Ο Τελικός έγραψε την ιστορία και οι εταιρίες με τους Μαυρογιαλούρους τα κέρδη

Δημοσιεύτηκε στις 11/06/2025 09:25

Ο Τελικός έγραψε την ιστορία και οι εταιρίες με τους Μαυρογιαλούρους τα κέρδη

Είναι γεγονός και οφείλω να το παραδεχτώ δημόσια. Εκεί που όλα έχουν τελειώσει. Εκεί που η ¨σκόνη¨ που έχει σηκωθεί από ένα γεγονός και η οποία σκέπασε τα πάντα ,έχει πλέον καθίσει.

Σε αυτό το χρονικό σημείο ,έχει πάντα ενδιαφέρον να επανέρχεσαι. Η χρονική απόσταση από τα γεγονότα βοηθά στο να αποφεύγονται οι ¨κακοτοπιές¨ και οι λανθασμένοι συνειρμοί ότι κάτι επιδιώκεται την ώρα που η ¨ανεμοθύελλα¨ σαρώνει τα πάντα.

Έτσι και στην περίπτωση ενός από τα μεγαλύτερα κοινωνικά γεγονότα που ¨στιγμάτισαν¨ το Ηράκλειο -και όχι την Κρήτη- έχει ενδιαφέρον να δούμε με μεγαλύτερη ψυχραιμία επιμέρους διαστάσεις του ,οι οποίες αν εθίγοντο την ώρα του μεγάλου θορύβου αφενός θα χάνονταν κάτω από τις ιαχές και αφετέρου υπήρχε σοβαρός κίνδυνος να είχαν υποστεί συνειδητή ή ασυνείδητη σπέκουλα για να απαξιωθούν.

Και μετά το απαραίτητο εισαγωγικό σημείωμα ας περάσουμε στην ¨ταμπακιέρα¨.

Αναμφισβήτητα η μεγαλειώδης παρουσία-από άποψη κοινωνικής ανταπόκρισης – του ΟΦΗ στο Τελικό Κυπέλλου Ελλάδος έγραψε τη δική της ιστορία. Αρκεί να σημειώσουμε ότι αποτέλεσε την μαζικότερη μετακίνηση πληθυσμού από νησιωτική περιοχή στην ηπειρωτική Ελλάδα και μάλιστα για ένα αθλητικό γεγονός. Επομένως δικαίως κέρδισε μια θέση στην ιστορία του Ηρακλείου και του ΟΦΗ και πλέον είτε όσοι βρέθηκαν στο ΟΑΚΑ γιατί πράγματι στηρίζουν την ομάδα , είτε γιατί βρέθηκαν εκεί γιατί … το κλίμα των ημερών το επέβαλε (ελπίζω ότι γίνομαι κατανοητός), σίγουρα θα έχουν να θυμούνται και να εξιστορούν τις πολύ όμορφες στιγμές που έζησαν.

Όπως από εδώ και πέρα υπάρχουν κάποια ερωτήματα. Γιατί γράφτηκε και μια άλλη ιστορία που δεν είναι και τόσο…γοητευτική. Όπως για παράδειγμα πώς είναι δυνατόν να εκτινάσσονται οι τιμές των ναύλων από τα 62 ευρώ (μετ’ επιστροφής) στα 110 ευρώ περίπου (μόνο το κόστος των ναύλων χωρίς τα μεταφορικά από και προς στο στάδιο) ; Και όχι για ένα ειδικά ναυλωμένο πλοίο -όπως αρχικώς υποστήριζαν-αλλά για το πλοίο της γραμμής που απλώς εκτέλεσε ημερήσιο δρομολόγιο όπως εκτελεί πάντα σε περιόδους αιχμής (π.χ καλοκαιρινή περίοδο, Χριστούγεννα ή Πάσχα).

Μάλιστα υπήρχαν κύκλοι, οι οποίοι για να δικαιολογήσουν την εκτίναξη του κόστους διακινούσαν σενάρια για ναύλωση του πλοίου έναντι 200.000 ευρώ και άλλων φαιδρών γιατί λέει θα ερχόταν από αλλού το πλοίο μόνο για τους φίλους του ΟΦΗ. Τελικά ούτε από άλλη γραμμή ήρθε , ούτε μόνο για τους φίλους του ΟΦΗ. Απόδειξη ότι τόσο το πρωί του Σαββάτου της 17ης Μαΐου, όσο και το βράδυ της ίδιας ημέρας , οι φίλοι του ΟΦΗ ταξίδεψαν πληρώνοντας 110 ευρώ περίπου ενώ σύμφωνα με το επίσημο site των Μινωικών Γραμμών, την ίδια ημέρα διατίθεντο εισιτήρια για επιβάτες στην τρέχουσα τιμή, δηλαδή στα 62 ευρώ. Δηλαδή στο ίδιο πλοίο ταξίδευαν επιβάτες της ίδιας θέσης με 80% καπέλο.(Στο τέλος του άρθρου υπάρχει η σχετική φωτογραφία από το on line σύστημα κρατήσεων και πληρωμών της ναυτιλιακής εταιρίας).

