πωλήσεις της τάξης των 150 δισ. δολ., άνοιξαν δουλειές για πολλούς. Πρόκειται κυρίως για άλλες εταιρείες υγείας και ευεξίας, που ειδικεύονται σε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η εταιρεία λιανικής πώλησης προϊόντων υγείας The Vitamin Shoppe. Η εταιρεία έχει δει απότομη αύξηση της ζήτησης για συμπληρώματα που θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην απώλεια όρεξης, στη μείωση του μυϊκού τόνου και σε παρενέργειες των φαρμάκων για αδυνάτισμα. Οι πωλήσεις συμπληρωμάτων που διατίθενται στην αγορά για άτομα που λαμβάνουν τέτοια φάρμακα αυξήθηκαν πάνω από 20% σε σχέση με ένα χρόνο πριν, δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας.

Βιταμίνες, πρωτεΐνες, φυτικές ίνες

Επιπλέον, μεταξύ των υπηρεσιών που προσφέρει είναι ένα πρόγραμμα τηλεϊατρικής που συνδέει τους πελάτες της με γιατρούς για να τους συνταγογραφήσουν φάρμακα για αδυνάτισμα. Και ταυτόχρονα, τα σχετικά συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες, πρωτεΐνες και φυτικές ίνες.

Παρόμοια τακτική ακολουθεί και η εταιρεία πώλησης συμπληρωμάτων GNC, για να επωφεληθεί από τη νέα τάση. Το 2024 ενέταξε στα καταστήματά της τμήμα αφιερωμένο στους χρήστες φαρμάκων για αδυνάτισμα, όπου μπορούν να βρουν σκόνη πρωτεΐνης και φυτικές ίνες.

Απόπειρα διάσωσης για τη WeightWatchers

Η WeightWatchers, που δίνει αγώνα για την επιβίωσή της, προσπαθεί να μη χάσει την κούρσα. Εκπρόσωπός της δήλωσε ότι τα φάρμακα για το αδυνάτισμα αποτελούν αυξανόμενο και ουσιαστικό μέρος της επιχείρησής της. Και πρόσθεσε ότι όσοι ακολουθούν το πρόγραμμα διατροφής, σε συνδυασμό με τη φαρμακευτική αγωγή, έχασαν το 21% του βάρους τους. Στη συνέχεια μεταπήδησαν στο πρόγραμμα «συμπεριφοράς», δηλαδή διατήρησης των καλών διατροφικών συνηθειών, και έχασαν άλλο 2% μετά από 13 εβδομάδες.

Τα μέτρα των Αρχών

Ωστόσο, όλα αυτά παραμένουν επισφαλή, καθώς σταδιακά ο Οργανισμός Τροφίμων και Φαρμάκων των ΗΠΑ μπλοκάρει την πώληση φθηνότερων συνθετικών εκδόσεων των φαρμάκων, καθώς τα φάρμακα για τον διαβήτη δεν έχουν πια έλλειψη.

Σύμφωνα με αναλύτρια υγειονομικής περίθαλψης της χρηματοοικονομικής Morningstar, τα φθηνά φάρμακα αποφέρουν μεγάλο κέρδος στις εταιρείες ευεξίας. Αν υποχρεωθούν να πάνε στα ακριβά, πρωτότυπα φάρμακα για αδυνάτισμα, πιθανό να έχουν ζημιές. Συνεπώς, θα είναι μονόδρομος η συνεργασία με τις επώνυμες φαρμακοβιομηχανίες.

 

© Πηγή: In.gr

Περισσότερα Video

Ακολουθήστε το Politica στο Google News και στο Facebook