«Ξέρετε, με κάρτα είναι 10 λεπτά παραπάνω…» – Μια παράνομη φράση

Δημοσιεύτηκε στις 27/07/2025 08:46

«Ξέρετε, με κάρτα είναι 10 λεπτά παραπάνω…» – Μια παράνομη φράση

Ορισμένα μίνι μάρκετ (είδη ψιλικών, όπως λέγονται στα ελληνικά) ή περίπτερα χρεώνουν τους καταναλωτές δέκα λεπτά του ευρώ επιπλέον, όταν κάνουν αγορές με κάρτα, επειδή – όπως ισχυρίζονται οι ιδιοκτήτες τους – οι τράπεζες τούς χρεώνουν προμήθεια για τη χρήση του POS.

Έτσι, θεωρούν σωστό να καλύπτουν το κόστος αυτής της προμήθειας μετακυλίοντάς το στους πελάτες τους. Πηγαίνουμε, δηλαδή, στο συγκεκριμένο κατάστημα να αγοράσουμε ένα προϊόν που κοστίζει 2 ευρώ και πληρώνουμε με κάρτα; Δεν θα πληρώσουμε 2 ευρώ, αλλά 2,10 ευρώ. Αν το προϊόν τιμάται 5 ευρώ, θα πληρώσουμε 5,10. Κι αν κοστίζει 100 ευρώ, το ποσό θα είναι 100,10. Τέτοια κοροϊδία, δηλαδή.

Ορισμένοι, μάλιστα, θεωρώντας ότι εφαρμόζουν κανόνες… μάρκετινγκ, σε ενημερώνουν κιόλας:

«Ξέρετε, με κάρτα είναι δέκα λεπτά παραπάνω…»

Αυτό που κάνουν, όμως, είναι παράνομο. Και, απλώς, είναι κλοπή.

Σύμφωνα με την Οδηγία 2015/2366 της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις υπηρεσίες πληρωμών (PSD2), η οποία έχει ενσωματωθεί στο ελληνικό δίκαιο (Ν. 4537/2018), απαγορεύεται ρητά κάθε επιπλέον χρέωση για χρήση καρτών πληρωμής (χρεωστικών, πιστωτικών, προπληρωμένων), όταν πρόκειται για κάρτες καταναλωτών που εκδίδονται εντός Ε.Ε.

Επιπλέον, η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή έχει εκδώσει σχετικές οδηγίες, σύμφωνα με τις οποίες τέτοιες προσαυξήσεις αποτελούν σαφή παράβαση της νομοθεσίας περί προστασίας του καταναλωτή.

Τι μπορείτε να κάνετε;

Αν βρεθείτε σε τέτοιο κατάστημα, μη δεχτείτε να πληρώσετε τα 10 λεπτά επιπλέον. Εξηγήστε στον υπεύθυνο ή στον/στην υπάλληλο ότι παρανομεί. Αν έχετε μετρητά, προτιμήστε να πληρώσετε με αυτά.

Δεν είναι η αξία των 10 λεπτών. Είναι η κοροϊδία και η κλοπή.

Αν δεν έχετε μετρητά, φύγετε. Επιλέξτε να κάνετε την αγορά σας σε κατάστημα που σέβεται τη νομιμότητα και δεν επιδίδεται σε τέτοιες πρακτικές αισχροκέρδειας.

Αν το επιθυμείτε, μπορείτε και να τους καταγγείλετε. Η διαδικασία είναι απλή:

  • Ζητήστε απόδειξη που να αναγράφει τη χρέωση. (Αν δεν τη δώσουν ή δεν την αναγράφουν, η παρανομία είναι διπλή).
  • Καταγγείλτε το στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή (τηλ. 1520) ή στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), μέσω:
    • της εφαρμογής Appodixi ή
    • της φόρμας καταγγελίας στην ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ.

Μόνο με τέτοιες ενέργειες θα υποχρεωθούν να σταματήσουν αυτή την παρανομία εις βάρος των καταναλωτών.


Περισσότερα Video

Ακολουθήστε το Politica στο Google News και στο Facebook