Αλλά αυτά αφορούν εκείνους που εμπνεύστηκαν, καθοδήγησαν και συντόνισαν την μετακίνηση ,φυσικά τους φίλους του ΟΦΗ καθώς και την ναυτιλιακή εταιρία που προφανώς ενδιαφέρονταν όχι να γράψει ιστορία αλλά κέρδη. Επομένως είναι δικό τους θέμα.

Αυτό όμως που δεν είναι μόνο δικό τους θέμα αλλά είναι θέμα όλων μας ,είτε είμαστε ΟΦΗ, είτε δεν γνωρίζουμε τι σχήμα έχει η μπάλα, είναι το τι έκαναν οι θεσμικοί εκπρόσωποι της πόλης και του νησιού. Και κυρίως πώς αξιοποίησαν -δημόσιο χρήμα- για τις ανάγκες μια εκδρομής φιλάθλων ομάδας-ναι της μεγαλύτερης και ιστορικότερης της Κρήτης-αλλά εκδρομής.

Στην προσπάθεια τους να αποκομίσουν -όπως και οι εταιρίες που ενεπλάκησαν στη μετακίνηση είτε άμεσα, είτε έμμεσα ως μεσάζοντες όπως το υπεραστικό ΚΤΕΛ– κέρδη όχι χρηματικά αλλά πολιτικά αυτή τη φορά, μερίδα αιρετών έγραψε τη δική της ιστορία. Συγχρηματοδότησε-σύμφωνα με τις δικές τους ανακοινώσεις- εκδρομή φιλάθλων μιας ανώνυμης εταιρίας με χρήματα όλων εμάς.

Η Περιφέρεια Κρήτης ανακοίνωσε πανηγυρικά ότι θα καλύψει το κόστος των δεκάδων πούλμαν της οργανωμένης ακτοπλοϊκής εκδρομής των φιλάθλων του ΟΦΗ από την Κρήτη (λιμάνι – Ολυμπιακό στάδιο – λιμάνι).

Ο Δήμος Μαλεβιζίου ανακοίνωσε πανηγυρικά ότι εξασφαλίζει έκπτωση 50% στο κόστος μετακίνησης για 100 δημότες του που θα συμμετάσχουν στην οργανωμένη εκδρομή του ΚΤΕΛ Ανατολικής Κρήτης για τον τελικό. Η έκπτωση αφορούσε τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και τη μεταφορά από το λιμάνι προς το γήπεδο και επιστροφή.

Κανείς δεν ρώτησε, με ποια διαδικασία, ποια πηγή χρηματοδότησης, ποιο το κόστος και κυρίως αν είναι νόμιμη η επιχορήγηση μια τέτοιας δράσης; To κάνει λοιπόν το παρόν άρθρο.

Ποιο αιρετό όργανο και βάσει ποιας απόφασης ενέκρινε αυτές τις χρηματοδοτήσεις; Aπο τη στιγμή που ανακοινώθηκαν επίσημα (Δελτία Τύπου, δημοσιεύματα που ποτέ δεν διαψεύστηκαν, σχετικές δηλώσεις ,κτλ) από τους φορείς και πολύ περισσότερο πληρώθηκαν θα πρέπει να υπάρχουν και οι αντίστοιχες διοικητικές πράξεις.Aν δεν υπάρχουν ,σημαίνει ότι δεν πληρώθηκαν ; Προφανώς και όχι. Άρα, εδώ προκύπτει το επόμενο ερώτημα.

Από τη στιγμή που μια τέτοια δράση ,όπως μια εκδρομή, δεν μπορεί να χρηματοδοτηθεί νόμιμα, με ποιόν τρόπο χρηματοδοτήθηκε;

Δεν θέλουμε να πιστεύουμε ότι προκειμένου να εκταμιευθούν νόμιμα τα ποσά, για να πληρωθεί η εκδρομή , χρηματοδοτήθηκαν άλλες δράσεις οι οποίες εξασφαλίζουν νόμιμη επικάλυψη.

Αν συμβαίνει κάτι τέτοιο πρόκειται ξεκάθαρα για τριγωνική συναλλαγή. Ένα από τα πιο πρόσφατα παραδείγματα, είναι η χρηματοδότηση της περιβόητης ¨Ομάδας Αλήθειας¨, η οποία ουσιαστικά χρηματοδοτούνταν μέσω εταιρίας στην οποία κυβερνητικοί φορείς ανέθεταν διαφημιστικό έργο.

Είναι εντυπωσιακό ότι υπό το βάρος του πολιτικού κέρδους και για να μη στοχοποιηθούν από τους φίλους του ΟΦΗ ότι βρίσκονται απέναντι τους, κανείς από τους θεσμικούς φορείς που οφείλουν να ασκούν έλεγχο, όπως π.χ αντιπολιτεύσεις ή διοικητικοί υπάλληλοι οι οποίοι ελέγχουν αποφάσεις, δεν τόλμησαν όχι να αναζητήσουν απαντήσεις -δια του ελέγχου- αλλά ούτε να ψελλίσουν μια λέξη για αυτές τις πρωτοφανείς πρακτικές και μάλιστα δημόσια και απροκάλυπτα ,παραπέμποντας στη πιο σκληρή εκδοχή του ¨Μαυρογιαλουρισμού¨.

Αλλά πως να ασκήσουν έλεγχο οι αντιπολιτεύσεις, όταν για παράδειγμα ο επικεφαλής της αντιπολίτευσης του Δήμου Ηρακλείου εγκαλούσε με ανακοίνωση του τη Δημοτική Αρχή, όχι γιατί έδωσε-παράνομα- χρήματα των δημοτών για την εκδρομή φιλάθλων αλλά γιατί είχε το…θράσος να μην παρανομήσει, τολμώντας να μην χρηματοδοτήσει μια δράση, η οποία νόμιμα δεν μπορεί να επιχορηγηθεί.

Βέβαια ούτε η Δημοτική αρχή κατάφερε να αποφύγει τον πειρασμό του ¨μαυρογιαλουρισμού¨ ανακοινώνοντας προηγουμένως ότι διαπραγματεύεται-σαν άλλος ντίλερ- με την ναυτιλιακή εταιρία για το κόστος των ναύλων.

Σε κάθε περίπτωση, από τη στιγμή που αυτοδιοικητικοί φορείς έκαναν το πρώτο βήμα και εφόσον αν κρίνεται νόμιμη η χρηματοδότηση εκδρομών, θεωρώ δεδομένο ότι θα το συνεχίσουν. Μια πολύ καλή αφετηρία για το επόμενο βήμα θα μπορούσε να ήταν οι πενθήμερες εκδρομές της Γ΄ τάξης των λυκείων που γίνονται κάθε χρόνο .Ας τις χρηματοδοτήσουν εφόσον είναι νόμιμο. Κι αν δεν μπορούν για όλα τα Λύκεια ας χρηματοδοτήσουν όσες περιπτώσεις παιδιών-μαθητών δεν έχουν αποδεδειγμένα την οικονομική δυνατότητα με αποτέλεσμα κάθε χρόνο αρκετές περιπτώσεις να χάνουν το ¨όνειρο¨ των πρώτων εφηβικών διακοπών. Ας το κάνουν-εφόσον είναι νόμιμο- όπως το έκαναν και τον Μάιο δίνοντας τη δυνατότητα σε χιλιάδες φίλους του ΟΦΗ να ζήσουν το ¨όνειρο¨ ενός Τελικού. Βέβαια η διαφορά ανάμεσα στις δυο περιπτώσεις είναι ότι οι μαθητές-παιδιά δεν ψηφίζουν ενώ οι ενήλικες φίλαθλοι-οπαδοί δίνουν ραντεβού στις κάλπες πριν παρακολουθήσουν το κυριακάτικο ¨ματσάκι¨.

Γνωρίζω ότι στεναχωρώ αρκετούς αλλά εδώ είμαστε για να θέτουμε ερωτήματα, ενίοτε άβολα, και όχι για να κάνουμε δημόσιες σχέσεις. Γι’ αυτό και περιμένουμε με ενδιαφέρον τις απαντήσεις.

Σημ: Η τιμή του ναύλου της 17ης Μαΐου για το ημερήσιο δρομολόγιο Ηράκλειο-Πειραιάς με ενδιάμεσο σταθμό το Λαύριο, σύμφωνα με το on line σύστημα κρατήσεων και πληρωμών της ναυτιλιακής εταιρίας.

(Η κεντρική φωτογραφία είναι προϊόν ΑΙ)


Περισσότερα Video

Ακολουθήστε το Politica στο Google News και στο Facebook